چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ 0

آیا شرکت‌های نفت و گاز چین در تحقق اهداف بلندپروازانه خود موفق خواهند بود؟

عزم اژدهای زرد برای تولید حداکثری انرژی

عزم اژدهای زرد برای تولید حداکثری انرژی
شرکت‌های دولتی نفت و گاز چین از جمله شرکت ملی نفت فلات‌قاره موسوم به CNOOC، قصد دارند در برنامه توسعه ۲۰۲۴ خود تولید و میزان ذخایر هیدروکربنی را افزایش و عملیات اکتشاف گاز طبیعی را گسترش دهند. این شرکت‌ها همچنین متعهد به حرکت به سمت انرژی‌های کم‌کربن و تجدیدپذیر در کنار عملیات سنتی نفت و گاز خود هستند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، هدف CNOOC برای سال‌۲۰۲۴ تولید معادل ۷۲۰‌میلیون بشکه نفت با تمرکز بر رشد در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

این غول نفتی بر سه برنامه کلیدی افزایش ذخایر و تولید، فناوری‌های نو و توسعه سبز متمرکز خواهد بود. میزان سرمایه لازم برای طرح‌های توسعه‌ای سال‌۲۰۲۴ حدود ۱۳۵‌میلیارد یوآن تخمین‌زده می‌شود که بخش قابل‌توجهی از آن به اکتشاف، توسعه و تولید اختصاص یافته‌است.

CNOOC قصد دارد اکتشاف گاز طبیعی را تشدید کند و مناطق گازی با تراز‌تریلیون متر‌مکعب را در مناطق استراتژیک توسعه دهد.

این شرکت همچنین تکمیل پروژه‌های بزرگ را، چه در چین و چه در خارج از کشور، در اولویت قرارداده و بر نوآوری‌های تکنولوژیکی برای رشد پایدار تاکید دارد.  علاوه‌بر این، CNOOC به‌طور فعال توسعه سبز از جمله فناوری‌های تولید نیروی در مزارع بادی دور از ساحل و استفاده از فناوری ذخیره‌سازی جذب کربن برای کاهش ردپای کربن خود را دنبال می‌کند.

هدف این شرکت جایگزینی سریع برق سبز است، با بیش از ۷۰۰‌میلیون کیلووات ساعت مصرف برق سبز در سال‌۲۰۲۴. این شرکت قبلا پروژه‌های جدیدی را در دریای چین جنوبی و دریای بوهای آغاز کرده و تلاش‌های مداوم خود را در اکتشاف و تولید نفت و گاز دو‌برابر کرده‌است.
استراتژی تجاری سال‌۲۰۲۴

CNOOC، بزرگ‌ترین شرکت نفت و گاز چین، در استراتژی تجاری سال‌۲۰۲۴ خود مجموعه‌ای از اهداف را ترسیم کرده‌است. همسو با افزایش تقاضای انرژی، این غول چینی قصد دارد تولید نفت و گاز را افزایش دهد، ذخایر هیدروکربنی خود را تا حد امکان بالا ببرد و پول بیشتری به پروژه‌های اکتشاف گاز طبیعی تزریق کند و در عین‌حال برنامه انتقال منابع انرژی خود به انرژی تجدیدپذیر مانند مزارع بادی دریایی را از طریق توسعه یکپارچه دنبال کند. خلاصه برنامه توسعه CNOOC برای سال‌۲۰۲۴، عزم این شرکت را برای ادامه افزایش ذخایر و تولید سوخت فسیلی نشان می‌دهد.

برای این منظور، هدف این شرکت تولید ۷۰۰ تا ۷۲۰‌میلیون بشکه نفت در سال‌۲۰۲۴ است که تولید از چین و خارج از کشور به ترتیب حدود ۶۹‌درصد و ۳۱‌درصد از این میزان را تشکیل خواهد داد.

بالاترین رکورد برای پنج سال‌متوالی

علاوه بر این، CNOOC قصد دارد تا تولید نفت را تا ۸۰۰‌میلیون‌بشکه در سال‌۲۰۲۵ و تا ۸۳۰‌میلیون ‌بشکه در سال‌۲۰۲۶ بالا ببرد.  تولید خالص برای سال‌۲۰۲۳ حدود ۶۷۵‌میلیون‌بشکه بود که بالاترین رکورد را برای پنج سال‌متوالی به‌ثبت رساند.

این شرکت ادعا می‌کند که رشد تولید آن ناشی از تکمیل پروژه‌های جدید و سرمایه‌گذاری کافی است. ژو شین‌‌‌‌‌‌‌هوای، مدیرعامل CNOOC، اعلام کرد: «در سال‌آینده، CNOOC اهداف بلند‌پروازانه خود را تحقق خواهد بخشید.

ما سه برنامه کلیدی افزایش ذخایر و تولید، نوآوری فناورانه و توسعه سبز را اجرا و با ارتقای کیفیت، پایه‌ای محکم برای توسعه ایجاد خواهیم کرد.» درحالی‌که کل سرمایه غول چینی برای سال‌۲۰۲۴ بین ۱۲۵‌میلیارد یوآن (تقریبا ۱۷.۶۳‌میلیارد دلار) تا ۱۳۵‌میلیارد یوآن (بیش از ۱۹‌میلیارد دلار) درنظر گرفته‌شده، هزینه‌های سرمایه‌ای برای اکتشاف، توسعه و تولید به‌ترتیب ۱۶‌درصد، ۶۵درصد  و ۱۹‌درصد از کل سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهد. این شرکت حدود ۱۳۵‌میلیارد یوآن (بیش از ۱۸‌میلیارد دلار) در سال‌۲۰۲۳ برای پروژه‌های نفتی اختصاص داد.

از آنجا‌که CNOOC به تلاش خود برای جست‌وجوی میادین بزرگ و متوسط نفت و گاز و منابع لازم برای افزایش ذخایر و تولید ادامه‌ می‌دهد، انتظار می‌رود حجم عملیات اکتشاف در سال‌۲۰۲۴ در سطح بالایی باقی‌بماند.  در این راستا، چینی‌ها تلاش‌های خود را در زمینه اکتشاف گاز طبیعی تشدید خواهند کرد و این کشور ساخت سه‌تریلیون متر‌مکعب منطقه گازی در سطح دریای چین جنوبی و دریای بوهای  را به پیش خواهد برد.

اکتشافات جدید در دریای بوهای

سال گذشته میلادی، این شرکت اکتشافات جدیدی را در دریای بوهای و دریای چین جنوبی در آب‌های عمیق انجام داد که به کشف ذخایر عظیم ختم شد.

انتظار می‌رود در طول سال‌۲۰۲۴، چندین پروژه بزرگ دیگر به‌جریان بیفتند. برخی از پروژه‌های بزرگ CNOOC که قرار است در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند عبارتند از: پروژه تنظیم و توسعه ثانویه میدان نفتی Suizhong ۳۶-۱/Luda ۵-۲، پروژه توسعه میدان نفتی Bozhong ۱۹-۲، پروژه توسعه گاز طبیعی فاز‌دوم Shenhai-۱، توسعه میدان نفتی Huizhou ۲۶-۶ و پروژه توسعه و اکتشاف متان و زغال‌سنگ در میدان گازی شنفو  در شمال چین.

در مورد پروژه‌های خارج از کشور، این شرکت تکمیل پروژه Mero ۳ در برزیل را به‌عنوان یک عامل قوی برای رشد تولید دنبال خواهدکرد، ضمن اینکه همچنان به استفاده از نوآوری‌ها برای حفظ ذخایر و رشد تولید و توانمندسازی توسعه باکیفیت بالا، در کنار راه‌هایی برای حفظ و افزایش حجم تولید از میادین نفتی متعهد است.

این شرکت چینی ساخت میادین هوشمند نفت و گاز، استقرار سیستم‌های فناوری، پالایش سناریوهای دیجیتال، تسریع در ساخت سکوهای دریایی بدون‌سرنشین و توسعه سبز و کاوش در صنعتی‌‌‌‌‌‌‌سازی را دنبال می‌کند.

 CNOOC در تلاش است مزایای متفاوتی را در تولید برق بادی در اعماق دریا ایجاد کند و توسعه یکپارچه انرژی بادی دریایی و تولید نفت و گاز را ارتقا دهد، بنابراین جایگزینی برق سبز این شرکت تسریع خواهد شد و انتظار می‌رود مصرف برق سبز در سال‌۲۰۲۴ از ۷۰۰‌میلیون کیلووات ساعت فراتر رود.

در آغاز ژانویه ۲۰۲۴، CNOOC تولید را از پروژه توسعه فاز‌دوم میادین نفتی در دریای چین جنوبی آغاز کرد. این شرکت چندین پروژه را در سال‌۲۰۲۳ به بهره‌برداری رساند. در نوامبر ۲۰۲۳، این شرکت، تولید را از پروژه توسعه فاز‌یک در میدان گازی دریای بوهای آغاز کرد.

CNOOC یک شرکت دولتی است که بر اکتشاف، توسعه و تولید نفت و گاز طبیعی در فراساحل تمرکز دارد و نقش مهمی در بخش انرژی این کشور ایفا می‌کند.

این شرکت در فعالیت‌های بالادستی مختلف از جمله اکتشاف و تولید در داخل چین و بازارهای بین‌المللی درگیر است. CNOOC در پروژه آب‌های عمیق و فوق عمیق، در منابع غیر‌متعارف، پالایش و بازاریابی و تولید برق نیز سرمایه‌گذاری کرده‌است.

مصرف‌کننده اصلی انرژی در جهان

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت‌خام و مصرف‌کننده اصلی انرژی در جهان، نقشی محوری در صنعت نفت و گاز ایفا می‌کند. این کشور که توسط شرکت‌های دولتی مانند شرکت ملی نفت چین (CNPC)، شرکت پتروشیمی چین (Sinopec) و شرکت ملی نفت فلات قاره چین اداره می‌شود، به‌طور گسترده ذخایر داخلی را در مناطقی مانند دریای بوهای و جنوب چین اکتشاف می‌کند. 

بخش پایین‌دستی چین درحالی‌که ظرفیت پالایش قابل‌توجهی دارد، طیف وسیعی از محصولات پالایش‌شده را تولید می‌کند. قابل‌ذکر است که شرکت‌های ملی نفت چین به‌طور استراتژیک در دارایی‌های نفت و گاز بین‌المللی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا تامین انرژی را تضمین کنند و حضور جهانی خود را گسترش دهند.

در سال‌های اخیر، چین تعهد فزاینده‌ای به منابع انرژی تجدیدپذیر نشان‌داده و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در پروژه‌های انرژی خورشیدی، بادی و برقآبی انجام داده‌است. هدف سیاست‌های دولت افزایش بهره‌‌‌‌‌‌‌وری انرژی، کاهش آلودگی، ترویج فناوری‌های پاک‌‌‌‌‌‌‌تر، کمک به ترکیب انرژی متنوع‌‌‌‌‌‌‌تر و پایدارتر است. الگوها و سیاست‌های مصرف انرژی چین تاثیر قابل‌توجهی بر بازارهای جهانی انرژی دارد و بر قیمت‌ها، عرضه و پویایی تقاضا تاثیر می‌گذارد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟