جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 1 اردیبهشت 1403/ شماره 975
عناوین خبری مهم امروز: ریزش قیمت‌های جهانی، ثبات نرخ حواله، شروع هفته با عقب نشینی دلار به 65 هزار

ریزش قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 19 آوریل 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، به جز 3 گروه، ABS، سبک خطی و پ پ فیلم، سایر گروه ها نزولی بودند. بیشترین رشد را گروه ABS داشت. در مقابل پلی‌اتیلن ها افت بیشتری را نسبت به سایر گروه ها، تجربه کردند.

در نشریه‌ی آیسیس هم، پس از یک هفته وقفه در انتشار قیمت های منطقه خلیج فارس، قیمت های این منطقه نسبت به دو هفته گذشته در پایپ ها، پلی اتیلن ها و پ پ ها نزولی بود. بیشترین افت را پایپ ها ثبت کردند. در مقابل پلی‌استایرن ها در این منطقه رشد چشمگیری داشتند. دو گروه ABS و PVC هم این هفته در دسته نزولی ها جای گرفتند. سایر گروه ها هم رشد اندکی داشتند و یا بدون تغییر باقی ماندند.

ثبات نرخ حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز، 40 هزار و 645 تومان قیمتگذاری شد و از روز دوشنبه 20 فروردین تا امروز بدون تغییر بوده است. قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت گروه های پلیمری در نشریه آیسیس، عمدتا نزولی هستند. از همین رو انتظار می رود قیمت‌های پایه یکشنبه 2 اردیبهشت، عمدتا کاهشی باشند.

شروع هفته با عقب نشینی دلار به 65 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 1,950 تومان افزایش داشت و بازار را با 66 هزار و 450 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با 66 هزار و 350 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه کاهشی شد و به 65 هزار عقب نشینی کرد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار با 900 تومان افت نسبت به آخرین نرخ روز جمعه، 65 هزار و 550 تومان پیشنهاد می‌شد.

افت عمده قیمت های بازار در آغاز هفته
قیمت های بازار امروز در شروع هفته به دو دسته صعودی و نزولی تقسیم شد. پلی‌اتیلن ها عمدتا صعودی و پ پ ها نزولی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم 100 تا 500 تومان، سنگین تزریقی و سبک خطی 200 تا 300 تومان افزایش داشتند. در مقابل سبک فیلم ها 100 تا 500 تومان افت داشتند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها عمدتا نزولی بودند و از 200 تا 500 تومان افت قیمت داشتند. MFI پایین ها هم بدون تغییر باقی ماندند.

کالاهای گروه پ پ شیمیایی بین 200 تا 700 تومان افت را ثبت کردند. پی وی سی‌ها، 300 تا 900 تومان پایین‌تر از پنجشنبه پیشنهاد می‌شدند و پت های بطری بدون تغییر ماندند.

کاهش 3 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 90 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 87 تا 90 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 87 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 87 دلار و 38 سنت بود.

صعود 77 هزار واحدی بورس در نخستین روز هفته
بعد از سقوط 53 هزار و 685 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و  هفته جدید را صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با صعود 77 هزار و 642 واحدی به 2 میلیون و 285 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟