دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پتروشیمی‌های چین، کره‌ای‌ها را از گردونه رقابت خارج می‌کنند
مدیر بخش پتروشیمی ال‌جی‌کم، گسترش فعالیت رقبای چینی را عامل کاهش قیمت‌های فروش محصولات پتروشیمی دانست و گفت: این شرایط سبب تعلیق عملیات برخی از مجتمع های این شرکت کره‌ای برای کاهش زیان شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از نیپنا ، شرکت ال‌جی‌کم به‌منظور بخشی از تغییرات تجاری خود با هدف تقویت محرک‌های رشد و ارزش بالاتر و رقابت رقابت با رقبای چینی، فرآیندی را برای فروش واحد کراکر نفتای خود در یئوسو واقع در حدود 320 کیلومتری جنوب سئول، به ارزش تقریبی 3 تریلیون وون کره‌جنوبی (2 میلیارد و 300 میلیون دلار) آغاز کرده است.

به گفته منابع، غول شیمیایی کره‌جنوبی از خریداران بالقوه در صنایع پالایش نفت و پتروشیمی در داخل و خارج از کشور از طریق یک بانک سرمایه‌گذاری دعوت کرده است.

گفته می‌شود که یک شرکت پتروشیمی در خاورمیانه و یک شرکت بزرگ پالایش نفت محلی برای واحد نفتا کراکر ال‌جی‌کم درخواست‌هایی دریافت کرده است.

تلاش این شرکت برای فروش واحد نفتا کراکر یک ماه پس از آن انجام می‌شود که رو کوک رائه، مدیر بخش پتروشیمی ال‌جی‌کم در پیامی ایمیلی به فوریت برای برداشتن گام‌های سریع به‌منظور بازسازی «کسب‌وکارهای حاشیه‌ای در اقدامی پیشگیرانه» اشاره کرد.

وی گسترش فعال مجتمع‌های تولید پالایش نفت و پتروشیمی رقبای چینی را عامل کاهش قیمت‌های فروش محصولات پتروشیمی دانست، به‌طوری که این شرایط باعث تعلیق عملیات بعضی از تأسیسات مرتبط این شرکت کره‌ای برای کاهش زیان شده است.

واحد نفتا کراکر برای تولید مواد اولیه پتروشیمی مانند اتیلن و پروپیلن است، تا زمانی که همتایان چینی به بازار هجوم نیاورده بودند، کره‌ای‌ها در تولید محصولات پتروشیمی پیشتاز بودند.

در بحبوحه رکود طولانی‌مدت در بازار نفتا کراکر که ناشی از رکود اقتصادی جهانی و هجوم چین به بازار است، ال‌جی‌کم هنوز عملیات واحد نفتا کراکر خود را در زمینی به مساحت 330 هزار مترمربع پس از انجام عملیت تعمیر و نگهداری که از آوریل آغاز شده بود و اکنون تکمیل شده، ازسر نگرفته است.

واحد نفتا کراکر ال‌جی‌کم با 300 نیروی کار دارای ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن اتیلن و 480 هزار تن پروپیلن است.

مقدار بهره‌گیری از ظرفیت تولید کل تأسیسات پتروشیمی ال‌جی‌کم از جمله واحد نفتا کراکر از رقم ۹۲ درصد در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۸۱.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ رسید، این مقدار در سه ماه نخست سال 2023 میلادی به‌طور میانگین ۷۷.۴ درصد بوده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟