دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳

سنسور فشار مذاب

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ 0

دلار آزاد به افت قیمت ادامه داد

وضعیت سفید بازار ارز

وضعیت سفید بازار ارز
روز گذشته قیمت آزاد دلار با ۳۵۰ تومان کاهش به نیمه کانال ۵۹ هزار تومانی رسید. تحلیلگران معتقدند سیگنال‌های منفی از بازار فاصله گرفته‌اند. البته این شرایط می‌تواند موقتی باشد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، باید دید نیرو‌های عرضه و تقاضای بازار نسبت به حضور نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومانی توافق می‌کنند یا در روزهای آتی شاهد افت نرخ‌های بیشتری از این ارز خواهیم بود.

روند کاهشی بازار ارز ادامه دارد. با صورت نگرفتن پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، روند معاملات ارزی نیز کاهشی شد. وجود احتمال گسترش درگیری‌های منطقه‌ای در هفته‌های گذشته سبب شده بود تا بازار ارز روزهایی پرنوسان را تجربه کند. اما عدم وقوع رویداد نظامی جدید سیگنال‌های منفی را از بازار دور کرد.

بررسی‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که عمده فعالان بازار را در روز چهارشنبه فروشندگان تشکیل می‌دادند و خریداری در بازار مشاهده نمی‌شد. به گفته یکی از فعالان ارزی کف بازار، «عدم قطعیت در چگونگی و زمان پاسخگویی ایران طرف افزایشی بازار را تضعیف کرده است.» البته به عقیده برخی دیگر از این افراد انتشار اخبار جدید از سوی رسانه‌های خارجی می‌تواند مجددا روند بازار را افزایشی کند.

اما مشاهده معاملات روز‌های میانی هفته جاری نشان می‌دهد که تاثیر این اخبار به‌صورت موقتی و در معاملات پشت‌خطی است و درصورتی که این اخبار و گمانه‌ها به وقوع نپیوندد، رشد نرخ صورت گرفته با شروع بازار نقدی جبران خواهد شد. در مجموع می‌توان گفت بازار غیررسمی ارز هم‌اکنون در وضعیت سفید قرار دارد. اما موضوع دیگری که در روز گذشته مورد بحث فعالان‌ بازار بود، مساله کف و سقف جدید شاخص ارزی است.

برخی از این افراد معتقدند که بازه مناسب حال حاضر بازار می‌تواند حدفاصل کف 59 هزار و 500 تومان تا سقف 60 هزار و 500 تومانی باشد. اما در این میان برخی دیگر از فعالان معتقدند که نرخ ارز در روزهای بدون التهاب در کانال‌های قیمتی 57 و 58 هزار تومانی به استراحت می‌پردازد.

شکاف ارزی کوچک‌تر می‌شود

دیروز چهارشنبه 24 مرداد ماه روند نرخ آزاد دلار در معاملات غیررسمی بازار تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در بازار روز سه‌شنبه در رقم 59هزار و 750 تومان معامله می‌شد، در عصر روز گذشته حدود 350 تومان افت نرخ را تجربه کرد و در رقم 59 هزار و 400تومان به فروش رسید.  این در حالی است که نرخ دیگر شاخص‌ بازار ارز تهران، یورو، در روز گذشته افزایشی بود. یورو آزاد در عصر روز گذشته 150 تومان گران‌تر از نرخ روز سه‌شنبه در رقم 65 هزار و 600 تومان به فروش رسید.

شایان ذکر است که روند نرخ دلار رسمی در روز گذشته افزایشی بود. دیروز نرخ ارز مذکور در مرکز مبادله ارز و طلای کشور روی سطح قیمتی 49 هزار و 53 تومانی معامله شد. افت نرخ آزاد دلار و در مقابل رشد نرخ رسمی دلار در روز گذشته شکاف میان بازارهای ارز کشور را کوچک‌تر کرد. این شکاف در روز گذشته حوالی 21درصد محاسبه شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟