جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

3 راه کاهش قیمت خرید مواد اولیه پلیمری
حتما به عنوان یک صنعتگر این مطلب را شنیده اید که یکی از عوامل تاثیر گذار در کاهش قیمت تمام شده محصول تولیدی ، کاهش قیمت مواد اولیه آن است .اما چطور می توان این قیمت را کاهش داد؟ چه واحدهایی را می توان در این امر مسئول دانست و در نهایت چطور می توان به اطمینان حداکثری از مناسب بودن قیمت خرید رسید؟

مواد اولیه پلیمری به عنوان یکی از اصلی ترین مواد مورد استفاده در صنایع مختلف همچون خودروسازی ، برق و الکترونیک ، لوازم خانگی ، آبیاری و کشاورزی و ... به شمار می رود. توجه به قیمت خرید این مواد و راه های کاهش آن امروزه برای صنعتگران یک ضرورت محسوب می شود. در این مقاله سعی داریم به 3 نکته کلیدی که شما را در کاهش قیمت خرید این مواد کمک می کند اشاره کرده و به بحث و بررسی آنها بپردازیم.

1.افزایش میزان خرید در زمان رکود بازار و کنار گذاشتن تولید به هنگام

باید پذیرفت که شرایط فعلی جامعه از ثبات اقتصادی برخوردار نیست و هر لحظه قیمت ها دستخوش تغییرات گسترده می گردد که عموما این تغییرات افزایشی است . یک اقتصاد ناکارآمد نمی تواند به دنیال تولید به هنگام باشد تولید به هنگام در یک جامعه با ثبات اقتصادی بیشترین بازدهی و راندمان را دارد و در یک اقتصاد بیمار تنها تبدیل به امرار معاش می گردد.  
 زمانی که میزان عرضه بسیار زیاد است و تقاضا در کمترین مقدار خود به سر می برد رکود ایجاد می گردد و رشد قیمت ها متوقف می شود. در این شرایط معمولا وارد کنندگان و عرضه کنندگان به ناچار مجبور هستند جهت کاهش ضررهای احتمالی اقدام به فروش با قیمت مناسب نمایند و این همان فرصتی است که باید مورد توجه قرار دهید .

2. انتخاب صحیح مواد

علی رغم بررسی همه جانبه ای که عموما شرکت های تولیدی در انتخاب مواد خود انجام می دهند بعضا به ویژه در ابتدای امر اشتباهاتی را در انتخابات مواد خود دارند. در انتخاب مواد دو نوع اشتباه رایج وجود دارد

الف)اشتباه در انتخاب نوع مواد
ب)اشتباه در انتخاب برند مواد
 
مورد اول که در صنعت مواد اولیه پلیمری نیز بسیار رایج است را باید از طریق تیم تحقیق و توسعه داخلی خود و گرفتن مشاوره از کارشناسان خارج سازمانی که عموما در شرکت های تامین کننده همان مواد نیز حضور داشته باشند رفع کنید

اما در ارتباط با مورد دوم بسیار مهم است بازاری که برای آن قصد تولید دارید و رقبای فعال در آن بازار را به درستی بشناسید. البته که کیفیت همیشه بسیار مهم است اما توجه داشته باشید که کیفیت را مشتری و بازار با همدیگر تعیین میکنند پس به اندازه کیفی تولید کنید که مورد نیاز است و نه بیشتر . به ویژه در بحث مواد پلیمری سطوح مختلف کیفی وجود دارد که می بایست متناسب با نیاز خود اقدام به انتخاب آنها نمایید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب مواد کلیک نمایید.

3.خرید مواد اولیه از دست اول

همانطور که می دانید مواد پلیمری در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته مواد پلیمری کمودیتی یا جنرال (با هدف استفاده در تولید محصولات پرمصرف و روزمره) و مواد پلیمری مهندسی ( با هدف استفاده در تولید قطعات مهندسی) تقسیم می شوند. عموم مواد کمودیتی را پتروشیمی های داخل کشور و عموم مواد مهندسی از طریق واردات تامین و توزیع می گردد.

الف)مواد کمودیتی یا جنرال

برای خرید مواد کمودیتی با پایین ترین قیمت نیاز است نسبت به ثبت نام در سامانه بهین یاب و دریافت سهمیه بورس مواد پتروشیمی اقدام نمایید. بعد از تایید سامانه و انجام امور اداری مرسوم متناسب با ظرفیت اسمی تولیدیتان شما می توانید میزان مواد مورد نیاز خود را از بورس تهیه نمایید. هر هفته میزان ظرفیت مواد اولیه قابل ارائه از سوی پتروشیمی ها به همراه قیمت پایه اعلام می گردد و بر این اساس می توانید  نسبت به تامین مواد خود اقدام نمایید.فراموش نکنید که عموم تسویه ها در این حالت به صورت نقدی است و همچنین میزان سفارش شما نیز باید حداقل اعلامی بورس را داشته باشد. اگر چه باید اعتراف کرد این پروسه در بیشتر مواقع زمان بر و با دردسر های بسیاری همراه است اما باید اذعان داشت غافل شدن از این امکان می تواند در نهایت سبب افزایش قیمت محصول و خارج شدن از دور رقابت با رقبا گردد.

ب)مواد مهندسی

برای خرید مواد مهندسی با ارزان ترین قیمت می بایست وارد کننده یا وارد کنندگان هر یک از محصولات را به درستی تشخیص داده و پیدا نمایید. پیدا کردن وارد کنندگان در صنعت پلیمر به میزان سایر صنایع آسان نیست و عموما نیاز به تحقیقات بیشتری دارد ضمن آنکه بسیاری از مواد اصطلاحا همگن بوده و چند وارد کننده دارند اما دقت به موارد زیر می تواند شما را به اصطلاح دست اول نزدیک نماید.

یک وارد کننده معتبر در صنعت پلیمر که علاقه مند به فروش مستقیم و بدون واسطه به مشتریان خود می باشد:
* عموما سایت دارد که از ظاهر و محتوای متنی و تصویری خوبی برخوردار است

* محل شرکت مشخص و ساختار یافته دارد که مشتریان می توانند جلسات و مذاکرات حضوری با تامین کننده خود داشته باشند

*امکان ارائه فاکتور رسمی با مشخصات خود را به مشتریان را دارد

* پیشنهادات قیمتی مختلف متناسب با هر مشتری دارد

*صرفا به فروش موردی فکر نمی کند و خدماتی همچون مشاوره در انتخاب مواد و یا خدمات پس از فروش دارد

*  قیمت بهتری می تواند ارائه نماید.

جهت خرید مواد اولیه پلیمری مهندسی کلیک نمایید.

کلام آخر:

کاهش قیمت خرید مواد اولیه ، کاهش قیمت تمام شده است بنابراین باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا آن را به حداقل برسانید. رشد و پویایی شرکت در گرو راندمان بالای تولید خواهد بود.امیدواریم با مطلب فوق سهمی در رشد روز افزونتان داشته باشیم


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 80%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟