پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تمام ارز پتروشیمی‏‏‌ها در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه می‌شود
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به تغییر شیوه عرضه ارز پتروشیمی‌‌‌ها گفت: با راه‌‌‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا در کشور، ارز پتروشیمی‌‌‌ها با تمام توان در این مرکز عرضه خواهد شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، احمد مهدوی‌ابهری با اشاره به اینکه ارز پتروشیمی از نیما حذف نمی‌شود، افزود: روش عرضه ارز تغییر می‌کند و از امروز ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌‌‌ها در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این روش عرضه، قیمت دیگر ثابت نیست، ادامه داد: پتروشیمی‌‌‌ها ارز خود را برای رفع نیاز بازار به طور کامل عرضه می‌کنند.

مهدوی‌ابهری تصریح کرد: ارز ۲۸‌هزار و ۵۰۰ تومانی، ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و گاز است که به طور کامل در اختیار دولت قرار دارد و با توجه به اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای واردات اختصاص پیدا می‌کند. وی تاکید کرد: این برداشت غلط است که ارز ۲۸‌هزار و ۵۰۰ تومانی تنها برای واردات دارو و نهاده‌‌‌های دامی است؛ بلکه دولت با توجه به نیاز کشور، اختصاص این ارز را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه وضعیت صادرات نفت در سال‌جاری با افزایش همراه بوده، گفت: ارز قابل‌توجهی در اختیار دولت است و می‌تواند به هر کالایی اختصاص دهد. به‌ویژه واردات ماشین‌‌‌آلات، کالاهای واسطه‌‌‌ای و مواد اولیه تولید می‌تواند از این محل انجام شود.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز سه‌‌‌شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ طی مراسمی در بانک مرکزی رونمایی شد. مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دارای چند تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود که در مرحله نخست تالار ارز خدماتی و تالار حواله مرکز مبادله ایران در آن گشایش شده و شروع فعالیت خواهد داشت. ایجاد مرجعیت قیمت، افزایش حجم معاملات رسمی و سهولت دسترسی متقاضیان بازار ارز و طلا از مهم‌ترین اهداف کلان مرکز مبادله ارز و طلای ایران است. این مرکز، همچنین در راستای فعالیت خویش، ابزارسازی و نهادسازی در بازارهای ارز و طلا و تقویت و بهینه‌‌‌سازی حداکثری زیرساخت‌‌‌های فناوری اطلاعات را دنبال خواهد کرد.

«هلدینگ خلیج فارس» شفاف‌‌‌ترین عملکرد در عرضه ارز را دارد
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی  همچنین  در گفت‌وگویی دیگر در واکنش به انتشار شایعاتی مبنی بر اختلال در روند تزریق ارز گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌‌‌فارس، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی و به‌ویژه شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس، شفاف‌‌‌ترین عملکرد را در عرضه ارز در سال ۱۴۰۱ داشته به طوری که حتی عملکرد پتروشیمی‌‌‌ها و صنایع پتروشیمی خلیج فارس مورد تایید و تقدیر رئیس کل بانک مرکزی هم قرار گرفته است، گفت: تا ۱۶ بهمن امسال، پتروشیمی‌‌‌ها حدود ۲/ ۱۲ میلیارد دلار ارز عرضه کردند که بخش قابل‌توجهی از این عرضه متعلق به هلدینگ خلیج فارس است.

دکتر احمد مهدوی‌ابهری در گفت‌‌‌وگو با روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز از سوی بانک مرکزی، پتروشیمی‌‌‌ها در دو روز بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار ارز عرضه کردند، تصریح کرد: برخی از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۰ تا ۱۲۰‌درصد نسبت به برنامه تعیین شده، ارز در بازار نیما عرضه کرده‌‌‌اند.

وی با تاکید بر اینکه با سند و مدارک شفاف تمامی پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس نسبت به تحقق تعهدات ارزی عمل کردند و حتی یک شرکت پتروشیمی نداریم که معوقات ارزی داشته باشد، بیان کرد: صنعت پتروشیمی یک‌تنه در شرایط جنگ اقتصادی نسبت به تامین ارز موردنیاز اقدام کرده اما برخی از ناآگاهان داخلی یا عوامل دشمن سعی در تخریب این صنعت ارزش‌آفرین داشته و دارند.

مهدوی با دفاع از کارنامه ارزی صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال ۱۴۰۲، یکی از دلایل کاهش صادرات پتروشیمی‌‌‌ها و متعاقب آن کاهش عرضه ارز را قطع و محدودسازی گاز این صنعت در سه ماه گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: محدودسازی و قطع گاز صنعت پتروشیمی منجر به افت ۳۰ تا ۳۵ درصدی تولید و متعاقب آن صادرات و عدم‌النفع ارزی ناشی از کاهش صادرات شده است./ پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟