شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشنهاد به کارفرمایان برای استخدام نیروی کارآمد:

تست مهارت بگیرید و یک ماه آزمایشی کار کنید

تست مهارت بگیرید و یک ماه آزمایشی کار کنید
استفاده از تست‌های ارزیابی مهارت افراد و استخدام به مدت یک ماه به صورت آزمایشی بهترین روش برای شناسایی افرادی است که می‌توانند بیشترین کارایی را برای کسب و کار ما داشته باشند.

 به گزارش ویکی پلاست؛ عادل طالبی کارشناس ارشد کسب و کارهای الکترونیک، ضمن بیان مطلب فوق درباره مشکلاتی که برای کارفرما و کارگر حین استخدام ممکن است به وجود بیاید گفت: این مشکلات دو دسته هستند اول اینکه ممکن است طرفین مهارت لازم برای بیان مهارت‌های خود یا خواسته‌های خود را نداشته باشند و دوم اینکه ممکن است اغراقی برای بیان مهارت‌های خود داشته باشند.

طالبی افزود: فرض کنید یک کارفرما قصد تکمیل کادر اداری خود را دارد مسلما چون مهارت مصاحبه وجود ندارد و افراد ممکن است در بیان هم ضعیف باشند یا خجالت بکشند و خودسانسوری کنند، بنابراین در بیان واقعیت‌های خود دچارمشکل می‌شوند. فرض کنید فردی پرحرف است مسلما این ویژگی می‌تواند در شغلی مثل بازاریابی مثبت باشد، اما در شغل دیگری شاید ویژگی منفی به شمار رود؛ بنابراین نمی‌توان همه چیز را  خط کشی شده بیان کرد.

وی ادامه داد: البته ما سازمان کوچک و بزرگ داریم در سازمان‌های بزرگ معمولا همه چیز مشخص است، ما جایگاه  شغلی داریم و این سازمان‌ها بروکراسی خود را داشته و تعریف شده است و افراد باید در چارچوب سازمانی تعریف شوند؛ بنابراین کار پذیر باید توانایی تطابق با چارچوب‌ها را داشته باشد؛ اما در سازمان‌های کوچک و متوسط نفرات کم و عناوین زیاد است؛ بنابراین فردی که قرار است استخدام شود باید خلاق بوده و بتواند کارهای مختلفی انجام دهد. توانایی کار کردن در جایگاه‌های  مختلف را داشته باشد و یک نفر باید بتواند چندین کار انجام دهد.

طالبی گفت: درباره شرکت‌های کوچک باید بگویم دو ایراد وجود دارد اول اینکه ما ارزیابی نداریم؛ منظور از ارزیابی این است که ما بررسی کنیم و ببینیم فردی که مدرک مهندسی یا مدرک دیگری دارد آیا در راستای مدرکی که دارد مهارت هم دارد؟ گاهی شاهد هستیم فرد از دانشگاهی معتبر با معدلی بسیار خوب فارغ التحصیل شده اما مهارت انجام کاری که در آن مدرک گرفته را ندارد؛ اما فردی که در هنرستان همان رشته را خوانده و کارآموزی هم کرده مهارت بسیار بالاتری دارد. بنابراین اولین حلقه مفقوده را اینجا می‌توان پیدا کرد که افراد در رشته‌ای که تحصیل کرده یا متقاضی کار هستند مورد ارزیابی مهارتی قرار بگیرند.

برای حل این مسئله تستی وجود دارد که گنجایش فرد برای انجام کار تیمی را بررسی  و افراد مستعد را شناسایی می‌کند. تست‌های یادگیری هم خیلی می‌تواند در زمینه استعداد فرد در یادگیری مهم باشد. 

طبیعی است که افراد همه چیز را بلد نیستند و هر سازمانی هم مشکلاتی دارد که باید مهارت برطرف کردن آن را به افراد بیاموزد بنابراین این تست‌ها می‌تواند آمادگی افراد را برای یادگیری نشان دهد. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا افراد نمی‌توانند خود را خوب معرفی کنند و مهارت‌هایشان را بگویند، گفت: آدمها دارای مجموعه‌ای از توانمندی‌ها هستند که نمی‌دانند این توانمندی می‌تواند برای آنها یک امتیاز مثبت باشد و افراد آن را پنهان می‌کنند. همانطور که گفتم مثلا پرحرفی در یک شغل می‌تواند مثبت باشد اما افراد معمولا این ویژگی را پنهان می‌کنند بنابراین در این موارد تست‌ها می‌توانند به کمک ما بیایند.

طالبی ادامه داد: در برخی موارد هم افراد درباره توانمندی خود اغراق می‌کنند یا دروغ می‌گویند؛ در این صورت هم باز ویژگی افراد باید مورد بررسی قرار بگیرد تا صحت آن ثابت شود.

پیشنهاد من به کارفرمایان این است که علاوه بر استفاده از تست‌ها یک ماه هم به صورت آزمایشی با افراد کار کنند تا مهارت آنها را مورد بررسی قرار دهند و بعد او را استخدام کنند.

همیشه یک تیم پرستاره خوب نیست، تیمی خوب است که ستاره باشد. بنابراین چینش افراد خیلی مهم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 89%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهدی هاشمی سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
در ضمن ممنون میشم اگر امکان قرار دادن لینک در نظرها رو هم فراهم کنید. ارسال پاسخ
مهدی هاشمی سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
تشکر از زمانی که برای مصاحبه گذاشتید، آقای طالبی فرمودند انجام تست اما اشاره ای به تست خاصی نکردند، کاش چند تست معتبر یا سلسله سوال هایی رو عنوان میکردند که بشه ازشون ایده گرفت.
برای مثال تست ام‌بی‌تی آی خیلی کلی هست و کمک زیادی نمیکنه، تست هایی باشن که بشه فهمید شخص استرس خودش رو چطور مدیریت میکنه که بدونیم زمان شرایط های حساس چه عکس العملی خواهد داشت؟ به گفته ایشون، بعضی ها قادر نیستند که همون اول چنین قابلیت هایی از خودشون رو توصیف کنن، در صورتی که دونستن این نکته کمک بیشتری به مصاحبه کننده میده تا دونستن اینکه یه نفر به نرم افزارهای آفس مسلطه. تسلط به آفیس چیزی بیشتر 100 ساعت آموزش نیاز نداره، اما مهارتهای فردی، کنترل روی هوش هیجانی و ... کلی نیاز به تمرین داره و اگر کسی تقویتشون رو شروع کرده باشه شاید سال ها طول بکشه. ارسال پاسخ
ویکی پلاست چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
بفرمایید: http://wkpl.ir/n228
ندا سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
عالی بود، ممنون ارسال پاسخ
حمید هستی پور سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
ممنون که از آقای طالبی مصاحبه گرفتید، ایشون رو می شناسم و فرد با تجربه ای هستن، ارتباط با ایشون رو قطع نکنید ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟