یکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی، قاچاق طلا را کاهش می دهد
مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: ایجاد بازار رفع تعهد با شمش طلا در مرکز مبادله ایران می تواند منجر به کاهش قاچاق شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از مرکز مبادله ارز و طلای ایران، « علی سعیدی» مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در نشست تخصصی «بازارسازی و مداخلات موثر ارزی در بازار ارز ایران» که از نشست‌های همایش حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی است در رابطه با الزام رفع تعهد ارزی با واردات طلا از طریق فروش در مرکز مبادله ایران، اظهار کرد: این روزها در رسانه‌ها در مورد عرضه طلا در مرکز مبادله ایران شایعاتی مطرح شده است و این مسئله با ابهاماتی مواجه شده است.

ابلاغیه این مسئله در بانک مرکزی منتشر شد و برنامه ریزی این کار و مقدمات آن فراهم شده است. امروز نیمی از دستورالعمل این کار در بانک مرکزی تدوین شده و فردا باقی آن تکمیل می‌شود و در این بین فرصتی وجود دارد تا سامانه آن را تکمیل و فرآیند و شرایط آن را اعلام کنیم.

وی افزود: قیمت عرضه طلا در مرکز مبادله طبق اعلام بانک مرکزی بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد. خریدارانی که در اولویت طلا هستند رسته تولیدکننده در صنف طلا و جواهر است. در شهر تهران حدود ۱۲۰۰ و اگر شهرستان‌ها را نیز در نظر بگیریم چندین هزار تولیدکننده طلا و جواهر وجود دارد که نیاز آن‌ها می‌تواند از این طریق تامین شود.

«سعیدی» ادامه داد: برای ازبین رفتن فضایی که طلا چندین بار به کشور وارد شود و دوباره از کشور خارج شود این کار انجام شده است. ایجاد بازار رفع تعهد با شمش طلا در مرکز مبادله ایران می تواند منجر به کاهش قاچاق شود.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون اعلام شده است که حدود ۱۹ تن طلا وارد شده است اما آماری از اینکه چه مقدار طلا وارد بازار شده و چه مقدار از کشور خارج شده است مشخص نیست. بعضا طلا چندین بار از کشور خارج شده و مجدد به عنوان رفع تعهد ارزی وارد کشور شده است. برای مقابله با این کار تمهیداتی اندیشیده شده است. در مورد روش فروش و ایجاد محدودیت برای آن باید با بانک مرکزی به توافق برسیم و اگر محدودیت سقف بگذاریم، می‌تواند نیاز قشر تولیدکننده طلا و جواهر را تا چندین روز پاسخ دهد.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که به عنوان خریدار هستند کسانی هستند که دارای پروانه کسب از اتحادیه استانی خودشان هستند و به عنوان فعالان بخش طلا احراز هویت شده‌اند. اگر اطمینان حاصل شود که این طلا وارد چرخه بازار طلای کشور شده است، این اقدام می‌تواند در بازار طلای داخل کشور موثر باشد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟