پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 26 فروردین 1403/ شماره 971
عناوین خبری مهم امروز: ثبات جهانی ها در سومین قیمت های پایه، خیز ناکام دلار به 70 هزار پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، نوسان محدود قیمت‌ها در بازار

ثبات جهانی ها در سومین قیمت های پایه
سومین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 1403، امروز در حالی اعلام شد که عمده کالاها، به علت ثبات در قیمت های جهانی، نوسان محدودی، در حد تغییر دلار حواله مبادله ای داشتند.

دلار حواله مبادله ای که قیمت های امروز با آن محاسبه شد، 40 هزار و 648 تومان بود که نسبت به هفته قبل، 63 تومان یا 16 صدم درصد، افزایش داشت.

چدول قیمت ها نشان می دهد قیمت جهانی بیشتر کالاها ثابت بوده و تغییرات در سایر گریدها نیز، به جز چند گروه معدود، کمتر از یک درصد است. پلی اتیلن سبک خطی با 61 صدم درصدو 215 تومان، بیشترین افزایش در پایه های جدید را به نام خود ثبت کرد.

در گروه کالاهایی که با دلار حواله مبادله ای قیمت گذاری می شوند، پلی اتیلن سنگین تزریقی با 81 صدم درصد، 265 تومان کاهش یافت و بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کرد. در گروه کالاهایی که با دلار 28.500 تومانی قیمت گذاری می شوند، انبساطی ها با 1.5 درصد رشد، 609 تومان بیشتر از هفته قبل قیمت گذاری شدند و در رتبه نخست ایستادند.

خیز ناکام دلار به 70 هزار پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل
شب گذشته، ایران در چند مرحله، با ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرد. بعد از این حمله گسترده، همه منتظر اثرات آن بر قیمت های بازار ارز و طلا بودند. با شروع بازار، دلار در نزدیکی 70 هزار تومان باز شد و سپس با سرعت زیادی نزولی شد. تا لحظه نگارش این متن، دلار نزدیک به 4 هزار تومان ریزش داشته و به 66 هزار تومان رسیده است. با روند نزولی موجود در بازار، بعید نیست تا ساعتی بعد، دلار به 65 هزار تومان هم عقب نشینی کند.

نوسان محدود قیمت‌ها در بازار
به علت تغییرات محدود قیمت های پایه، قیمت‌های بازار مواد اولیه هم، نوسان مهمی نداشت. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سبک خطی 100 تا 200 تومان، سبک فیلم 100 تا 300 تومان و سنگین تزریقی 200 تا 400 تومان رشد داشتند. گروه سنگین اکستروژن 200 تا 400 تومان کاهش داشت و کالاهای گروه های سنگین بادی بدون تغییر ماندند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها 300 تا 500 تومان کاهش قیمت داشتند و MFI پایین ها هم 500 تا 100 تومان رشد را ثبت کردند. در این گروه گرید 510L نوید نسبت به دیروز هزار تومان رشد داشت.

کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم از 1500 تومان افت تا 1000 تومان رشد داشتند و تعدادی هم بدون تغییر بودند. R40 اراک امروز 1000 تومان بالا رفت و در مقابل MR230 مارون 1500 تومان ریزش داشت. در گروه پی وی سی‌ها، فقط S65 بندر نسبت  به دیروز 200 تومان افزایش داشت و پت‌های بطری بدون تغییر نسبت به روز شنبه پیشنهاد شدند.

کاهش 11 هزار واحدی بورس تهران
بعد از سقوط 53 هزار و 919 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران برای دومین روز متوالی نزولی به پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات، با کاهش 11 هزار و 193 واحدی، به 2 میلیون و 196 هزار واحد رسید. گفتنی است، با تصمیم جدید در بازار سرمایه، در پی تنش های اخیر، دامنه بورس به مثبت و منفی یک کاهش یافت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟