دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ضرورت بهینه‌ سازی صنعت پتروشیمی
مدیر بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مصرف ۹‌درصد از انرژی کشور در صنعت پتروشیمی گفت: اگر در صنعت پتروشیمی بهینه‌سازی کنیم، ۱۰‌درصد از این مقدار کاهش می‌یابد که معادل یک‌درصد مصرف انرژی کشور است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، مرتضی اشرفی‌‌‌‌‌‌‌شهری با اشاره به اینکه تعداد مجتمع‌‌‌‌‌‌‌های تولیدی پتروشیمی ۷۲ مجتمع است، اظهار کرد: همچنین سه مجتمع تامین سرویس‌های جانبی وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه بهبود عملکرد انرژی و بهینه‌سازی بیشتر بر تجهیزات تمرکز کردیم، اما اکنون در زمینه فرآیندها و سرمایه انسانی نیز ورود کرده‌‌‌‌‌‌‌ایم. اشرفی تصریح کرد: در چهار بخش برای بهینه‌سازی انرژی در صنعت پتروشیمی اقدام کرده‌‌‌‌‌‌‌ایم که شامل مدیریت مصرف، پایش و اندازه‌‌‌‌‌‌‌گیری، اقدام‌های فناورانه و مراودات سازمانی و فراسازمانی است.

وی با بیان اینکه در اوج مصرف نخستین اقدام قطع گاز پتروشیمی‌هاست، گفت: این اقدام، بهره‌‌‌‌‌‌‌وری در صنعت پتروشیمی را پایین می‌آورد. مدیر بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه تا دو سال‌آینده همه مجتمع‌‌‌‌‌‌‌های پتروشیمی استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ را دارا خواهند شد، افزود: راهکارهای کوتاه‌‌‌‌‌‌‌مدت و بلندمدت در بهینه‌سازی مصرف انرژی مورد‌توجه است.

وی تصریح کرد: چالش‌های مجتمع‌‌‌‌‌‌‌های پتروشیمی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی شامل اجرا‌نشدن ماده‌۱۲ رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، افت ارزش حرارتی گاز طبیعی، تامین‌‌‌‌‌‌‌نشدن پایدار خوراک و سوخت مجتمع‌‌‌‌‌‌‌ها در فصل سرد، اجرایی‌‌‌‌‌‌‌‌نشدن بازار بهینه‌سازی، فقدان یا اجرا‌نشدن اهرم‌‌‌‌‌‌‌های تشویقی و نبود امکان تامین تجهیزات مورد‌نیاز از منابع داخلی است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟