چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

برنامه و احتمالات هفته آینده بازار مواد پتروشیمی
بعد از فروکش کردن موج تغییر دلار پایه ها و دومین عقب نشینی به 28.500، آنچه در بازار هفته آینده می توان انتظار داشت، رخدادهایی است که در این پست می خوانید.

به گزارش ویکی پلاست، هفته ای که پشت سر گذاشته شد، مملو از اتفاقات مهمی بود که به سردرگمی بازار مواد پتروشیمی منجر شد. روز شنبه، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت نفت، دلار قیمت های پایه را برای قیمت های تا نیمه تیرماه، به 38 هزار تومان تغییر داد و باعث آشفتگی بازار مواد پتروشیمی شد. چرا که بعد از فرآورده های ویژه نفتی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی نیز در ادامه زنجیره، باید به نرخ بالاتر افزایش می یافت.

اما روز یکشنبه، بورس کالا برای کالاهای با قیمت جدید، سفارشی ثبت نکرد و نه شرکت ملی پتروشیمی، انتشار قیمت ها را تا روشن شدن وضعیت دلار، یک هفته به تعویق انداخت.

روز دوشنبه، قیمت های اصلاحی فراورده‌های ویژه نفتی با دلار 28.500 منتشر شد تا برای دومین بار، صعود دلار به قیمت های بالاتر، ناکام بماند.

به علت ابهام در وضعیت دلار قیمت های پایه، پتروشیمی های زیادی، عرضه های این هفته را لغو و آن را به هفته بعد موکول کردند. از همین رو، در حالی که انتظار می رفت به علت بازگشت دلار پایه ها به 28.500، بازار با کاهش شدید قیمت ها مواجه شود، کسری عرضه ها، قیمت های افزایش یافته را بالا نگه داشت. بازار همچنان با بدگمانی به نرخ دلار می نگرد و تصمیمات خلق الساعه، اطمینان و اعتماد را از فعالان بازار، سلب کرده است.

آنچه برای هفته آینده بازار پیش بینی می شود:

1- اعلام قیمت های پایه با دلار 28.500 (روند قیمتهای جهانی نزولی‌ست)
2- افزایش عرضه ها | عرضه در پتروشیمی هایی که این هفته عرضه نکردند، دوبرابر می شود -» افزایش عرضه، پایین آمدن رقابت ها و میانگین نهایی معاملات -» پایین آمدن قیمت های بازار

احتمالا هفته آینده، بعد ثبات پایه ها، شاهد افزایش پیشنهادهای فروش باشیم.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 95%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟