جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

سود غیرعملیاتی پتروشیمی غدیر به دارایی با کیفیت مبدل شد
شرکت پتروشیمی غدیر سهام یکی از شرکت‌های بزرگ تولید یوتیلیتی در عسلویه (دماوند انرژی) را خریداری کرد که در آینده‌ای نه چندان دور سود غیرعملیاتی چشمگیری را نصیب شرکت پتروشیمی غدیر می‌کند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از شانا، بررسی صورت‌های مالی پتروشیمی غدیر نشان می‌دهد که این شرکت با راهبرد تمرکز بر تولید، توانسته میزان سود خود را حفظ و حتی ارتقا دهد. این در حالی است که اگر نقایص موجود در مسیر تولید در سال‌های گذشته، در سال 1401 نیز دست بر گریبان این شرکت می‌شد، ممکن بود سال 1401 با تلخ‌کامی برای این شرکت پایان پذیرد.

افت قابل ملاحظه قیمت پی‌وی‌سی از 2100 دلار به رقمی حدود 700 دلار آن هم برای نخستین بار طی 20 سال گذشته، شوک بزرگی را به تولیدکنندگان این محصول وارد کرد اما با اتخاذ راهبرد تولید بی‌وقفه، این خطر مدیریت شد و غدیر در سکوی اول پتروشیمی‌های تولید کشور از لحاظ مقدار تولید قرار گرفت.

شرکت پتروشیمی غدیر به جای راهکار آسان و متداول حفظ نقدینگی در بانک‌ها، سهام یکی از شرکت‌های بزرگ تولید یوتیلیتی در عسلویه (دماوند انرژی) را خریداری کرد که در آینده‌ای نه چندان دور سود غیرعملیاتی چشمگیری را نصیب شرکت پتروشیمی غدیر می‌کند و با توجه به سرعت توسعه «دماوند انرژی» دارایی‌های غدیر را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد که این خبر خوبی برای سهامداران این شرکت می‌تواند باشد.

سود سال مالی گذشته این شرکت 1600 میلیارد تومان بوده که با اعلام سود خالص 1400 میلیاردی برای سال 1401 با در نظر گرفتن سود سالانه حدود 180 میلیارد تومانی ناشی از سرمایه‌گذاری در پتروشیمی دماوند این عدد معادل سود سال گذشته با وجود ریزش 70 درصدی نرخ‌های جهانی بوده است.

با نگاهی به وضع دارایی‌ها و موجودی مواد این شرکت مشخص می‌شود که بر خلاف سال‌های گذشته و مشکلات تأمین مواد اولیه و مواد شیمیایی در برخی از مواد راهبردی، موجودی این شرکت به دو برابر نیاز یک سال رسیده است که با توجه به خرید آن اقلام در قیمت‌های ارزی پایین‌تر در سال گذشته می‌توان بهای تمام شده مطلوب‌تری در سال آینده انتظار داشت.

گفتنی است، سود ناشی از تولید مازاد نسبت به سال گذشته پتروشیمی غدیر بیش از 580 میلیارد تومان و سود تولید بالاتر از ظرفیت اسمی معادل 370 میلیارد تومان بوده است و این شرکت در سال مالی 1401 با شکستن تمامی رکوردهای تاریخی 15 ساله و با افزایش ظرفیت به میزان 125 درصد نسبت به سال مالی 1400 و 111 درصد ظرفیت اسمی سال پر آشوب پی‌وی‌سی‌سازها را با موفقیت به پایان رساند.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟