چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دیدگاه انجمن تولیدکنندگان DOP در مورد دلایل افزایش رقابت ها
با ابطال پیاپی معاملات 2EH در بورس کالا، انجمن تولیدکنندگان DOP با انتشار نامه ای، دلایل افزایش رقابت و قیمت DOP را تشریح کرد.

به گزارش ویکی پلاست، انجمن تولیدکنندگان DOP معتقد است افزایش قیمت های جهانی باعث افزایش رقابت خریداران اورتوزایلن (OX) شد و تأخیر در تحویل محموله های وارداتی پتروشیمی شازند، باعث بالا رفتن رقابت خریداران 2EH شده است.

به اعتقاد انجمن تولیدکنندگان DOP طی هفته های آینده، قیمت جهانی افول پیدا می کند و توصیه کرده، اعضای انجمن از رقابت های هیجانی که صنایع پایین دست را تحت تأثیر قرار خواهد داد، جلوگیری کنند.

متن نامه انجمن تولیدکنندگان DOP به شرح زیر است:

انجمن تولیدکنندگان DOP بر اساس وظیفه خود که همانا ایجاد ثبات و تعادل در بازار است نکاتی را به اطلاع اهالی صنعت، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان DOP می رساند.

افزایش قیمت DOP طی چند هفته اخیر متاثر از بالا رفتن قیمت مواد اولیه انیدریدفتالیک (PA) و دواتیل هگزانول (2EH) است.

انیدرید فتالیک طی چند هفته اخیر به دلیل رقابت در خرید مواد اولیه اورتوزایلن (OX) رشد 32 درصدی داشته که امیدواریم با عرضه بیشتر این مواد اولیه، این رقابت‌ها کاهش پیدا کرده و انیدرید فتالیک به بهای واقعی خود برسد.

افزایش تناژ عرضه خارجی 2EH در بورس کالا از 350 به 600 تن باعث بالارفتن حدود 18 درصدی قیمت2EH شده که این افزایش جهت کاهش کمبود DOP  در بازار صورت گرفته است.

قیمت 2EH در بازار های جهانی نسبت به اواخر سال میلادی گذشته صعودی بوده و رقم رشد 13 درصدی را تجربه لکن این موج افزایشی طی چند هفته اخیر مطمئنا کاهشی است.

تحویل 2EH عرضه شده خارجی در بورس کالا توسط پتروشیمی شازند متاسفانه مدتی است به دلیل مسائل و مشکلات تحریمی و ارزی و ... با تاخیر مواجه شده و همین امر کمبود 2EH را در مقطع کنونی محسوس می‌کند.

تعدادی از اعضای این انجمن از تیرماه سال 1398 علیرغم اختصاص سهمیه حدود 15 الی 20 درصد ظرفیت واقعی خود، با کم کردن تقاضای خرید در بورس کالا، معاملات بورس را تقریبا بدون رقابت برگزار می کردند لکن اخیرا وزارت صمت بدون هماهنگی با انجمن و تولیدکنندگان DOP با صدور بخشنامه ای با بازکردن کدهای جدید موافقت و همین امر باعث ایجاد رقابت های هیجانی طی دو هفته اخیر و ایضا باطل شدن معاملات شده است.

لذا این انجمن از مقام محترم وزارت صمت درخواست تجدید نظر در تصمیم گیری خود و از تولیدکنندگان DOP نیز استدعای خویشتن داری می نماید. مطمئنا طی هفته های آینده قیمت های جهانی افول و توصیه انجمن به اعضای خود و دیگر تولید کنندگان DOP جلوگیری از رقابت های هیجانی و در عین حال مورد نظر قراردادن صنایع پایین دستی در قیمت های عرضه محصولات خود است.

خاطرنشان می شود این انجمن بصورت تخصصی و مستقل بوده و زیر مجموعه هیچ انجمن و تشکل ملی نیست لذا از مسئولین محترم استدعا داریم در تصمیمات خود نظرات تخصصی این انجمن را جویا شوند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟