جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

جهش بهای نفت در گیرودار تنش‌های خاورمیانه
بهای نفت در روز دوشنبه ۱۵ ژانویه افزایش جزئی را تجربه کرد که ناشی از احتمال تشدید درگیری‌های نظامی در خاورمیانه بود. این جهش به دنبال حملات نیروهای آمریکایی و بریتانیایی با هدف جلوگیری از حملات یمن به کشتی‌‌ها در دریای سرخ صورت گرفت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۱.۱ درصدی در روز جمعه ۱۳ ژانویه، ۲۴ سنت معادل ۰.۳‌درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار در هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا ۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد که پس از افزایش ۱ درصدی در روز قبل، ۰.۲‌درصد افزایش را نشان می‌داد. هفته گذشته، هر دو شاخص بیش از ۲‌درصد افزایش یافتند و در پاسخ به حملات هوایی ایالات متحده و انگلیس علیه نیروهای یمنی به بالاترین سطح خود در سال‌جاری رسیدند. وارن پترسون، رئیس تحقیقات کالا در موسسه ING، ضمن اشاره به خطرات بالقوه عرضه نفت در بازار به دلیل وخامت اوضاع در دریای سرخ، افزود که در حال حاضر این جریانات تاثیر چندانی بر عرضه ندارند.

در حالی که برخی نفتکش‌ها برای در امان بودن از حملات، مسیر حرکت خود را تغییر داده‌اند، تمرکز بر واکنش بالقوه ایران و تاثیر آن بر حرکت محموله‌‌ها در تنگه حیاتی هرمز همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

این درگیری‌ها بر تانکرهای گاز طبیعی مایع در منطقه نیز تاثیر گذاشته است.  تحلیلگران گلدمن ساکس معتقدند که ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت نفت در حال حاضر اندک به نظر می‌رسد، زیرا این درگیری‌ها بر تولید نفت تاثیری نداشته است.

این تحلیلگران اشاره کردند که اختلال قابل‌توجه در تنگه هرمز می‌تواند منجر به افزایش ۲۰ درصدی قیمت نفت شود. در ایالات متحده، شرکت‌های برق و گاز خود را برای سرمای شدید آماده کرده و پیش‌بینی شده که تقاضای گاز به طور بی‌سابقه‌ای زیاد شود. اپراتور شبکه برق تگزاس روز یکشنبه ۱۴ ژانویه درخواستی برای صرفه‌جویی در انرژی صادر کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟