دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

شناسایی مودیان جدید مالیاتی رشد ۱۰۸ درصدی یافت
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال گذشته سهم مالیاتی و شناسایی مودیان جدید مالیاتی به ۱۰۸ درصد رسید.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد هادی سبحانیان امروز سه شنبه در آیین افتتاحیه آزمایشگاه داده کاوی مالیاتی با مشارکت دانشگاه ها، اندیشکده ها و شرکت دانش بنیان و افتتاح ارائه خدمات مالیاتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی از جمله افزایش سهم  مالیاتی در بودجه کشور افزایش داده ایم گفت: افرادی که اطلاعاتی ندارند عده ای از حساب های آنها سواستفاده می کردند که در این راستا اطلاع رسانی و جلوی این اقدامات گرفته شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نظام مالیاتی در حال پوست اندازی و حرکت پر شتاب تحولی است گفت: در حوزه اتکای منابع بودجه ای به مالیاتی انچیزی که در دهه های گذشته آرزوی سیاستگذاری بود به آن دست یافتیم. در گذشته اتکای بودجه به نفت منجر به رشد های نوسانی و تورم بود که دز این دولت آن را برطرف کردیم.

وی افزود: در حوزه اتکا بودجه دولت به مالیات، گام‌های مهمی در این دولت برداشته شده و از آسیب های اتکای بودجه به نفت کاسته شد.

او تاکید کرد: با اقدامات مختلف موفق شده ایم تا با استفاده از ظرفیت های دانشی و شرکت های دانش بنیان به درآمدهای بودجه ای از طریق مالیات دست یابیم.

وی تاکید کرد: سهم مالیات از درآمد بودجه ای در دهه ۹۰ به ۱۴۰۰ نسبت به بودجه عمومی در ۱۲ سال گذشته ۳۷ درصد بوده است که خط مقاومت در این دولت شکسته و ۴۱ درصد از منابع بودجه را از طریق مالیات تامین کردیم.

سبحانیان عنوان کرد: در ۱۲ سال گذشته منتهی به دولت سیزدهم ۴۷ درصد هزینه های جاری از مالیات تامین می شد که در سال گذشته این رقم به  ۵۵.۷ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه برای اداره کشور باید به سمت منابع پایدار و غیر تورمی حرکت کنیم گفت: اگر به دنبال تقویت این حرکت هستیم باید مردم را همراه کنیم مردم باید احساس کنند که در این امر سهیم هستند و با مالیات پردازی کشور اداره می شود از این رو باید مردم نسبت به مصارف مالیات آگاهی پیدا کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل مصرف مالیات توسط مودیان فراهم شده است امسال توانسته ایم مصوبه را از دولت بگیریم تا مردم بتوانند تصمیم بگیرند مالیات پرداختی آنها برای کدام طرح عمرانی در کدام استان هزینه شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون مودی حقیقی که از کسبه و بازاریان هستند گفت: باید نظام مالیاتی را بر داده و اطلاعات متکی کنیم نظام چانه زنی در چند سال گذشته حاکم بود که در این دولت کنار گذاشته شد اکنون بین مودی و نظام مالیاتی داده حکم می کند.  

سبحانیان بیان کرد: امروز نگاه ما به مودیان به عنوان شریک راهبردی است اگر می خواهیم نظام مالیاتی حامی تولید در کشور باشد و فرایندها شفاف باشد، ناگزیر هستیم به سمت نظام مالیاتی داده محور حرکت کنیم در همین راستا باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه داده کاوی مالیاتی گفت: ۱۱۰ منبع اطلاعاتی درون و برون سازمانی داریم  بیش از یک هزار جدول و ۲۵ هزار فیلد اطلاعاتی داریم که در این آزمایشگاه نگهداری می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور  با بیان اینکه  در سال گذشته بیش از ۸۵ درصد اظهارات مودیان پذیرفته شده و بدون رسیدگی به آن قطعی شده است گفت:  نگاه ما تعاملی است باید به سمتی بریم که نظام مالیاتی به نظام رحمانی تبدیل شود نه اینکه ترسناک باشد از این رو تغییر نگاه باید رقم بخورد و اتکا به خوداظهاری رقم بخورد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در سال گذشته تحقق ۱۰۸ درصدی مالیاتی و شناسایی مودیان جدید بود اکنون با تکیه بر داده محوری و تخمین رفتار و ریسک مودیان را مورد توجه قرار می دهیم.

سبحانیان با تاکید بر جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: عده ای هر چند تعداد کم درصدد هستند تا حقوق مالیاتی را رعایت نکنند نگاه ما هوشمندسازی و مبتنی بر داده است اگر به دنبال شناسایی کسانی که حقوق عامه را پرداخت نمی کنند، هستیم باید از این مسیر برویم.

او گفت: اکنون ارتباط گسترده ای بین ما و مجموعه های شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها وجود دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور  بیان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند مسایل را مطرح کنند و مسیر را در اختیار ما قرار دهند و با حفظ محرمانگی اطلاعات این ازمایشگاه داده محوری را مورد استفاده قرار دهند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟