شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 6 مرداد 1403/ شماره 1037
عناوین خبری مهم امروز: ریزش قیمت های جهانی، تعطیلی کلیه مراکز دولتی و بانک‌ها در روز یکشنبه، قیمت های پایه فردا اعلام نمی شود

ریزش قیمت های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 26 ژوئیه 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها نزولی بودند. بیشترین کاهش به پلی‌استایرن ها اختصاص یافت. در نشریه‌ی آیسیس، هم، همه گروه ها کاهشی بودند. در آیسیس، بیشترین ریزش را پی وی سی و پلی‌اتیلن ها تجربه کردند.

تعطیلی کلیه مراکز دولتی و بانک‌ها در روز یکشنبه
در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل خواهند بود.

تعطیلی بانک، بورس و کلیه مراکز دولتی
پیرو اعلام شورای اطلاع‌رسانی دولت مبنی بر تعطیلی سراسری در روز یکشنبه ۷ مرداد  ۱۴۰۳، بازار سرمایه ایران نیز فردا فعال نخواهد بود.

قیمت های پایه فردا اعلام نمی شود
به دنبال اخبار تعطیلی مراکز دولتی و بورس، مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی نیز اعلام کرد قیمت های پایه محصولات پتروشیمی را اعلام نمی کند. به این ترتیب، قیمت های پایه هفته قبل، مبنای معاملات هفته جاری بورس کالای محصولات پتروشیمی خواهد بود.

برنامه عرضه ها در هفته جاری اعلام شد
با توجه به تعطیلی یکشنبه 7 مرداد، بورس کالای ایران، برنامه عرضه های محصولات پتروشیمی در هفته جاری را اعلام کرد. بر اساس ابلاغیه بورس کالا، محصولات غیربهین یابی در روز دوشنبه 8 مرداد ماه، پ پ ها و پی وسی در روز سه‌شنبه 9 مرداد ماه و سایر کالاهای پتروشیمی در روز چهارشنبه 10 مرداد ماه، عرضه می شوند.

افزایش اندک دلار در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 900 تومان افزایش داشت و بازار را با 58 هزار و 500 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را نیز با 58 هزار و 500 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه نوسان خاصی نداشت و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار با 150 افزایش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه 58 هزار و 650 تومان پیشنهاد می شود. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 44 هزار و 97 تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنجشنبه 81 تومان افزایش داشت. میانگین نرخ فروش حواله به مرز 44 هزار و به قیمت 43 هزار و 990 تومان رسید که نسبت به قیمت های پایه 31 تیر، 261 تومان افزایش داشت.

قیمت های بازار عمدتا کاهشی
با مشخص شدن جهت گیری قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، قیمت های بازار در اولین روز هفته، نزولی شد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، کالاهای سنگین بادی به دلیل شروع بارگیری ها 200 تا 800 تومان افت داشتند. 0035 بندرامام 800 تومان کاهش قیمت پیدا کرد. در مقابل، سنگین فیلم ها 100 تا 500 تومان، سنگین تزریقی 100 تا 200 تومان و سبک خطی ها 100 تومان افزایش یافتند.

در گروه پ پ نساجی، کالاهای MFI بالا، 200 تا 700 تومان افت داشتند و MFI پایین ها نیز 200 تا 500 تومان کاهش را ثبت کردند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم بین 200 تا 1000 تومان افت قیمت داشتند. 332C نویدزرشیمی امروز 1000 تومان ریزش داشت. پی وی سی ها 400 تا 700 تومان و پت های بطری 1000 تا 1500 تومان پایین تر از پنجشنبه پینشهاد می شدند.

کاهش 2 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 82 دلار و 58 سنت به پایان برده بود، این هفته بین 81 تا 83 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با عقب نشینی به 80 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 80 دلار و 58 سنت بود.

کاهش 14 هزار واحدی بورس در نخستین روز هفته
بعد از کاهش 27 هزار واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را نیز نزولی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 14 هزار و 339 واحدی به 2 میلیون و 160 هزار واحد رسید. این سومین شنبه متوالی است که بورس نزولی به پایان می رسد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟