پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

خط لوله گاز اتیلن غرب کشور منفجر شد+دلیل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: خط لوله گاز اتیلن غرب کشور عصر شنبه در بخش فیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه دچار آتش سوزی شد. این خط لوله، گاز مورد نیاز پتروشیمی کرمانشاه و یکی از واحدهای پتروشیمی مستقر در شمال غرب کشور را تامین می کند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایرنا، جلیل بالایی افزود: به احتمال زیاد علت انفجار این خط لوله ناشی از رانش زمین بر اثر بارندگی های اخیر بوده ولی کارشناسان در حال بررسی علت دقیق این حادثه هستند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که موارد ایمنی در احداث این خط لوله رعایت شده خوشبختانه هیچ گونه تلفاتی نداشت و هم اکنون نیز نیروهای متخصص در حال رفع مشکل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: این خط لوله، گاز مورد نیاز پتروشیمی کرمانشاه و یکی از واحدهای پتروشیمی مستقر در شمال غرب کشور را تامین می کند.

فرماندار کرمانشاه نیز گفت: این حادثه در ارتفاعات فیروزآباد رخ داده و از روستاهای این بخش فاصله داشته است.

فضل الله رنجبر افزود: بلافاصله پس از وقوع انفجار، فلکه اصلی لوله خط انتقال گاز بسته شد.

وی همچنین با اشاره به تداوم آتش سوزی در منطقه گفت: این آتش سوزی به دلیل سوختن مواد داخل لوله است و احتمالا تا چند ساعت ادامه می یابد. فرماندار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: همه چیز تحت کنترل و مشکل خاصی وجود ندارد.

آسیب دیدگی خط لوله اتیلن غرب در بارش های اخیر

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: به دلیل بارش های اخیر و سیلاب بی سابقه بخش هایی از خط لوله اتیلن غرب دچار حادثه شد.

قدرت الله فرج پورمدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با نیپنا اظهار کرد: بارش بی سابقه باران وجاری شدن سیل در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در استان لرستان، موجب زیر آب رفتن برخی روستاها و بخشی از شهر پلدختر شد و حجم سیلاب به حدی بود که خط اتیلن غرب نیز در امان نماند و در محل عبور در روخانه کشکان دچار پارگی شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به سیستم های ایمنی موجود، به محض وقوع حادثه تزریق اتیلن به خط متوقف شد و متعاقب آن هماهنگی های اولیه با بهره بردار (شرکت پتروشیمی کاویان) برای تعمیر خط صورت پذیرفت اما به علت حجم بسیار زیاد آب و تخریب مسیرهای مواصلاتی و عدم دسترسی به محل حادثه، انجام کارهای اجرایی میسر نشد.

فرج پور تصریح کرد: با کاهش حجم آب و فراهم شدن دسترسی نسبی به محل حادثه، کارهای اجرایی آغاز شده و امید است با بهره گیری از توانمندی متخصصین کشور در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرات لازم انجام و خط لوله اتیلن غرب در سرویس قرار گیرد.

به گفته فرج پور واحدهای پتروشیمی موجود در بخش هایی از خط که قبل از محل حادثه قرار دارد با شرایط کاملا عادی در سرویس و مشغول تولید هستند و قطع اتیلن تنها روی واحدهای پتروشیمی بالاتر از محل حادثه تاثیر داشته است. البته اغلب این واحدها نیز با توجه به موجودی خط، با ظرفیت پایین تر همچنان در حال تولید هستند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: متاسفانه در حوادث دیگری در دو نقطه قبل و بعد از ایستگاه پیازآباد بخشی از خط رودخانه سیمره به علت سیلاب و بخش دیگری نیز به علت رانش زمین دچار حادثه شده است .خوشبختانه در این دو محل نیز با استفاده از تجهیزات ایمنی موجود، شیرهای دوطرف محل حادثه بسته شده وشرایط تحت کنترل است .

وی تصریح کرد: بازسازی این نقاط نیز پس از برآوردهای لازم در اسرع وقت توسط بهره بردار آغاز خواهد شد.

 

خط اتیلن غرب کشور چیست؟

خط لوله اتیلن غرب نام یک خط لوله و مجموعه‌ای از کارخانه‌های پتروشیمی در غرب، شمال غربی و جنوب غربی ایران است. {1}

دولت ایران در آبان ۱۳۸۱ تصمیم گرفت گاز اتیلن را از منطقهٔ عسلویه در شرق استان بوشهر به استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی انتقال دهد.

شرکت سازنده این طرح شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نام دارد و سرمایه اولیه آن سه هزار میلیارد ریال بوده‌است.

تأمین‌کننده‌های اصلی اتیلن این خط لولهٔ ۱۲۰۰ کیلومتری، پتروشیمی کاویان در بوشهر و پتروشیمی اروند در خوزستان هستند. در زمینه سودده بودن این خط لوله ابهاماتی وجود دارد.

قرار است با راه‌اندازی این خط لوله تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی جنوب ایران به مصرف صادرات برسد و تولیدات پتروشیمی غرب ایران افزون بر مصرف داخلی، به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، گرجستان و ارمنستان نیز صادر شود.

پتروشیمی هایی که خوراک خود را از خط اتیلن غرب کشور می گیرند کدامند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟