شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۴ دى ۱۴۰۲ 0

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

رشد ۴۲برابری ورود اشخاص حقوقی به سامانه مودیان

رشد ۴۲برابری ورود اشخاص حقوقی به سامانه مودیان
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حجم ورودی اشخاص حقوقی در سامانه مودیان نسبت به گذشته ۴۲برابر شده است، گفت: با اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نه تنها نظام مالیاتی بلکه اقتصاد کشور سامان خواهد یافت

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه صف اول اظهار کرد: دولت بنا ندارد با افزایش نرخ‌های مالیاتی به افزایش درآمدهای مالیاتی برسد.

افزایش درآمدهای مالیاتی با تمرکز بر دانه درشت‌ها و فراریان مالیاتی محقق خواهد شد. او افزود: در دولت سیزدهم، بیش از ۵۰درصد از منابع بودجه‌ای از محل درآمدهای مالیاتی است و سهم درآمدهای نفتی در بودجه به کمتر از ۳۰درصد رسیده است.

سبحانیان تاکید کرد: مالیات پرداختی حدود ۵۰درصد مشاغل، صفر است و به‌طور میانگین مالیات اخذشده از برخی دیگر از اصناف و مشاغل به شرح زیر است: دفاتر اسناد حدود ۱۴.۵میلیون، رستوران‌ها ۹میلیون، طلاوجواهر ۹.۹میلیون، هنرمندان ۶میلیون و لوازم خانگی ۶میلیون است که گویای عدم فشار بر مودیان و اصناف خرد و حرکت به سمت مالیات‌ستانی عادلانه است.

او درباره افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه گفت: نرخ درآمدهای مالیاتی به‌ویژه در زمینه تولید، نه تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه در دو سال اخیر ۷واحد درصد کاهش یافته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: افزایش یک‌درصدی مالیات ارزش افزوده صرف اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهد شد. اساسا مالیات ارزش افزوده از اقشار پرمصرف اخذ می‌شود و کالاهای اساسی و مرتبط با سفره مردم از قبیل آرد، گوشت و... و خدمات درمانی، از مالیات ارزش افزوده معاف هستند. او با بیان اینکه رشد ۴۲برابری از لحاظ حجم ورودی اشخاص حقوقی را در سامانه مودیان شاهد هستیم، افزود: با اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نه تنها نظام مالیاتی بلکه اقتصاد کشور سامان خواهد یافت.

سبحانیان بیان کرد: در تلاش هستیم تکالیف مالیاتی مودیان در ساده‌ترین، راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین شکل با آرامش و همدلی که به نفع خود آنها هم هست، انجام شود. رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اکنون مودیان مالیاتی با یک دستگاه کارت‌خوان اندرویدی در کمتر از یک دقیقه می‌توانند صورت‌حساب الکترونیکی ارسال کنند.

به گفته سبحانیان، تنها دغدغه فعالان اقتصادی باید کسب‌وکار خودشان باشد و ما در نظام مالیاتی تلاش حداکثری داریم تکالیف آنان به بهترین شکل ممکن و از طریق توسعه خدمات الکترونیکی تسهیل شود. او تاکید کرد: رویکردهای مالیاتی باید برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی‌پذیر باشد. اکنون قبل از اینکه بخشنامه و آیین‌نامه‌ای تدوین شود از طریق سامانه در اختیار ذی‌نفعان قرار می‌گیرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟