چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

عقب‌ماندگی در ظرفیت ذخیره‌سازی گاز
در حالی شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۱۴‌درصدی ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخازن میادین شوریجه و سراجه، در مقایسه با سال‌گذشته خبر می‌دهد که میزان متوسط ذخیره‌سازی گاز در کشور اکنون کمتر از ۲‌درصد است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، در جغرافیای کشورمان که گاز اصلی‌ترین حامل انرژی قلمداد می‌شود و با سهم ۷۰‌درصدی از سبد سوخت کشور، جایگاهی بی‌بدیل راداراست و به‌رغم اینکه دومین دارنده ذخایر متعارف جهان هستیم، اما با محدودیت در تولید، ناترازی موجود همه‌ساله تشدید می‌شود.

یکی از قطعات مهم جورچین مدیریت مصرف گاز و از ضروریات تاب‌آوری شبکه توزیع، تامین گاز از محل ذخیره‌سازی زیرزمینی است. اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی گاز در کشور در حدود ۳.۴‌میلیارد متر‌مکعب است، یعنی تنها ۱.۷‌درصد از کل مصرف.

آنچه در این میان مورد اذعان وزارت نفتی‌هاست، عقب‌ماندگی در این حوزه است و دلیل آن‌هم نبود سرمایه‌گذاری اعلام می‌شود، در عین‌حال راهکار جلوگیری از افت فشار هم هست به مانند آنچه زمستان سال‌گذشته در منطقه شمال‌شرق رخ‌داد و گاز مردم آن منطقه در دمای منفی ۲۰ درجه برای چند روز قطع بود.  به هرحال وعده‌های بهبود وضع فعلی ذخیره‌سازی گاز طبیعی که در قانون بودجه‌سال‌جاری هم به آن اشاره‌شده، یکی از مسائلی اصلی حوزه انرژی کشور است و در صورت محقق‌نشدن عدد و رقم‌ها، تامین گاز بخش خانگی و ناترازی ادامه‌دار خواهد بود.

بر اساس سند تراز گاز مصوب شورای‌عالی انرژی، پیش‌بینی‌شده تا سال‌۱۴۲۰، کشور در ۴ ماه سرد سال‌دچار کسری ۶۱۶‌میلیون متر‌مکعبی گاز طبیعی در روز باشد و همین امر فارغ از مسائل اقتصادی، امنیت انرژی کشور را دچار مخاطره خواهد کرد اما شاید افزایش ذخیره‌سازی، نسخه‌ای باشد برای اینکه این شعله‌‌‌‌‌‌‌‌ها همچنان آبی بسوزد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟