شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

هزار مگاوات برق صنایع تابستان آینده وارد مدار می‌شود
مجری طرح احداث نیروگاه‌‌‌های خودتامین صنایع از احداث و بهره‌‌‌برداری از ۵واحد نیروگاهی از سوی صنایع کشور به ظرفیت ۸۷۱مگاوات تاکنون خبر داد و گفت: این میزان تا تابستان آینده به ۱۷۰۰مگاوات خواهد رسید.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، سید زمان حسینی با اشاره به ناترازی قابل‌‌‌ملاحظه تامین برق در ابتدای دولت سیزدهم و امضای تفاهم‌‌‌نامه وزارت نیرو و وزارت صمت در مهر ۱۴۰۰ مبنی بر احداث حداقل ۱۰‌هزار مگاوات نیروگاه خودتامین از سوی صنایع افزود: این تفاهم‌‌‌نامه شامل احداث حداقل ۹‌هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و‌ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است که در ماده ۴ قانون مانع‌‌‌زدایی از صنعت برق از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: آیین‌‌‌نامه اجرایی این تفاهم‌‌‌نامه تدوین شده و تاکنون موافقت اصولی برای ۴۳شرکت متقاضی احداث نیروگاه به ظرفیت حدود ۱۷‌هزار و ۵۰۰مگاوات صادر شده که در مراحل اولیه و اجرا قرار دارند.

ورود ۶‌هزار مگاوات نیروگاه صنایع به مرحله اجرایی

مجری طرح نیروگاه‌‌‌های خود تامین صنایع، نیروگاه‌‌‌های حرارتی ذکرشده را از نوع چرخه ترکیبی و با راندمان حداقل ۵۵‌درصد دانست که در ۱۵استان احداث می‌‌‌شوند.

حسینی با اشاره به‌‌‌ سرعت عمل ۱۱شرکت متقاضی، از ورود ۶‌هزار مگاوات نیروگاه صنایع به مرحله اجرایی خبر داد. وی گفت: از این میزان تاکنون عملیات اجرایی ۵واحد نیروگاهی شرکت‌های فولادمبارکه، چادرملو، آلومینیوم المهدی، شهید باکری سمنان و فولاد غرب آسیا در مجموع به ظرفیت حدود ۸۷۱مگاوات به اتمام رسیده و به شبکه برق کشور متصل شده است.

مجری طرح نیروگاه‌‌‌های خودتامین صنایع ادامه داد: با توجه ‌‌‌به پیشرفت عملیات اجرایی آنها و ۷ واحد نیروگاهی صنایع تا تابستان ۱۴۰۳ ظرفیت متصل‌شده به شبکه سراسری نیروگاه‌‌‌های صنایع به ۱۷۰۰مگاوات خواهد رسید.

وی عنوان کرد: شرکت‌های چادرملوی یزد، گل‌‌‌گهر سیرجان و آلومینیوم المهدی هرکدام ۵۴۶مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در دست اجرا دارند که دو واحد گازی چادرملو و گل‌‌‌گهر سیرجان و یک‌واحد گازی آلومینیوم المهدی در تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسند.

این مقام مسوول گفت: برخی دیگر از صنایع نیز مانند پارسیان، فولاد شادگان، فولاد کاوه، جاجرم، جنوب کیش و فولاد هرمزگان در حال برگزاری مناقصه و اخذ مجوز سوخت هستند که امیدواریم تا تابستان ۱۴۰۴، واحدهای گازی این نیروگاه‌‌‌ها نیز به مدار بیایند.

مجری احداث نیروگاه‌‌‌های خود تامین صنایع، هزینه احداث یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی چرخه ترکیبی، مشتمل بر دوواحد گازی و یک‌واحد بخار را حدود ۲۵۰میلیون یورو اعلام کرد که با توجه‌‌‌ به ارائه بسته‌‌‌های حمایتی از صرفه اقتصادی مطلوبی برخوردار است.حسینی عنوان کرد: صنایع می‌‌‌توانند برق مازاد نیاز خود را به قیمت توافقی به سایر صنایع یا از طریق بازار برق و بورس انرژی به فروش برسانند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟