یکشنبه ۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ 0 127

بازارساز حضور خود در معاملات غیررسمی را تقویت می‌کند؟

نزول دلار به کانال ۵۸

نزول دلار به کانال ۵۸
نرخ شاخص ارزی در بازار روز گذشته روند کاهشی داشت. به عقیده برخی از کارشناسان سیگنال‌هایی در رابطه با تبادل پیام ایران و آمریکا در عمان می‌تواند عامل‌ کاهشی در بازار باشد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، از سوی دیگر برخی شنیده‌های غیر‌رسمی حاکی از آن است که بازارساز تمایل دارد میزان مداخله خود در بازار آزاد را افزایش دهد. این خبر نیز می‌تواند بیانگر تغییر فاز بازار و افت نرخ ارز باشد.

درحالی که دلار فردایی در عصر روز سه‌شنبه در نیمه دوم کانال قیمتی 59 هزار تومانی معامله می‌شد، نرخ این ارز در بازار روز گذشته به نیمه نخست کانال پایین‌تر بازگشت. علی باقری، سرپرست جدید وزارت خارجه و از مسوولان مذاکرات رفع تحریم با دولت‌های غربی در یکی از تازه‌ترین اظهارنظرات خود در رابطه با این نشست‌ها گفت: «تبادل پیام همچنان ادامه دارد و وقفه‌ای در این مسیر صورت نگرفته است.» در ماه‌های گذشته مذاکرات رفع تحریم میان ایران و آمریکا به‌صورت غیررسمی و از طریق کشور‌های واسط ادامه یافته است. بر اساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد هم اکنون عمان وظیفه این تبادل پیام را بر عهده دارد.

برخی از فعالان بازار، سفر روز دوشنبه وزیر امور خارجه این کشور به تهران را در راستای همین مسوولیت می‌دانند. باقری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «با عمان در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوع غزه و نسل‌کشی صهیونیست‌ها به‌طور مفصل صحبت کردیم.» فعالان بازار مناقشات منطقه‌ای را از جمله مسائل مورد بحث میان ایران و دولت‌های غربی می‌دانند و در نتیجه معتقدند که ایجاد تغییر و تحول در جریان این درگیری‌ها متعاقبا روی انتظارات فعلان بازار نیز تاثیر می‌گذارد.

در روز‌های گذشته که نرخ ارز روندی افزایشی به خود گرفت برخی از کارشناسان از احتمال جهت‌گیری منفی آژانس انرژی اتمی نسبت به پرونده هسته‌ای ایران سخن به میان می‌آوردند. اما اکنون به‌نظر می‌رسد احتمال تداوم مذاکره با غرب توانسته بخشی از انتظارات را مثبت کند.

البته در کنار این امر برخی از فعلان بازار از تمایل بانک مرکزی به کنترل معاملات غیر‌رسمی نیز سخن می‌گفتند. بررسی تحرکات بازارساز نشان می‌دهد که حجم عرضه ارز در بازار‌های هرات و سلیمانیه در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. سیگنال‌های منتشر شده از مقامات این نهاد نیز حاکی از تداوم یافتن این حمایت‌ها است. در مجموع می‌توان گفت که حمایت بانک مرکزی از ریال درکنار برخی سیگنال‌های سیاسی سبب شده تا نرخ ارز در روز گذشته روند کاهشی به خود بگیرد.

روز گذشته هر برگ اسکناس دلار آزاد با فاصله گرفتن از سطوح قیمتی 59 هزار تومانی در رقم 58 هزار و 300 تومان معامله شد. همچنین با افت نرخ دلار آزاد، قیمت سکه طلا طرح جدید نیز 400 هزار تومان افت کرد و این شاخص طلایی در رقم 40 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟