سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

قانون اجازه افشای نام خریداران بورس کالا را می‌دهد؟
قانون اجازه افشای نام خریداران بورس کالا را می‌دهد؟ بورس می‌تواند اطلاعات خریداران را منتشر کند؟ در چه صورتی اطلاعات خریداران بورس منتشر می‌شود؟ در این گزارش به بررسی این موارد پرداخته می‌شود.

به گزارش ویکی‌پلاست، «اطلاعات سرمایه گذاران در بورس محرمانه است و تحت هیچ شرایطی افشا نخواهد شد» این گفته محمدی رئیس سازمان بورس در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و یبمه است.

این جمله در حالی توسط رئیس سازمان بورس بیان شده که مدتی قبل محمد شریعتمتداری وزیر صمت با صدور نامه‌ای اعلام کرد که به دلیل شفافیت‌  کامل عملیات فروش بازار بورس کالا، لیست اسامی اشخاص حقیقی یا حقوقی خریدار کلیه کالاهای عرضه شده در بورس، در سایت رسمی بورس کالا اعلام می‌شود.

این نامه وزیر مخالفان بسیار زیادی داشت و بسیاری از کارشناسان معتفد بودند که افشای اطلاعات خریداران بورس،‌ موجب تعضیف بورس کالا می‌شود.

در همین خصوص، حامد سلطانی‌نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران اعلام کرد که براساس قانون اعلام عمومی نام خریداران بورس جز با دستور دادستان کل ممنوع است و اطلاعات تنها در صورت دستور دادستانی افشا می‌شود، البته هم‌اکنون نیز اطلاعات معاملات به نهادهای نظارتی بسیاری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه به شخصه طرفدار شفافیت هستم و به‌شدت از آن استقبال می‌کنم ولی به شرطی که مخالف قانون نباشد و البته حریم خصوصی افراد تحت‌الشعاع قرار نگیرد گفت: به محض دریافت این درخواست با مراجع قضایی مکاتبه کردیم تا مجوز قانونی لازم را کسب کنیم. ما استعلام را انجام داده و منتظر نظر نهایی مرجع قضایی مانده ای چراکه مطابق قانون برای حمایت از رقابت پذیری بازار و جلوگیری از دستکاری قیمت، اعلام میزان مصرف و تولید روزانه و ریز مسائل مالی شرکت ها به یکدیگر و سایر کارگزاران و فعالان ممنوع است.

در ادامه یکی از کارگزاری‌های بورس کالا با انتشار اطلاعیه‌ای از مشتریان خود خواست تا رضایت‌نامه افشای اطلاعات را امضا کنند و حتی ثبت سفارشات بعدی را نیز منوط به امضای این رضایت‌نامه کرد تا خریداران را مجاب به امضای رضایت‌نامه کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران نیز در همین خصوص گفته بود که بورس کالا اقدام به تکمیل رضایت نامه افشای اطلاعات خرید کرده است و اطلاعات با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق سایت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.

امروز نیز محمدی رییس سازمان بورس با بیان اینکه از نظر سازمان بورس اطلاعات مشتریان تا لحظه آخر محرمانه است و اعلام نخواهد شد گفت: اطلاعات سرمایه گذاران در بورس محرمانه است و تحت هیچ شرایطی افشا نخواهد شد

حال با توجه به تغییر وزیر صمت، نظر می‌رسد افشای اطلاعات خریداران بورس از از دستور کار خارج شده است و باید منتظر بمانیم و ببنیم در روز‌های آینده سرپرست یا وزیر جدید صمت چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟