جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۱ آبان ۱۳۹۷ 0 1315

مدیر برنامه‌ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد:

با نرخ ارز بازار ثانویه برای خوراک، باز صادرات پتروشیمی جذاب است

با نرخ ارز بازار ثانویه برای خوراک، باز صادرات پتروشیمی جذاب است
مدیر برنامه‌ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه خوراک با نرخ نیما، فروش با نرخ بازار ثانویه و عرضه محصول در بورس کالا با قیمت آزاد، برای پتروشیمی‌ها کاملا جذاب است، گفت: با این روش، محاسبات روی روال منطقی خواهد بود.

به گزارش ویکی‌پلاست به نقل از مهر،  اشرف زاده در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی گفت: در قالب فاینانس کشور چین، سه طرح در صنعت پتروشیمی و صنعت نفت در حال انجام است که در کنار آن نیز طرح الفین گچساران نیز در دستور کار است که در حال حاضر ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه می‌کند، ضمن اینکه ۸۰ درصد تجهیزات طرح نیز خریداری شده است، البته تامین مالی ارزی آن از طریق صندوق توسعه ملی انجام شده است، اما بخش ریالی آن ۴۰۰ میلیارد تومان است که اندکی مشکل داشت که در حال رفع هستیم.

وی افزود: طرح بعدی پتروشیمی صدف نیز با یک تکنولوژی بسیار بالا در حال انجام است، این درحالی است که این طرح نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرده و بالغ بر ۲۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در آن صورت خواهد گرفت، این طرح در سال ۹۸ تکمیل خواهد شد. ضمن اینکه طرح هایی برای تکمیل زنجیره ارزش نیز در دستور کار است.

به گفته اشرف زاده، تلاش پترول این است که درصنعت پتروشیمی، بتواند زنجیره ارزش را تکمیل کند، این در حالی است که در بازار سرمایه نیز برنامه‌هایی تدوین کرده ایم که بتوانیم ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنیم. اما به صورت کلی سیاست کلی ما در بخش صنعت پتروشیمی متمرکز شده است. حدود ۲.۷ میلیارد یورو برآورد طرح داریم که حدود ۵ هزار میلیارد تومان نیز حجم ریالی سرمایه گذاری ما در طرح است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار داشت: در  نگاه بنگاهداری، همه شرکتهای پتروشیمی علاقمند به فروش ارز در بازار آزاد هستند، اما نگاه ملی ما این طور نیست و همه شرکت های پتروشیمی نیز در این سیستم حرکت کرده اند، پس تغییر نرخ تسعیر محدودیت خاصی هم برای شرکتها ایجاد نمی کند، چراکه همان اندازه که دولت تخفیف در خوراک پتروشیمی‌ها دارد، تغییر نرخ ارز نیز باعث نمی شود که پتروشیمی ها ضرر کنند. این در حالی است که با نگاه بنگاهداری، حتما فروش ارز با نرخ آزاد ارز برای پتروشیمی‌ها جذاب است.

اشرف زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییرات نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تاثیر آن بر ارزآوری این صنعت گفت: همان اندازه که از دولت به نوعی تخفیف خوراک می‌گیریم، با دیدگاه ملی اگر به موضوع فروش و صادرات پتروشیمی‌ها با نرخ ارز بازار ثانویه نیز برای ما جذاب است. آن گروهی که ۹۰ درصد از خوراک خود را از دولت می گیرد، ممکن است افزایش نرخ ارز در خوراک، بر روی آنها ا ثرگذار باشد، اما پتروشیمی که درصد کمی از خوراک خود را از دولت می گیرد، ضرر ندارند، ضمن اینکه ممکن است برخی شرکتهای پتروشیمی ممکن است با این تغییر نرخ ارز، در محدوده ضرر واقع شوند و قیمت تمام شده آنها بالا رود؛ این در حالی است که این وابستگی سبب می شود که هر تغییری در خوراک، کار را با مشکل برای پتروشیمی های مذکور ایجاد نماید.

این مقام مسئول در صنعت پتروشیمی، با بیان اینکه دریافت خوراک با نرخ نیما، فروش محصول با نرخ بازار ثانویه و عرضه کالا در بورس کالا با قیمت آزاد، برای پتروشیمی‌ها کاملا جذاب است، گفت: با این روش، محاسبات تولید و فروش کالا در این صنعت روی روال منطقی خواهد بود.

وی اظهار داشت: برخی عواملی در صنعت پتروشیمی‌ها، پنهان برای مدیران هستند که این حاشیه برای شرکت به وجود می‌آورد، اینها را اگر مدیریت کنیم، شرایط کنونی فروش خوراک و محصول در بازار سودآور است و اینکه برخی شرکتها ضرر می‌دهند، به دلیل برخی مشکلات مدیریتی و ندیدن برخی عوامل است.

اشرف زاده  گفت: مشکلی برای فروش محصولات پتروشیمی نداریم ولی روی انتقال ارز و محصول محدودیت ممکن است داشته باشیم، هر جا که برای پتروشیمی محدودیت ایجاد شود، شکوفایی ایجاد خواهد شد و بدتر از تحریم های قبلی نخواهیم داشت، بنابراین تحریم پتروشیمی امکان پذیر نیست و ما مشتریان خود را داریم.

وی افزود: مسیر مشکل و کند می‌شود، ولی اینجا است که نقش مدیران واقعی خود را نشان می دهد که اعتقاد دارم در اتوبان همه می توانند پشت فرمان بنشینند، اما در جاده کوهستانی رانندگان واقعی مشخص خواهند شد. این در حالی است که ما دچار مشکل در صنعت پتروشیمی نخواهیم شد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه ما خدای دور زدن هستیم، گفت: تولیدات ما تا دو سال قطعات یدکی رسیده است و برای تحریم تدبیر کرده ایم. ضمن اینکه برای طرح های خود نیز قطعات ساخته شده نیز دچار مشکل نخواهیم شد و تمهیداتی داریم که انتقال قطعات را انجام خواهیم داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟