پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صنایع بزرگ در صورت همکاری با دانش‌بنیان‌ها از امتیاز اعتبار مالیاتی برخوردار می‌شوند
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همکاری متقابل اکوسیستم نوآوری و صنایع در کشور را ضروری دانست و گفت: صنایع بزرگ در صورت همکاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هزینه در بخش تحقیق و توسعه از امتیاز اعتبار مالیاتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایرنا، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل امروز (سه شنبه) در راستای تأمین نیازهای مالی زیست‌بوم نوآوری و فراهم کردن زمینه‎‌های توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی به‌ویژه الکترونیک و میکروالکترونیک برگزار شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این آیین با بیان اینکه در یک‌دهه گذشته و از زمان تصویب قانون حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۹ تا امروز، تلاش بر این بود که فرهنگ نوآوری در کشور شکل گیرد و متناسب با آن شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شوند و بتوانند دستاوردهای خود را ثابت کنند، افزود: البته نباید از این نکته غافل شد که هنوز جا دارد فرهنگ دانش‌بنیان‌شدن اقتصاد را ترویج دهیم که عموم مردم با آن آشنا شوند.

محمدصادق خیاطیان ادامه داد: با این همه در دوره جدید و با توجه به رویکردی که معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری دنبال می‌کنند، به دنبال آن هستیم تا اکوسیستم نوآوری در کشور به صورت ساختارمند و در تعامل با صنایع و بنگاه‌های بزرگ فعالیت خود را ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه اکوسیستم نوآوری کشور برای توسعه باید وارد همکاری‌ با پروژه‌های بزرگ در صنایع شود، خاطرنشان کرد: این مساله در قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز منعکس شده است، چرا که صنایع بزرگ می‌توانند در صورت همکاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هزینه در بخش تحقیق و توسعه، از امتیاز اعتبار مالیاتی برخوردار شوند، از همین‌رو قانون جهش دانش‌بنیان بستر مهمی را برای حضور شرکت‌های بزرگ در این زیست‌بوم فراهم کرده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همچنین با یادآوری اینکه شرکت ایرانسل به عنوان یک اپراتور بزرگ که هم دانش‌بنیان بوده و هم حامی دانش‌بنیان‌ها است، ادامه داد: اهمیت فعالیت‌ بخش‌هایی مانند ایرانسل در حوزه اقتصاد دیجیتال از چند جهت حائز اهمیت است.

خیاطیان افزود: نخست از منظر اقتصادی، زیرا با نگاه زنجیره‌ای، در پایین‌دست این صنعت فعال شده‌ایم و بخش زیادی از ارزش‌افزوده این صنعت در بالادست و حوزه‌هایی نظیر میکروالکترونیک نهفته است؛ بنابراین تا می‌توانیم باید عمق ساخت داخل و بومی‌سازی را افزایش دهیم.

وی، مزیت دوم این کار را از منظر ایجاد اشتغال دانست و یادآور شد: تعداد زیادی دانشجو و دانش‌آموخته رشته‌های مرتبط با این صنعت داریم و این اقدام می‌تواند از مهاجرت آن‌ها جلوگیری کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: از منظر امنیت ملی نیز همکاری اپراتورها با شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار موثر خواهد بود، زیرا بخشی از این صنعت با داده‌ها و حریم خصوصی شهروندان و اطلاعات حیاتی ما سروکار دارد.

خیاطیان از منظر تاب‌آوری نیز این همکاری را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: این همکاری مصداق فناوری پیشرفته است و کشورها و شرکت‌های دارنده این فناوری‌ها، حتی در شرایط غیرتحریمی هم آن‌ها را به راحتی در اختیار کسی نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: از حیث ارتقای بهره‌وری نیز در همه صنایع به عنوان یک حوزه زیربنایی به ویژه در حال حاضر که انقلاب صنعتی چهارم و بحث هوشمندسازی و دیجیتال‌سازی فرا رسیده، این همکاری حائز اهمیت است، چرا که این فناوری‌ها می‌توانند بهره‌وری را در سایر صنایع افزایش دهند.

بومی‌سازی زیرساخت‌های راهبردی و هوشمندسازی صنایع با مشارکت صندوق نوآوری، معاونت علمی و ایرانسل

بر اساس گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، این تفاهم همکاری سه‌جانبه‌ در راستای افزایش سهم ارزش‌افزوده محصولات دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور، تأمین نیازهای مالی زیست‌بوم نوآوری و فراهم کردن زمینه‎‌های توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی به‌ویژه الکترونیک و میکروالکترونیک میان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل امضا شد.

این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه امروز با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمدصادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه صندوق نوآوری، معاونت علمی و ایرانسل به منظور پاسخگویی اثربخش به نیازهای فناورانه در زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش عمق بومی‌سازی در توسعه و تولید زیرساخت‌های حیاتی و گلوگاهی هسته شبکه، غلبه بر محدودیت‌های تحریمی، امنیت و صیانت از داده‌ها و اطلاعات، ایجاد زمینه‌های استقلال و اقتدار در توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی برای نیل به سوی تحول دیجیتال و صنعت نسل چهارم و همچنین رونق کسب‌وکارهای مرتبط در سطح ملی امضا شد.

یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه تسهیل و حمایت از ایجاد، توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی صنعت به‌ویژه الکترونیک و میکروالکترونیک در زیرساخت‌های حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مذکور با اولویت نیاز اعلامی یا موضوع مشارکت در طراحی و تولید یا سرمایه‌گذاری ایرانسل از دیگر مواردی بود که طرفین درباره آن به تفاهم رسیدند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟