سه شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته ‌شنبه 23 تیر 1403/ شماره 1029
عناوین خبری مهم امروز: قیمت‌های جهانی نزولی شد، فردا قیمت های پایه اعلام نمی شود، عقب نشینی دلار به 57 هزار تومان

قیمت‌های جهانی نزولی شد
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 12 ژوئیه 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، به جز دو گروه پی وی سی و پت بطری، سایر گروه ها بدون تغییر بودند و یا کاهشی اندک داشتند.

دو گروه پی‌وی‌سی و پت بطری بیشترین افزایش را داشتند و در مقابل پ‌پ‌ها، کاهشی بیشتر از سایر گروه ها را تجربه کردند. گفتنی است در نشریه پلتس عمده گروه ها در منطقه فوب شمال غرب اروپا و ترکیه رشدی چشمگیر داشتند.

در نشریه‌ی آیسیس، هم، همه گروه ها نزولی بودند. سبک فیلم، سنگین فیلم و سبک خطی در منطقه چین ریزش سنگینی داشتند. سایر گروه ها کاهشی بودند ولی با افت کمتر.

فردا قیمت های پایه اعلام نمی شود
همان‌طور که هفته گذشته گفته شد، به علت تعطیلی دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، مقارن با تاسوعا و عاشورای حسینی مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، قیمت های پایه را اعلام نخواهد کرد. به این ترتیب، قیمت های 17 تیر ماه، تا یکشنبه 31 تیرماه معتبر و مبنای معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا خواهد بود.

عقب نشینی دلار به 57 هزار تومان
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 2,450 تومان کاهش داشت و بازار را با عقب نشینی به 57 هزار و 900 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را نیز با 57 هزار و 900 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه نوسان خاصی نداشت و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار با 100 تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه، 57 هزار و 800 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور، امروز به 43 هزار و 506 تومان صعود کرد که نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، 95 تومان افزایش داشت. میانگین نرخ فروش حواله نیز به 43 هزار و 393 تومان رسید که نسبت به قیمت های پایه‌ی 17 تیر، 233 تومان افزایش دارد.

قیمت‌های بازار؛ عمدتا بدون تغییر یا کاهشی
به علت تعطیلی دوشنبه و سه شنبه، بسیاری از فعالان بازار و تأمین کنندگان مواد اولیه، فعالیت و خرید و فروش را متوقف کرده اند و حجم معاملات بازار، به حداقل رسیده است. قیمت های بازار امروز و در آغاز هفته، عمدتا بدون تغییر و یا با کاهشی اندک همراه بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم 100 تا 600 تومان و سبک فیلم 100 تا 200 تومان کاهش یافتند. سایر گروه ها بدون تغییر باقی ماندند.

در گروه پ پ نساجی، برخی کالاهای MFI بالا مانند V30S مارون و خمین و 515 نوید، 200 تا 500 تومان افت قیمت داشتند. MFI پایین ها هم بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم عمدتا بدون تغییر بودند. تنها 2 گرید 440L و RP345 جم 200 تا 300 تومان افت قیمت را ثبت کردند. پی وی سی ها 200 تومان بالاتر تر از پنجشنبه پیشنهاد می‌شدند و پت های بطری نیز بدون تغییر باقی ماندند.

کاهش 1 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 86 دلار و 86 سنت به پایان برده بود، این هفته بین 84 تا 86 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 85 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 85 دلار و 27 سنت بود.

کاهش 9 هزار واحدی بورس در نخستین روز هفته
بعد از صعود 108 هزار و 544 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را نزولی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 9 هزار و 103 واحدی به 2 میلیون و 200 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟