چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کاهش تولید مواد پلیمری از صنایع پتروشیمی با هدف حفظ محیط زیست
نمایندگان مجلس با کاهش تولید محصولات پلیمری از صنایع پتروشیمی در طول اجرای برنامه هفتم توسعه با هدف حفظ محیط زیست موافقت کردند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایرنا، علی اصغر عنابستانی در مخالفت با جزو ۹ بند «ب» ماده ۴۸ اظهار کرد: برای توسعه صنعت پتروشیمی زحمت زیادی در این سال ها کشیده ایم سپس در برنامه هفتم آنها را مکلف به کاهش و حذف تولیدات پلیمری کرده ایم. وی همچنین خواستار تسریع در ارجاع مجدد موادی که به کمیسیون تلفیق برنامه برگشت شده است، شد. قالیباف گفت: کمیسیون تلفیق برنامه تا ۴۸ ساعت قبل به مواد ارجاعی رسیدگی کرده و به زودی به صحن برمی گردد.

سعادتی بیشه سری در موافقت با این جزو از بند «ب» ماده ۴۸ لایحه برنامه هفتم گفت: تحقق زنجیره ارزش صنایع معدنی و پتروشیمی ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این حکم گفت: این حکم اهمیت برنامه ای ندارد و اگر قرار است ماده ای جایگزین مواد پلیمری شناسایی شود، اعلام کنند این کار نیاز به قانون ندارد؛ ما چند ماده داریم که می تواند جایگزین مواد پلیمری شود؟ زیرساخت های آن فراهم نیست. این ماده حداکثر در حد آیین نامه است و جنبه قانونی ندارد و با این حکم به لحاظ اینکه برنامه ای نیست، مخالفم.

سپس بررسی جزو ۹ بند «ب» ماده ۴۸ لایحه برنامه هفتم توسعه به رأی گذاشته شد که به تصویب رسید و به شرح زیر است:

۹. دولت مکلف است جهت تحقق زنجیره ارزش صنایع معدنی و پتروشیمی و به منظور حفظ محیط زیست و در راستای کاهش مصرف مواد پلیمری در صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع تکمیلی و بسته بندی، اقدامات، حمایت ها و مشوق های لازم جهت شناسایی، اکتشاف، فرآوری، بهره برداری و تولید مواد اولیه معدنی جایگزین مواد پلیمری را در طول اجرای برنامه انجام دهد.
 


ویکی پلاست؛ مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟