یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بهره‌برداری از واحد جدید تولید پلی‌اتیلن سنگین آریاساسول در آینده‌ای نزدیک
از بهره‌برداری واحد جدید تولید پلی‌اتیلن سنگین ۳۰۰ هزار تنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: گرید باک خودرو برای اولین بار در ایران به تولید رسیده و موفق شدیم این گرید را در یکی از کشورهای خارجی با موفقیت تست کنیم.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از نیپنا، سعید اسماعیلی، در نشست "توسعه، تولید و صادرات محصولات پلیمری" در دانشگاه امیرکبیر، اظهار داشت: پلیمرها یکی از پرمصرف‌ترین محصولات شیمیایی در همه زیربخش‌های پزشکی، فضایی، بسته‌بندی، خودروسازی، ساخت و ساز و لوازم الکتریکی است و به همین دلیل بازار جهانی پلیمر بسیار پر رونق است.

اسماعیلی با بیان اینکه "درحال حاضر ظرفیت اسمی تولید محصولات پلیمری ایران 8.8 میلیون تن در سال است"، گفت: ظرفیت اسمی 8.8 میلیون تنی تولید محصولات پلیمری در ایران در شرایطی است که ظرفیت تولید محصولات پلیمری در جهان بالغ بر 490 میلیون تن و ظرفیت تولید محصولات پلیمری در خاورمیانه 42 میلیون تن است.

وی افزود: درواقع ایران سهمی 1.8 درصدی از ظرفیت تولید محصولات پلیمری جهان و سهمی 21درصدی از ظرفیت تولید محصولات پلیمری در خاورمیانه دارد.

مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریا ساسول تصریح کرد: میزان تولید واقعی محصولات پلیمری در جهان بالغ بر 390 میلیون تن و در خاورمیانه 36 میلیون تن است که سهم تولید عملی محصولات پلیمری در ایران با 8.1 میلیون تن از مجموع ظرفیت اسمی 8.8 میلیون تنی، از تولید عملی محصولات پلیمری جهان و خاورمیانه به ترتیب 2 و 23 درصد است.

اسماعیلی با بیان اینکه "برنامه‌ریزی‌های صنعت پتروشیمی کشور بر مبنای توسعه جایگاه پلیمرها در صنعت پتروشیمی ایران است"، گفت: درحال حاضر 30 مجتمع تولیدی پلیمری در کشور داریم و 31 طرح پلیمری در حال ساخت وجود دارد که یکی از این واحدها، پلنت جدید 300 هزار تنی در دست ساخت آریاساسول است.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش ظرفیت تولید محصولات پلیمری در ایران به‌گونه‌ای هدفگذاری شده که در سال 1406، به 19.8 میلیون تن در سال برسد.

مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریا ساسول تصریح کرد: ارزش جهانی بازار پلیمرها تا سال 2020 نزدیک به 250 میلیارد دلار بوده است و انتظار می‌رود که تا سال 2025 این رقم به 750 میلیارد دلار آمریکا برسد، این بدان معناست که بازار جهانی پلیمرها بین سال‌های 2020 تا 2025 به طور متوسط سالانه به اندازه 5.1 درصد رشد خواهد کرد.

وی افزود: شرکت پلیمر آریاساسول با ظرفیت اسمی تولید 750 هزار تن در سال پلی اتیلن سبک و سنگین، از بزرگترین مجتمع‌های تولید محصولات پلیمری در ایران و خاورمیانه است.

اسماعیلی در خصوص ظرفیت تولید پتروشیمی آریاساسول اذعان داشت: این شرکت در طی ماه شهریور 168 هزار تن انواع محصولات تولید کرده که نسبت به شهریور 1401 دارای 9 درصد رشد بوده است، تولید تجمعی نیمه اول سال 1402 معادل 1،014 هزار تن بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارای 3 درصد رشد بوده است.

وی ادامه داد: مقدار تولید نیمه اول سال 1402 در هیچ یک از ادوار گذشته شرکت سابقه نداشته و این نخستین باری است که آریاساسول توانست در شش ماهه اول سال به این میزان تولید دست یابد.

مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریا ساسول خاطرنشان کرد: در بخش تولید اتیلن در دوره شش ماهه، آریاساسول موفق به تولید 568 هزار و 150 تن شد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر 31 هزار و 608 تنی را نشان می‌دهد؛ تولید شش ماهه C3+ نیز رشدی 5 هزار و 643 تنی در شش ماهه نسبت به مدت مشابه قبل از آن نشان می‌دهد؛ همچنین در بخش پلی‌اتیلن سنگین، تولید این محصول بالغ بر 202 هزار و 137 تن رسید و تولید شش ماهه پلی اتیلن سبک نیز به 187 هزار و 440 تن رسید.

اسماعیلی با بیان اینکه "فروش شش ماهه شرکت در سال 1402 معادل 613 هزار تن بود که نسبت به دوره مشابه سال 1401 دارای 5 درصد رشد بوده است"، گفت: مقدار فروش شرکت در آخرین ماه تابستان 1402 نیز خود یک رکورد طلایی به‌شمار می‌رود و آریاساسول به مقدار 107 هزار تن فروش داشت که نسبت به شهریور ماه سال گذشته 9 درصد و نسبت به ماه گذشته 11 درصد رشد داشته است.

وی افزود: همانند تولید، مقدار فروش در نیمه اول سال 1402 نسبت به همه سال‌های گذشته بالاتر بوده و این دستاورد بزرگ در بخش تولید، فروش و مدیریت خطوط لوله نتیجه و مرهون کار تیمی در تمامی ارکان سازمان است.

مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریا ساسول تصریح کرد: مبلغ عالی فروش شرکت پلیمر آریاساسول در طی ماه شهریور 28 هزار میلیارد ریال بود و مبلغ فروش شهریور شرکت نسبت به شهریور سال 1401 با 24 درصد و نسبت به ماه گذشته با 23 درصد رشد همراه است.

وی ادامه داد: مبلغ فروش تجمعی نیمه اول سال 1402 آریاساسول معادل 165 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال 1401 افزایش 11 درصدی داشت؛ همچنین مبلغ فروش تجمعی نیمه اول سال 1402 بالاترین مبلغ فروش طی سال‌های فعالیت شرکت بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه "این ثبت رکورد طلایی در آریاساسول در حالی محقق شده که در طی فعالیت شش ماهه هیچ حادثه قابل ثبتی در شرکت رخ نداده که خود حائز اهمیت است"، گفت: اهمیت این دستاورد کم‌نظیر علیرغم تأثیر منفی عوامل خارج از سازمان مثل قطع آب دریا و نیز استمرار تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و صنعت پتروشیمی در مقابل تأمین قطعات یدکی و مواد شیمیایی بود که حاکی از استقلال ایران اسلامی به کشورهای بیگانه است.

مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریا ساسول تصریح کرد: بیش از 1000 قطعه مورد نیاز را از تولیدکنندگان داخلی تأمین کرده‌ایم که بسیار بهتر از نمونه جایگزین خارجی در مدار بهره‌برداری هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه "گرید جدید LEC1969 و گرید باک خودرو را به تولید رسانده‌ایم"، گفت: گرید باک خودرو برای اولین بار در ایران به تولید رسیده و موفق شدیم این گرید را در یکی از کشورهای خارجی به‌خوبی تست کنیم و پس از تست موفقیت‌‌آمیز این گرید، گواهی‌نامه‌های مربوطه را دریافت کرده‌ایم، اکنون این گرید در خودروسازی‌های داخلی در حال گذراندن مراحل تست است.

در ادامه این نشست، روح‌الله پورکاویان، مدیر بازرگانی شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه "مهمترین رسالت صنعت پتروشیمی رفع نیازهای داخل است"، اظهار داشت: گریدهای متنوع و بسیار پرکابردی در صنعت پتروشیمی ایران به تولید می‌رسد که امروز نیاز به واردات آنها نیست و این توسعه صنعت پتروشیمی منجر کاهش خام‌فروشی شده است.

وی افزود: در گذشته به فروش بالاتر نفت افتخار می‌کردیم اما امروز به فروش بیشتر محصولات با ارزش افزوده افتخار می‌کنیم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در صنعت نفت به سمت کاهش خام فروشی و تولید و صادرات بیشتر محصولات با ارزش افزوده حرکت می‌کنیم و این دستاورد امروز صنعت پتروشیمی در ایران است.

پورکاویان با اشاره به نقش مهم محصولات پلیمری در کاهش خام‌فروشی و ارزش‌آفرینی برای اقتصاد کشور، گفت: صنعت پتروشیمی نجات‌بخش نیاز ارزش کشور و تأمین نیازمندی‌های کشور در زمان تشدید تحریم‌ها بود و در واقع توسعه این صنعت به رفع و کم‌اثر کردن تحریم‌ها کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که علاوه بر رفع نیازهای داخلی، می‌توانیم محصولات باکیفیت تولید ایران را به بازارهای جهانی صادر کنیم و این مهم در تولید و صادرات محصولات پلیمری نمایان شده است.

مدیر بازرگانی شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه "این شرکت میزان تولیدش از ظرفیت اسمی فراتر رفته"، گفت: 35 تا 40 درصد درصد پلیمر تولیدی آریاساسول در بازارهای داخلی و حدود 65 درصد در بازارهای صادراتی به فروش می‌رسد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟