سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 26 اسفند 1402/ شماره 958
عناوین خبری مهم: بررسی قیمت های جهانی در آخرین اعلام قیمت سال, افزایش 270 تومانی دلار حواله, دلار پایین نیامد!

بررسی قیمت های جهانی در آخرین اعلام قیمت سال
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 15 مارس 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، به جز پلی‌استایرن ها و ABS، سایر گروه ها نزولی یا بدون تغییر بودند. بیشترین رشد را پلی‌استایرن‌ها داشتند. در نشریه‌ی آیسیس هم پلی‌استایرن ها،SBR، ABS، EPS و  و پ پ ها افزایش چشمگیری داشتند. سایر گروه ها عمدتا نزولی یا بدون تغییر بودند. پ پ ها رشد کمتری را نسبت به سایر گروه ها، تجربه کردند و پلی‌اتیلن ها در همه مناطق نزولی بودند.

افزایش 270 تومانی دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز، 40 هزار و 456 تومان قیمتگذاری شد و میانگین هفتگی تا امروز نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 20 اسفند، 270 تومان افزایش دارد.
 
قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت گروه های پلیمری در نشریه آیسیس، به دو دسته صعودی و نزولی تقسیم شده اند. از همین رو انتظار می رود آخرین قیمت‌های پایه امسال، متاثر از صعود دلار حواله و نوسان قیمت‌های جهانی، به دو گروه افزایشی و کاهشی، تقسیم شود.

مدیریت توسعه صنایع پایین دستی هفته گذشته اعلام کرده بود، در روز یکشنبه 27 اسفند هم اعلام قیمت خواهد داشت.

دلار پایین نیامد!
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 1,380 تومان کاهش داشت و بازار را با 59 هزار و 520 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با 59 هزار و 350 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه افزایش اندکی داشت. در نهایت تا ساعت 14، هر دلار با 280 تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه، 59 هزار و 800 تومان پیشنهاد می‌شد.

پایان کار بازار مواد اولیه
با خاتمه معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالای هفته قبل، تأمین کنندگان در حال بستن حساب ها هستند و معامله زیادی در بازار انجام نمی شود. احتمالا بازگشایی بازار مواد پتروشیمی، از 14 فروردین سال 1403 باشد.

افزایش 3 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 82 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 81 تا 85 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 85 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 85 دلار و 35 سنت بود.

کاهش یک هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 15 هزار و 529 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را صعودی آغاز کرد، اما نزولی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش یک هزار و 517 واحدی به 2 میلیون و 148 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟