پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چه کسی می داند ایران پلاست چطور جانمایی شد؟
در حالی که بسیاری از متقاضیان حضور در ایران پلاست منتظر فعال شدن حساب کاربری خودشان در سایت جدید ایران پلاست بودند، به ناگهان، روز پنجشنبه 2 شهریور، نقشه های جانمایی ایران پلاست هفدهم منتشر شد و همه را (البته به جز کسانی که موفق به دریافت غرفه شده اند) غافلگیر کرد.

به گزارش ویکی پلاست، در دوره های گذشته به علت فعال بودن حساب های کاربری شرکت ها در سایت ایران پلاست، نیازی به تکمیل مجدد واحدها نبود و هر شرکت با نام کاربری و رمز همیشگی، وارد حساب خود می شد و برای رزرو غرفه، اقدام می کرد.

در دوره هفدهم، سایت ایران پلاست تغییر پیدا کرد و بدون دسترسی به سوابق قبلی، متقاضیان غرفه، باید در سایت جدید، حساب کاربری ایجاد می کردند تا مراحل رزرو و جانمایی را پیش ببرند. اما در حالی که بسیاری از متقاضیان منتظر فعال شدن حساب کاربری خود بودند، 13 سالن جانمایی شده، معرفی و نقشه ها منتشر شد.

دعوت به ثبت نام نمایشگاه ایران پلاست، 21 تیر ماه و به مدت 10 روز اعلام شده بود. یعنی برای نمایشگاهی که 26 شهریور برگزار می شود، از غرفه گذاران دعوت کرد تا 65 روز قبل از برگزاری نمایشگاه، در این رویداد ثبت نام کنند تا نسبت به درخواست آن ها، رسیدگی شود.

ریش و قیچی دست مجری
فارغ از هر نوع مقایسه با نمایشگاه های خارجی که از یک سال قبل، تاریخ دقیق نمایشگاه، غرفه گذاران و حتی از چند ماه قبل، لیست بازدیدکنندگان هم مشخص است، اما برگزاری ایران پلاست وارد فازهای جدیدی شده است. به نحوی که حتی کارکنان روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی هم از جزئیات جانمایی بی خبرند و تنها فرد مطلع، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی است.

در ایران پلاست سال های گذشته که دو دوره با کرونا و پس از آن، کاهش محدودیت های همراه بود، ایوب بنوی، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی، از چند ماه مانده به نمایشگاه، اقدام به برگزاری جلسات سیاست گذاری می کرد و ذینفعان از جمله تشکل ها و رسانه ها، در جریان جزئیات نحوه برگزاری قرار می گرفتند. اما در دوره اخیر، گویا همه اختیارات به شرکت برگزار کننده محول شده و ریش و قیچی به دست برگزار کننده افتاده است.

پاسخگویی روابط عمومی: صفر
به رغم اینکه مدیران روابط عمومی با رسانه ها ارتباط نزدیکی دارند، اما آقای دوستی، تماس ها را پاسخ نمی دهد و هیچ راهی برای گرفتن اطلاعات نمایشگاه، از دست اندرکاران این رویداد، در دسترس نیست. تنها یک کارشناس روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی در اطلاعاتی محدود به ویکی پلاست گفت که در نمایشگاه سال جاری، بر خلاف سال های گذشته که متقاضیان از روی نقشه، فضاها را انتخاب می کردند، مجری نمایشگاه رأسا به متقاضیان، فضاهایی را اختصاص داده است. همچنین، کار جانمایی همچنان ادامه دارد و سالن های باقی مانده طی روزهای آتی جانمایی شده و اطلاع رسانی خواهند شد.

شماره های اعلام شده در بخش تماس با ما سایت ایران پلاست یا اشغال هستند و یا پاسخ نمی دهند و کارشناسان روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی هم از جزئیات جانمایی، بی اطلاع هستند. گویی در ابلاغی نانوشته، به همه اعلام شده که تماس های مرتبط با ایران پلاست را با یک کلمه پاسخ دهید: «نمی دانم»

تولیدکنندگان چه گفتند؟
پس از انتشار نقشه های جانمایی که احتمالا پشت درهای بسته و با هماهنگی انجمن ها بسته شده، تماس های زیادی با ویکی پلاست برقرار شد و بسیاری که هنوز منتظر فعال شدن حساب شان در سایت ایران پلاست بودند، از نحوه جانمایی و اختصاص غرفه ها را از ویکی پلاست، سوال می کردند.

یک تولیدکننده در پیامی نوشت: ثبت نام کردیم ولی هر موقع می‌زدیم اکانت فعال نیست حالا می بینیم اصلا ما جانمایی نشدیم و کی انجام شد و چطور اطلاعیه برای باز شدن سایت ندادند!

تولیدکننده دیگری نوشت: از شرکت آذر ساتراپ (رزگلد) تماس می‌گیرم. به ما غرفه ۵۰ متری اختصاص دادن که با توجه به بزرگی مجموعه ما لوازم تولید شده و پرسنل ما در این غرفه جا نمیشن لطفا به ما راهکاری بدید که بتونیم مثل هر سال غرفه بزرگ بگیریم  ما ۲۰ سال در این صنف کار میکنیم. پنل هم مدارک رو بارگذاری کردیم ولی درخواست غرفه باز نمیشه ما از طریق ستاد پیگیر شدیم و گفتن ۵۰ متر به شما میدیم ولی روی پنل هم فعال نیست برای ما.

تولیدکننده دیگری نوشت: از شرکت پریناز پلاست تماس می گیرم. ما امسال در سایت ثبت نام اولیه را انجام دادیم و علیرغم پیگیری های تلفنی و حضوری موفق نشدیم غرفه بگیریم.

تغییر در گروه های نمایشگاه ایران پلاست
در دوره گزارش، گروه های شرکت کنندگان از 4 به 5 گروه تغییر پیدا کرد و گروه بانکی و موسسات مالی نیز به گروه های ثابت نمایشگاه، یعنی مواد اولیه، خدمات فنی مهندسی، محصولات و ماشین آلات اضافه شد. در دوره هفدهم، نمایشگاه به 9 گروه افزایش پیدا کرده است: موسسات و شرکت های مالی/ بانکی، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، خدمات فنی و مهندس، مواد اولیه یا فراورده های پتروشیمی، سایر خدمات، رسانه، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال، مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، دانشگاهی، تست آزمایشگاهی و HSE افزایش یافته است.

نمایشگاه ایران پلاست هفدهم از 26 شهریور آغاز به کار می کند و امروز 4 شهریورماه است! یعنی تنها 22 روز به نمایشگاه مانده و هنوز تکلیف شرکت های متقاضی برای حضور در این نمایشگاه، نامعلوم است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟