پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 30 خرداد 1403/ شماره 1014
عناوین خبری مهم امروز : افت رقابت پلی‌اتین‌ها، روند نزولی دلار ادامه دارد، قیمت‌های بازار عمدتا نزولی

افت رقابت پلی‌اتین‌ها
در هفته پایانی خرداد به دلیل تعطیلی روز دوشنبه معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS از سه شنبه، به امروز منتقل شد.

رقابت در معاملات گروه پت بطری امروز هم نزولی بود و به زیر 100 درصد عقب نشینی کرد. پت‌های بطری از 103 تا 107 درصد رقابت در هفته گذشته، به 89 تا 98 درصد رسیدند و البته با وجود کاهش رقابت ها، همچنان پیشتاز رقابت در همه کالاهای پتروشیمی هستند. پت 785 با 98 درصد، بیشترین رقابت امروز را به نام خود ثبت کرد.

سبک فیلم از قیمت پایه تا 10 درصد به قیمت پایه تا 4 درصد رقابت و سنگین اکستروژن از قیمت پایه تا 8 درصد به قیمت پایه تا 3 درصد رقابت رسید. کالاهای گروه سنگین تزریقی از قیمت پایه تا 6 درصد به قیمت پایه تا 1 درصد رسیدند.

مشابه هفته گذشته پلی‌استایرن های انبساطی بین قیمت پایه تا 7 درصد و سنگین فیلم و سبک خطی بین قیمت پایه تا 2 درصد رقابت معامله شدند. کالاهای گروه سنگین بادی هم با قیمت پایه معامله شدند.

روند نزولی دلار ادامه دارد
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 100 تومان کاهش داشت و بازار را با 58 هزار و 700 تومان به پایان رسانده بود، امروز را نیز با 58 هزار و 700 تومان آغاز کرد. دلار روزهای آرام و کم نوسانی را شاهد است و مانند روزهای قبل، کاهش مختصری را تجربه کرد.

در نهایت تا ساعت 16، هر دلار با 200 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته 58 هزار و 500 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور، امروز هم مانند روز گذشته 42 هزار و 809 تومان قیمتگذاری شد که نسبت به قیمت های پایه‌ی 27 خرداد، 214 تومان افزایش داشت.

قیمت‌های بازار عمدتا نزولی
قیمت‌های بازار امروز در همه گروه ها عمدتا کاهشی بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سبک فیلم 200 تا 300 تومان، سنگین فیلم 100 تومان و سبک خطی 100 تا 300 تومان افت داشتند. قیمت‌های امروز پ پ ها و پی وی سی متاثر از ریزش سنگین رقابت های دیروز، کاهش شدیدی داشت.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها عمدتا بدون تغییر بودند و MFI پایین ها 300 تا 800 تومان افت قیمت داشتند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم عمدتا کاهشی بودند و بین 200 تا 1000 تومان افت را ثبت کردند. بیشترین کاهش به گرید ZR230 نویدزرشیمی اختصاص یافت که 1000 تومان افت داشت.

پی وی سی ها نیز بعد از کاهش رقابت های روز گذشته، امروز 1,100 تومان ریزش داشتند و پت های بطری، کماکان بدون تغییرند.

صعود برنت به 85 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 84 دلار و 15 سنت آغاز کرده بود در ادامه افزایشی شد و به 85 دلار صعود کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 85 دلار و 62 سنت رسید.

ریزش 31 هزار واحدی بورس تهران در یک هفته
بعد از کاهش 9 هزار واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران که در طول هفته نزولی بود، در آخرین چهارشنبه فصل بهار صعودی به پایان رسید و سبزپوش به استقبال تابستان رفت. شاخص کل در پایان معاملات، با افزایش 7 هزار و 965 واحدی، به 2 میلیون و 44 هزار واحد رسید. شاخص کل بورس تهران، طی این هفته، جمعا 31 هزار و 162 واحد ریزش داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟