چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ایران‏‏‏‏‏‌پلاست؛ تجلی هم‏‏‏‏‏‌افزایی در پتروشیمی
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌‌‌‌‌‌پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل و با مشارکتی بی‌‌‌‌‌‌سابقه و با حضور ۵۶۰ شرکت داخلی و ۲۱۰ شرکت خارجی، در مساحتی ‌برابر با ۳۲۰۰مترمربع، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌‌‌‌‌‌کار کرد.

به گزارش ویکی پلاست، به نقل از دنیای اقتصاد، نمایشگاه بین‌المللی ایران‌‌‌‌‌‌پلاست دیروز (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی وزیر نفت، مهدی علی‌‌‌‌‌‌مددی، معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، شجاع‌‌‌‌‌‌الدین بازرگانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نفت، سجاد خلیلی، معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری، جمعی از سفرا و نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی، مدیران ارشد صنعت نفت و فعالان صنعت پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، طی روزهای بر‌‌گزاری ایران‌‌‌‌‌‌پلاست هفدهم، تفاهم‌نامه‌‌‌‌‌‌‌ها و قراردادهای مختلف میان فعالان صنعت پتروشیمی کشور امضا می‌شود که البته با توجه به حضور بازدیدکنندگان و شرکت‌های خارجی، به‌‌‌‌‌‌طور قطع مذاکرات و امضای اسنادی نیز برای همکاری‌های خارجی در این نمایشگاه انجام خواهد شد.

افزون‌‌‌‌‌‌ بر این، بر‌‌گزاری ۲۰ نشست‌‌‌‌‌‌ تخصصی و کارگاه آموزشی و تخصصی از دیگر برنامه‌های هفدهمین نمایشگاه ایران‌‌‌‌‌‌پلاست است. بر اساس این گزارش بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی از جمله مقام‌‌‌‌‌‌ها، تجار و سرمایه‌گذاران برای حضور در دوره هفدهم نمایشگاه ایران‌‌‌‌‌‌پلاست اعلام آمادگی کرده‌‌‌‌‌‌اند.

«پلاست جابز» یکی از بخش‌های جدید ایران‌‌‌‌‌‌پلاست هفدهم است که در این بخش با شناسایی فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیلان نخبه رشته‌‌‌‌‌‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی، سعی می‌شود این گروه متخصص جوان به مراکز صنعت نفت معرفی شوند.

توسعه صادرات نفت ایران

وزیر نفت در آیین رسمی گشایش نمایشگاه، با اشاره به اینکه یک زمانی خارجی‌‌‌‌‌‌ها برای ما تعیین‌تکلیف می‌کردند که چقدر نفت تولید و صادرکنیم، گفت: امروز متخصصان صنعت نفت به هر جایی‌که اراده کنند محموله‌‌‌‌‌‌های نفت‌خام و میعانات گازی ایران را صادر خواهند کرد.

جواد اوجی با بیان اینکه این نمایشگاه در منطقه جزو نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی است، اظهار کرد: چتر حمایتی وزارت نفت روی سر شرکت‌ها و فعالان صنعت پتروشیمی است و همواره به‌دنبال حل مشکلات این عزیزان هستیم.

وی با تاکید بر عزم دولت سیزدهم برای جمع‌‌‌‌‌‌آوری گازهای همراه نفت و استفاده از این نوع گاز برای خوراک واحدهای پتروشیمی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم ثروت ملی ملت ایران در مشعل‌‌‌‌‌‌های گاز سوزانده شود. وزیر نفت با تاکید بر اینکه تولید کنونی روزانه ۳‌میلیون و ۳۰۰‌هزار بشکه‌‌‌‌‌‌ای نفت و میعانات گازی ایران در داخل مصرف یا صادر می‌شود، گفت: این در حالی است که در آغاز به‌‌‌‌‌‌کار دولت سیزدهم ما با ۷۸‌میلیون بشکه میعانات ذخیره‌‌‌‌‌‌شده روبه‌رو بودیم.

ایران‌پلاست و توسعه صنعت پلیمر

در همین چارچوب، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هفدهمین نمایشگاه ایران‌‌‌‌‌‌پلاست سبب افزایش همکاری میان بخش‌های مختلف صنعت پلیمر ایران می‌شود. رضا نکویی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی ایران‌‌‌‌‌‌پلاست یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت پلیمر در خاورمیانه و بزرگ‌ترین رویداد صنایع تکمیلی و میان‌‌‌‌‌‌دستی پتروشیمی کشور است و در هفدهمین دوره خود مورد استقبال بی‌‌‌‌‌‌نظیر شرکت‌های داخلی و خارجی قرارگرفته‌است.

وی افزود: این نمایشگاه با توجه به گستردگی بازار پلیمر و رشد روزافزون آن در جهان، محلی برای تبادل دانش و فناوری، همچنین دیدار سرمایه‌گذاران با فعالان این صنعت خواهد بود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش و ارائه محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر باید با بر‌‌گزاری این نمایشگاه پی‌‌‌‌‌‌گیری شود، گفت: سرمایه‌گذاران باید بتوانند با توجه به بازدهی مطلوب، ظرفیت‌های صادراتی در این صنعت پویا را شناسایی کنند.

نکویی ادامه داد: با توجه به برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی انجام‌شده برای رسیدن به ظرفیت تولید ۱۹‌میلیون تنی محصولات پلیمری در سال‌۱۴۰۶، این هدف‌گذاری با حضور فعال اندیشمندان و صنعتگران این حوزه محقق خواهد شد. وی بیان کرد: در طول مدت بر‌‌گزاری این نمایشگاه، سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای همسایه که بازار این محصولات محسوب می‌شوند، از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

رویکرد اجتناب از خام‌‌‌‌‌‌فروشی

در جریان این مراسم، مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌‌‌‌‌‌پلاست نیز با تاکید بر اینکه راهبرد صنعت پتروشیمی با آغاز به‌‌‌‌‌‌کار دولت مردمی، به حداقل رساندن خام‌‌‌‌‌‌فروشی بوده‌است، گفت: تبلور سیاست‌ها و برنامه‌های جامع شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید ویژه بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و حمایت از توسعه صنعت پایین‌‌‌‌‌‌دست را می‌توانیم در نمایشگاه هفدهم ایران‌‌‌‌‌‌پلاست شاهد باشیم.

فرید دوستی با اشاره به اینکه  امروزه گستردگی صنعت پتروشیمی در تمامی بخش‌های زندگی بشر برکسی پوشیده نیست، اظهار کرد: از محصولات پزشکی گرفته تا کشاورزی، غذایی، صنعت ساختمان و بی‌‌‌‌‌‌شمار محصولات دیگر وابسته به صنعتی راهبردی، درآمدزا و با امکان ایجاد اشتغال در سطح ملی است.

وی افزود: این گستردگی با توسعه صنعت پایین‌‌‌‌‌‌دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات، مفهوم دقیق‌تری به خود گرفته و با چنین روند و پیشرفتی، شهروند امروز متوجه حضور همه‌‌‌‌‌‌جانبه این صنعت در همه لحظه‌‌‌‌‌‌های زندگی خود شده‌است.

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌‌‌‌‌‌پلاست با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه صنعت پایین‌‌‌‌‌‌دست در تعامل و تعادل با بخش بالادست و ارتباط منطقی و معنادار میان آنها، به‌‌‌‌‌‌مثابه دو روی سکه‌‌‌‌‌‌اند که بهره‌‌‌‌‌‌وری و شکوفایی را برای هر دو بخش و در نهایت اقتصاد کشور به ارمغان می‌آورد، گفت: از این‌رو آوردگاه ایران‌‌‌‌‌‌پلاست، به‌عنوان نقطه اتصال این دو بخش در تعامل با فعالان صنعت پایین‌‌‌‌‌‌دست پتروشیمی اهمیتی دوچندان یافته‌است.

اهداف بر‌‌گزاری نمایشگاه

دوستی درباره چرایی بر‌‌گزاری نمایشگاه ایران‌‌‌‌‌‌پلاست اظهار کرد: رویدادی که این توان را داشته و دارد تا تولیدکننده، مصرف‌کننده، صاحب دانش‌‌‌‌‌‌ فنی، دانشگاه، فعالان اقتصادی، مدیران تصمیم‌گیر و سرانجام عامه مردم را به خود جلب کند و مشارکت دهد، بی‌‌‌‌‌‌شک می‌تواند تاثیری مستقیم در صنعت بالادست و پایین‌‌‌‌‌‌دست پتروشیمی داشته‌باشد.

رئیس‌کل روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه مهم‌ترین تاثیر چنین رویدادی، آگاهی و بینش است، تاکید کرد: در این آوردگاه، شرکت‌‌‌‌‌‌کنندگان اعم از مدیران دولتی، کارشناسان، تولیدکنندگان بخش بالادست، فعالان و کارآفرینان پایین‌‌‌‌‌‌دست پتروشیمی، در نتیجه تعاملات، به درجه‌‌‌‌‌‌ای از بینش می‌رسند که به‌‌‌‌‌‌روشنی می‌دانند وضعیت صنعت پتروشیمی و به‌‌‌‌‌‌طور مشخص تولیدات پلیمری در چه مسیری حرکت کرده و آینده پیش‌رو چه خواهد بود.

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌‌‌‌‌‌پلاست تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از هفت قرارداد و ۹تفاهم‌نامه از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منعقد خواهد شد تا بهترین و بیشترین بهره از تعاملات در این صنعت نصیب مردم شود. دوستی افزود: از آغاز دولت مردمی، راهبرد صنعت پتروشیمی تاکید بر به حداقل رساندن خام‌‌‌‌‌‌فروشی بوده‌است و به این منظور سیاست‌ها و برنامه‌های جامعی از سوی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید ویژه بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و حمایت از توسعه صنعت پایین‌‌‌‌‌‌دست، تدوین شده‌است که تبلور آن را می‌توانیم در نمایشگاه هفدهم ایران‌‌‌‌‌‌پلاست شاهد باشیم.

تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی

همچنین مدیر برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه نمایشگاه ایران‌‌‌‌‌‌پلاست جلوه‌‌‌‌‌‌ای از هماهنگی و هم‌‌‌‌‌‌افزایی زنجیره ارزش پلیمرهاست، گفت: این رویداد مهم می‌تواند به تحقق راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کمک موثری کند.

حسن عباس‌‌‌‌‌‌زاده با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در کشور ما نیم قرن تجربه را سپری کرده است و به‌عنوان یکی از صنایع پیشرو در اقتصاد ملی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: ظرفیت کنونی تولید سالانه محصولات پتروشیمی به بیش از ۹۲‌میلیون‌تن رسیده است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی به پنج گروه اصلی پلیمرها، پایه و شیمیایی، آروماتیک، کودها، خوراک و سوخت تقسیم شده‌اند و تنوع مطلوبی دارند، اما جایگاه محصولات پلیمری به حدی است که برخی متخصصان، صنعت پتروشیمی را تنها در تولید پلیمرها می‌دانند. مدیر برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پلی‌‌‌‌‌‌اتیلن‌‌‌‌‌‌ها، پلی‌‌‌‌‌‌پروپیلن، پلی‌‌‌‌‌‌استایرن، پلی‌‌‌‌‌‌اتیلن ترفتالات و لاستیک‌‌‌‌‌‌های مصنوعی مهم‌ترین محصولات پلیمری در صنعت پتروشیمی هستند.

صنعت پلاستیک در کشور ما تقریبا هم‌‌‌‌‌‌زمان با صنعت پتروشیمی ایجاد شده‌است و هم‌اکنون به بلوغ خوبی رسیده و کیفیت محصولات آن در حد مطلوبی است و هر‌ساله مقادیر زیادی از محصولات نهایی پلاستیکی پس از تامین نیاز داخل کشور، صادر می‌شود.

عباس‌‌‌‌‌‌زاده گفت: هفدهمین دوره نمایشگاه ایران‌‌‌‌‌‌پلاست در زمانی برگزار می‌شود که تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر راهبرد تکمیل زنجیره ارزش قرارگرفته‌است و این رویداد هم می‌تواند کمک موثری در تحقق این راهبرد کند. هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌‌‌‌‌‌پلاست از روز یکشنبه، ۲۶ شهریورماه به‌‌‌‌‌‌مدت چهار روز تا ۲۹شهریورماه با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟