دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مرکز مبادله ایران کانون اولین توافق پیمان پولی کشور
رئیس کل بانک مرکزی از امضای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه برای تامین (معاوضه) نقدینگی به پول‌های ملی برای تبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داد و با اشاره به افتتاح زیرساخت معاملات توافقی ریال برون‌مرزی (ریال آفشور) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آینده نزدیک گفت: در نشست دوجانبه با رئیس کل بانک مرکزی روسیه، الزامات اتصال شبکه پرداخت کارتی میر روسیه به شبکه شتاب ایران نهایی شد و فاز اول این طرح تا اواخر ماه آینده میلادی برای اتباع ایرانی قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی برخی شعب بانک‌های ایرانی در کشور روسیه و همچنین فعالیت بانک‌های روسی در تهران خاطرنشان کرد: برخی از شعب بانک‌های ما در روسیه در حال فعالیت هستند و یکی دو بانک روسی نیز در کشور ما فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؛ ولی زیر ساخت‌ها بسیار اهمیت دارد.

اگر زیرساخت‌ها به‌ویژه درباره پیمان پولی به‌وجود آید، معاملات ما با ارزهای ملی ریال و روبل خواهد بود و نیازی به سایر ارزهای دیگر نیست و این شروعی برای یک جهش در مبادلات تجاری بین کشور ایران و روسیه است و تجار هر دو کشور را از خطرات ناشی از تبدیل ارز و مبادلات پوشش می‌دهد.

فرزین در ادامه بیان کرد: در هفته گذشته به دعوت رئیس کل بانک مرکزی روسیه با حضور در اجلاس کنگره مالی این کشور درخصوص موضوعات مورد توافق دو کشور بحث شد و در این کنگره درباره عملیاتی کردن برنامه اقدام مالی مشترک صحبت شد و همچنین در حاشیه این جلسه در خصوص اقدام مالی مشترک۲ نیز توافقاتی به عمل آمد؛ در قالب اقدام مشترک با روسیه، توافق پولی بین دو کشور امضا شد که اولین توافق پیمان پولی جمهوری اسلامی ایران است که با یک کشور منعقد شده است.

او افزود: برای اینکه این کار عملیاتی شود، باید از سمت دو طرف اقداماتی صورت گیرد. اقدامات سمت ایرانی، بخشی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افتتاح ریال آفشور یا ریال برون‌ مرزی صورت می‌گیرد که به زودی این تابلو افتتاح می‌شود و بعد از آن بخشنامه به تجار و بازرگانان ابلاغ می‌شود. فرزین یادآور شد: با پیمان پولی، مبادلات براساس ارزهای محلی ریال و روبل خواهد بود و نیازی نیست از ارز دیگری استفاده شود؛ لذا این مهم برای تجار ایرانی و سرمایه‌گذاران روسی بسیار مطلوب است.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به مناسبات پولی و بانکی ایران و روسیه گفت: در نشست دوجانبه هیات تخصصی دو طرف، ضمن نهایی‌سازی الزامات اتصال شبکه پرداخت کارتی میر روسیه به شبکه شتاب ایران، این پروژه وارد مرحله عملیاتی شد که فاز اول آن تا اواخر ماه آینده میلادی (ابتدای شهریورماه) برای اتباع ایرانی قابل استفاده خواهد بود.

فرزین افزود: در این مرحله کارت‌های بانکی شبکه شتاب ایران در قالب طرح کارت هوشمند همراه بانکی (کهربا) در کلیه خودپردازهای کشور روسیه قابل استفاده خواهد بود و اتباع ایرانی خواهند توانست با کارت‌های بانکی خود از خودپردازهای روسیه اسکناس روبل دریافت کنند. رئیس کل بانک مرکزی همچنین تصریح کرد: مرحله دوم این اتصال برای بهره‌مندی اتباع روسیه در ایران خواهد بود و در مرحله سوم کارت‌های شتاب ایران در پذیرنده‌های فروشگاهی روسیه پردازش خواهد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟