پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۸ خرداد ۱۴۰۳ 0 103

روند نرخ دلار آزاد تغییر کرد

روز افزایشی بازار ارز

روز افزایشی بازار ارز
قیمت دلار آزاد حضور در سطوح قیمتی نیمه نخست کانال ۵۷ هزار تومانی را تاب نیاورد. به عقیده برخی از کارشناسان بازه قیمتی ۵۷ هزار تا ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان هسته سخت روند کاهشی دلار است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که در روز‌های اخیر برخی از فعالان آزاد بازار از دلار ۵۵ هزار تومانی سخن به میان می‌آوردند. علاوه بر دلار نرخ سکه طلا نیز در بازار روز گذشته واکنش قابل توجهی به شکست حمایت ۴۰ میلیون تومانی از خود به نمایش گذاشت و مجددا به نیمه کانال ۴۰ بازگشت.

بازار ارز یک روز افزایشی را پشت سر گذاشت. نرخ دلار آزاد پس از طی یک مسیر کاهشی در روز یکشنبه به رقم 57 هزار و 350 تومان رسیده بود که در بازار دیروز بخشی از این افت قیمت جبران شد و اسکناس آمریکایی مجددا به نیمه دوم این کانال بازگشت. به نظر می‌رسد شرایط بازار برای افت بیشتر نرخ ارز آماده نیست. البته باید اشاره کرد که چشم‌انداز بخشی از فعالان ارزی کشور در این رابطه کاهشی است.

این افراد کف حمایت اصلی بازار را رقم 55 هزار تومان می‌دانند و معتقدند که با فرض عدم شکل‌گیری ریسک سیاسی جدید، در هفته‌های آتی نرخ دلار به سمت این رقم حرکت خواهد کرد.  در این میان بسیاری از معامله‌گران نیز وجود دارند که هیچ‌گونه تمایلی به افت نرخ ارز ندارند.

این افراد در روز‌های انتهای فروردین ماه با تکیه بر ریسک‌های منفی آن زمان اقدام به خرید دارایی‌های ارزی در حجم‌های قابل توجه کرده و در زمان شروع روند کاهشی نیز با آن همراه نشده و از عرضه دارایی‌های خریداری شده خودداری کردند. در نتیجه این دسته از معامله‌گران در معاملات فردایی تلاش می‌کنند تا نرخ ارز را حداقل به سطوح هفته‌های گذشته برسانند تا دارایی‌های خود را از ضرر خارج کنند.

رشد نیم کانالی دلار

دیروز دوشنبه 7 خرداد ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر‌رسمی افزایشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در روز یکشنبه در رقم 57 هزار و 350 تومان معامله می‌شد در بازار عصر روز گذشته با حدود 450 تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 57 هزار و 800 تومان معامله شد.

این در حالی است که نرخ اسکناس دلار رسمی مرکز مبادله ارز و طلا در بازار دیروز افتی 26 تومانی را تجربه کرد و در رقم 44 هزار و 890 تومان به فروش رسید. علاوه بر دلار آزاد، یورو و پوند نیز در بازار روز گذشته با رشد قیمت‌های 350 و 450 تومانی به ترتیب در ارقام 63 هزار تومان و 73 هزار و 850 تومان معامله شدند.

واکنش جدی سکه به کانال 40

در بازار روز یکشنبه قیمت سکه طلا طرح جدید پس از حدود 2 ماه از رقم 40 میلیون تومان عبور کرد و در رقم 39 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد. اما با افزایشی شدن نرخ دلار آزاد در بازار دیروز قیمت سکه نیز مجددا افزایشی شد و با اختلافی 600 هزار تومانی نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 40 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید. نیم و ربع سکه نیز در روز گذشته به ترتیب 200 و 100 هزار تومان رشد نرخ را تجربه کرده و در ارقام 23 میلیون تومان و 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله شدند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟