یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳

سنسور فشار مذاب

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 21 مرداد 1403/ شماره 1046
عناوین خبری مهم امروز: تساوی پایه ها در کاهش و افزایش، ریزش 2500 تومانی گروه ABS در بازار، روند نزولی دلار در 59 هزار

تساوی پایه ها در کاهش و افزایش
هفدهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی اعلام شد که جدول قیمت ها به دو گروه کاهشی و افزایشی، تقسیم شد. پایه های جدید با دلار 44 هزار و 536 تومان قیمتگذاری شد که نسبت به هفته قبل، 246 تومان معادل 56 صدم درصد، افزایش داشت.

بر خلاف جهت گیری قیمت های جهانی آیسیس که ABS ها 50 دلار افزایش پیدا کرده بودند، قیمت پایه این کالا با 4.7 درصد کاهش، 4 هزار و 45 تومان پایین تر از هفته قبل قیمت گذاری شد و بیشترین تغییر امروز به این گروه اختصاص یافت.

پی وی سی ها هم مطابق انتظار با 2 درصد افت، بین 762 تا هزار و 88 تومان نسبت به هفته قبل، کاهش قیمت پیدا کرده و در رتبه بعدی بیشترین کاهش امروز قرار گرفتند.

در سمت مقابل و در افزایشی ها، پلی استایرن های معمولی و مقاوم با 1.6 و 1.5 درصد رشد، بین هزار و 15 تا هزار و 33 تومان نسبت به هفته قبل بالاتر قیمت گذاری شدند و در صدر جدول افزایشی ها، ایستادند. پلی اتیلن سبک خطی هم با 1 درصد افزایش، 397 تومان بالاتر از هفته قبل قیمت گذاری شد و در جایگاه سوم بیشترین افزایش امروز ایستاد.

ریزش 2500 تومانی گروه ABS در بازار
مطابق روال همیشگی بازار مواد اولیه، با انتشار قیمت های پایه جدید، بازار نیز متاثر از افزایش یا کاهش این قیمت ها دچار نوسان شد. البته در گروه کالاهای پرمصرف نایلون و نایلکس، بیشتر قیمت ها، تکرار دیروز بود و تغییری نداشت.
نکته مهم بازار امروز، ریزش قیمت گروه ABS بود. قیمت پایه این گروه 4 هزار تومان ریزش داشت و به همین دلیل در بازار نیز با کاهشی بین 2500 تا 2700 تومانی پیشنهاد می شدند.

در گروه پ پ نساجی برخی کالاهای MFI بالا، مانند 552R ها 200 تومان کاهش قیمت داشتند. سایر کالاها بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم عمدتا بدون تغییر بودند و فقط 2 گرید 440G و 548T جم 500 تومان افت را ثبت کردند.

بعد از کاهش پایه های گروه پی وی سی، کالاهای این گروه 100 تا 500 تومان پایین تر شنبه پیشنهاد می شدند و پت های بطری بدون تغییر باقی ماندند.

روند نزولی دلار در 59 هزار
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 650 تومان کاهش داشت و بازار را با 59 هزار و 900 تومان به پایان رسانده بود، امروز را نیز با همین قیمت آغاز کرد. دلار در ادامه کاهشی شد و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 300 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته 59 هزار و 600 تومان پیشنهاد می‌شد.

نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز به 44 هزار و 709 تومان صعود کرد که نسبت به روز گذشته 115 تومان افزایش داشت. دلار حواله مبادله ای از ابتدای امسال تا امروز 4 هزار و 156 تومان معادل 10.2 درصد افزایش داشته است.

کاهش 467 واحدی بورس تهران
بعد از افزایش یک هزار و 120 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران، امروز را صعودی آغاز کرد، اما نزولی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات، با کاهش 467 واحدی، به 2 میلیون و 3 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟