یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۹ خرداد ۱۴۰۲ 0 273

روند نزولی در ماه می سرعت می گیرد

سومین ماه کاهش قیمت در بازارهای پلی الفین اروپا

سومین ماه کاهش قیمت در بازارهای پلی الفین اروپا
بازارهای پلی الفین منطقه ای برای دور دیگری از افت شدید در ژوئن آماده می شوند که سومین ماه متوالی کاهش را نشان می دهد. انتظارات کاهشی برای قراردادهای کوتاه مدت و تشدید عدم تعادل عرضه و تقاضا، راه را برای چشم انداز نامطلوب علیرغم فصلی هموار کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از chemorbis، قیمت ها در ماه گذشته کاهش کمتری داشتند، زمانی که بازارها پس از 2 ماه افزایش جهت خود را تغییر دادند. با این حال، این کاهش در ماه مه، عمیق تر شد زیرا فروش نامطلوب در بحبوحه مقاومت خرید، فروشندگان را مجبور کرد تا ارقامی در معاملات نقدی خود را کاهش دهند.

در مورد گریدهای فیلم پلی اتیلن، گریدهای فیلم LDPE، LLDPE و HD به ترتیب 5.5، 3.5 و 2.3 درصد در ماه می کاهش یافت. در ماه آوریل، این نمرات به ترتیب 4.5٪، 1.5٪ و 2٪ در ماه کاهش داشت.

قیمت ها به کاهش ادامه خواهند داد

مقاومت خرید تا حدی به دلیل کاهش انتظارات ژوئن بود که خریداران را بر آن داشت تا به جای توسل به هرگونه انباشت، به دنبال معامله در پایین ترین سطح ها باشند، زیرا آنها معتقدند قیمت ها به کاهش خود ادامه خواهند داد.

فعالان بازار انتظار افت سه رقمی برای PP و PE را در میان عرضه‌های فراوان و به طور بالقوه کاهش مونومر دارند، که انتظار می‌رود 80-100 یورو در تن یا تا 120 یورو در تن کاهش یابد. با این حال، تولیدکنندگان ممکن است در وهله اول با کاهش کمتری نسبت به نتیجه مونومر به بازار نزدیک شوند تا حرکت نزولی را کاهش دهند.

تولیدکنندگان پلی اتیلن آماده مذاکره در مورد قیمت های خود در ماه ژوئن در صورت حجم زیاد هستند. در همین حال، منابع تاکید کردند که قیمت ها در جنوب اروپا پایین تر است.

با داشتن عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر گریدهای پلی‌اتیلن، قیمت‌های LDPE ممکن است در چند ماه آینده به پایین‌ترین حد خود نزدیک شود زیرا حق بیمه خود را نسبت به سایر گریدها از دست داد. به گفته فروشندگان، ممکن است پایین ترین سطح برای LDPE در سطح FD 1000 یورو در هر تن باشد.

چشم انداز سه ماهه سوم با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی ضعیف است

تولیدکنندگانی که امیدوار به بهبود تقاضا در ماه مه بودند، با فشار شدید فروش مواجه شدند، در حالی که کاهش بیشتر نتوانست علاقه خرید را تحریک کند. تقاضا برای فصل اوج خرید به‌طور غیرمعمول ضعیف بوده و نگرانی فزاینده‌ای برای تولیدکنندگانی که تصمیم به تمدید کاهش نرخ‌ها تا پایان سال گرفته‌اند، شده است. به گفته یک خریدار، ساخت سهام فایده ای ندارد زیرا قیمت ها در ژوئن و جولای افزایش نمی یابد.

یکی دیگر از نقاط فشار، نزدیک شدن به فصل تابستان است، زمانی که مبدل ها معمولاً دچار چرخش می شوند. فعالان بازار قبل از تعطیلات تابستانی از خرج کردن پول نقد خود برای محصولات غیر ضروری خودداری می کنند، زیرا مصرف در بخش های خودرو، ساخت و ساز، بسته بندی، پوشاک و مبلمان کاهش می یابد. چندین شرکت‌کننده گزارش دادند که انتظار ندارند در ماه‌های تابستان شاهد بهبودی معنی‌داری باشند، در حالی که امیدوارند شاهد بهبودی از سپتامبر یا اوایل سه‌ماهه چهارم باشند.

آلمان وارد رکود می شود

آلمان در سه ماهه اول سال 2023 به دنبال انقباض نیم درصدی در سه ماهه چهارم سال 2022 وارد رکود شد و هزینه های انرژی در سال گذشته مانع از مخارج بزرگ ترین اقتصاد اروپا شد. اگرچه رکود اقتصادی آلمان ممکن است بر اساس فعالیت های تجاری در حال گسترش در ماه مه کوتاه مدت باشد، بهبود سریع منتفی است. این امر بر احساسات سایر کشورهای منطقه سایه افکنده است، در حالی که بلژیک، فرانسه و ایتالیا شاهد افزایش فعالیت اقتصادی در سه ماهه اول بودند.

در واقع، چشم انداز نیمه دوم سال 2023 در بحبوحه ابهامات در مورد وضعیت اقتصادی و نرخ های بهره بالاتر منفی است که ترمز قابل توجهی بر فعالیت در بسیاری از بخش ها ایجاد کرده است. بانک مرکزی اروپا (ECB) برای کاهش نرخ تورم به هدف 2 درصدی خود هشدار داد. متوسط   نرخ تورم منطقه یورو در ماه آوریل به 7 درصد افزایش یافت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟