یکشنبه ۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۵ خرداد ۱۴۰۳ 0

دلار در کانال ۵۷ پرچم زد

محک انتظارات فعالان ارزی

محک انتظارات فعالان ارزی
بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بازار روز‌های تعطیل انتهای هفته گذشته نرخ دلار آزاد در کانال ۵۷‌هزار تومانی به فعالیت خود ادامه داده است. تحلیلگران کف قیمت نرخ دلار در بازار حال حاضر را رقم ۵۵‌هزار تومان می‌دانند و بر این باورند که احتمال حرکت نرخ دلار به سمت این حمایت وجود دارد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به‌ نظر می‌رسد که در حال حاضر هیچ‌گونه ریسک سیاسی در بازار وجود ندارد و معاملات ارزی به دور از انتظارات تورمی صورت می‌پذیرد.

روند قیمت ارز‌های بازار غیر‌رسمی نشان می‌دهد که پتانسیل افزایشی در این شاخص‌های معاملاتی وجود ندارد.بازیگران بازار در روز‌های تعطیل هفته گذشته از حجم معاملات خود کاستند و در نتیجه دامنه نوسان نرخ شاخص‌های ارزی نیز کوچک‌تر شد. برخی از کارشناسان ضمن بررسی روند معاملات نرخ دلار در بازار سال گذشته معتقدند که سطوح قیمتی کانال 55‌هزار تومانی می‌تواند حمایت مهمی در بازار باشد.

این افراد معتقدند که حجم معاملات صورت گرفته در این بازه قیمتی به گونه‌ای است که نرخ دلار برای عبور از آن مسیر دشواری را در پیش دارد. اما این افراد همچنان معتقدند که امکان تست این حمایت از سوی اسکناس آمریکایی وجود دارد.

این دسته از تحلیلگران معتقدند با توجه به وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور و همچنین مهم‌تر از آن نبود ریسک سیاسی جریان‌ساز، چشم‌انداز کوتاه مدت نرخ ارز می‌تواند کاهشی باشد. در نهایت باید دید که با شروع بازار نقدی در هفته کاری جدید فشار کدام یک از طرفین بازار ارز بیشتر است.

روز‌های کم نوسان بازار ارز

در روز‌های پایانی هفته گذشته و به‌خصوص در بازار روز پنج شنبه 3 خرداد ماه، نرخ شاخص‌های ارزی در یک فضای نسبتا با ثبات به فعالیت خود ادامه دادند. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه 57‌هزار و 550 تومان معامله می‌شد در بازار روز سه‌شنبه با 100 تومان کاهش 57‌هزار و 450 تومان به فروش رسید.

در معاملات فردایی بازار تعطیل روز چهارشنبه افت قیمت این ارز شدت بیشتری به خود گرفت به صورتی که نرخ دلار فردایی در عصر روز چهارشنبه در بازه 57‌هزار و 250 تا 57‌هزار و 400 تومان قیمت خورد.

اما با شروع بازار در روز پنج‌شنبه روند نرخ این ارز مجددا افزایشی شد و به بازه 57‌هزار و 500 تا 57‌هزار و 600 بازگشت. در نهایت نیز با حدود 50 تومان رشد نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم  57‌هزار و 600 تومان به فعالیت خود در بازار روز پنج‌شنبه پایان بخشید. همچنین گفتنی است که اختلاف میان نرخ یورو آزاد در بازار روز پنج‌شنبه نسبت به‌روز دوشنبه نیز 50 تومان کاهشی بود.

همزمان با تداوم حضور نرخ دلار در کانال 57‌هزار تومانی، دامنه نوسان نرخ سکه طلای طرح جدید نیز به نیمه نخست کانال 40 میلیون تومانی محدود شد. هر قطعه از این فلز گرانبها در عصر روز پنج‌شنبه با 15‌هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز دوشنبه 40 میلیون و 285‌هزار تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟