سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

دستورالعمل رصد سامانه‌های تجاری کشور ابلاغ شد + دانلود دستورالعمل
وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل رصد سامانه‌های تجاری کشور را ابلاغ کرد.

 به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، این ابلاغیه در راستای مواد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجرای اقتصاد مقاومتی با موضوع شفاف و روان‌سازی، قیمت‌گذاری، روان‌سازی، روز آمد‌سازی شیوه‌های نظارت بر بازار، مصوبات ستاد تنظیم بازار، مصوبات ستاد اقتصادی دولت و مصوبه هیات وزیران دستورالعمل رصد کالا در زنجیره‌های تجاری کشور ابلاغ شده است.

این دستورالعمل در ۱۹ ماده و ۹ تبصره تنظیم شده و از تاریخ ابلاغ جایگزین کلیه دستورالعمل و ابلاغیه‌های پیشین خواهد شد.  «ساماندهی اطلاعات و فرآیندهای ورود، توزیع و عرضه کالا در زنجیره تجاری کشور، فراهم کردن امکان رصد و کنترل موجودی کالای اساسی در سطح کشور، نظارت سیستمی برای تسهیل جلوگیری از گران فروشی، احتکار و قاچاق کالا،‌ بهبود، تسهیل و شفاف‌سازی فعالیت‌های عاملان تجاری، فراهم کردن امکان‌سنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان تجاری، یکپارچه‌سازی مجوزها، اسناد و اطلاعات حاصل از فعالیت‌های تجاری بین دستگاهی» از جمله اهدف تدوین این دستورالعمل است.

از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این دستورالعمل سه فصل «تعاریف، اسناد و سامانه‌های مرجع رصد کالا در زنجیره تجاری و نحوه شناسایی و برخورد با عاملین تجاری غیررصدپذیر» را تعریف کرده است. براساس این دستورالعمل، فعالان تجاری ملزم به ثبت اطلاعات و مکان‌های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها شدند. همچنین اطلاعات ورودی موجودی اولیه، ورود و خروج کالا نیز باید از سوی تجار ثبت شود. از دیگر الزامات در نظر گرفته شده به ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا مربوط می‌شود.  همچنین براساس این دستورالعمل فعال تجاری ملزم به ثبت اطلاعات کامل،‌ صحیح و در زمان مقرر شده و در صورت تخلف از این امر تخلفات از طریق بررسی اطلاعات ثبت شده و بازرسی فیزیکی از محل فعالیت توسط بازرسان این وزارتخانه شناسایی می‌شود.

در این دستورالعمل برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت تخطی از این دستورالعمل جرایمی نیز در نظر گرفته شده که در این خصوص می‌توان به محرومیت از اشتغال به حرفه تا یک سال برای افراد حقیقی و ممنوعیت از فعالیت تجاری تا شش ماه برای اشخاص حقوقی اشاره کرد. 

از سوی دیگر براساس این دستورالعمل، خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند به‌صورت تجاری مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود. درخصوص نگهداری، عرضه یا فروش کالا و ارز قاچاق از سوی واحدهای صنفی یا صرافی‌ها تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضبط کالا و ارز جریمه نیز خواهد شد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مصطفی دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من هم به دولت الا برکته الا رای دادم ارسال پاسخ
مهدی دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷
فعالین اقتصادی بخوانند حتما.باید کار و زندگی تان را تعطیل کنید بنشینید پای سامانه های اعلام شده، هر چه هر روز تولید کردید، ضایعات شد!!، فروش کردید یا خرید کردید بطور برخط اعلام کنید.تازه معلوم هم نیست سایتشون درست طراحی شده باشه و واقعا کار کنه!!
اگر هم ثبت نکرده باشید و ببینند کالای ثبت نشده دارید همش توقیف میشه!!!
چشمتون روشن.کارمند بی جیره و مواجب دولت شدید!!!
کارمندان رسمی دولت هم وظیفه دارند چای بنوشند و برگه های جریمه شما را بنویسند!! ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟