جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲ شهریور ۱۴۰۲ 0 356

رییس سازمان امور مالیاتی کشور:

عمده مشاغل کشور به تدریج مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شوند

عمده مشاغل کشور به تدریج مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شوند
رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: عمده مشاغل در کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ به تدریج مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد از این رو لازم است که تولیدکنندگان طرف معامله خود را افرادی قرار دهند که مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرده باشند.

به گزارش ویکی پلاست، به نقل از ایرنا، محمدهادی سبحانیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی توس در جمع فعالان اقتصادی افزود:شنیدن مسایل و مشکلات از زبان فعالان اقتصادی، به سازمان امور مالیاتی در انجام اصلاحات فرایندی کمک زیادی می کند که در این راستا گره گشایی موردی از فعالان اقتصادی نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی در خصوص رفع تعهد ارزی گفت: این سیاستی است که از سوی بانک مرکزی به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور اجرا شده است که البته مشکلاتی نیز بر آن مترتب است اما اجرایی شدن آن مانع از بروز برخی مشکلات دیگر نیز می شود.

سبحانیان افزود: این که ترویج صادرات ریالی به صادرات دلاری به نفع کشور است یا خیر، سیاستی است که از سوی بانک مرکزی اتخاذ خواهد شد و ما نیز مکلف به اجرای آن خواهیم بود، اجرای برنامه صادرات ریالی مدافعان جدی در کشور دارد اما گاه برخی بازرگانان مخالف این موضوع هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: عمده واحدهای تولیدی استان خراسان رضوی کوچک و متوسط هستند، لذا اگر قرار است انعطافی در خصوص نظارت بر اجرای قانون باشد باید مشمول فعالان بخش خصوصی شود اما این انعطافها عمدتا به سمت بخشهای دولتی و فسادزا رفته است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: قانون یک ظرفیت انعطافی دارد و قانونگذار داشتن این انعطاف را در اجرای قانون پیش بینی کرده است، امروز بیمه ها، بانک ها و سازمان تامین اجتماعی باید مشمول سختگیری قانونی بیشتری باشند نه این که سختگیری فقط مشمول بخش خصوصی شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این بازدید با بیان این که ۹۶ درصد از صنایع این استان کوچک و متوسط هستند گفت: بدون دخالت دولت در استان، اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی شده به طوری که هم اکنون اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است.

فیروز ابراهیمی افزود: سهم صنعت از اقتصاد استان خراسان رضوی ۳۰ درصد است اما همین ۳۰ درصد ، ۸۵ درصد از سهم مالیاتی استان از کل مالیات کشور را تامین می کند لذا فشاری که از محل مالیات ستانی بر بخش تولید استان وارد می شود اجازه بزرگ شدن به آن را نمی دهد.

وی اظهار کرد: زمانی که بسیاری از موسسات مالی و اعتباری در استان خراسان رضوی قرار داشتند، یک سهم مالیاتی مشخصی برای استان تعیین شد که هنوز هم همان سهم است در حالی که بسیاری از این موسسات از استان رفته اند و شرایط اقتصادی تغییر کرده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از سازمان امور مالیاتی خواست که چند سالی سهم مالیاتی استان را افزایش ندهند تا فرصتی برای رشد و بزرگ شدن صنعت ایجاد شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟