سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صادرات کامپاند فقط توسط تولیدکنندگان/ انبساطی انتخاب مجددا بهین یابی شد!
با افزایش اختلاف نرخ دلار قیمت های پایه و دلار آزاد، صادرات کامپاندها افزایش قابل توجهی پیدا کرده و از همین رو، بر اساس بند 6 مصوبات کمیته تخصصی، مقرر شده است صادرات کامپاندهای پلیمری، صرفا توسط تولیدکنندگان، مجاز باشد.

به گزارش ویکی پلاست، پلی استایرن های انبساطی (به جز تبریز) دائما در حال تغییر وضعیت از بهین یابی به غیربهین یابی و بالعکس هستند! بعد از ثبات تولید پارس از دی ماه سال 1401، کمیته تخصصی پتروشیمی اعلام کرد از 11 بهمن، پلی استایرن های انبساطی (به جز تبریز) غیربهین یابی می شوند.

یک ماه بعد از تصمیم کمیته تخصصی برای غیربهین یابی شدن انبساطی ها، (13 اسفند 1401) کمیته تخصصی در یکصد و یکمین جلسه مصوب کرد همه محصولات پلی استایرن تا اطلاع بعدی، بهین یابی شوند.

19 فروردین بود که کمیته تخصصی پتروشیمی باز هم وضعیت بهین یاب کالاهای پلی استایرن انبساطی را به جز گریدهای پتروشیمی تبریز، به روال غیربهین یابی برگرداند.

باز یک ماه نشده، کمیته تخصصی پتروشیمی به درخواست پتروشیمی انتخاب، عرضه EPS ها را تا اطلاع ثانونی به بهین یاب تغییر داده است.

نگاهی به تغییرات وضعیت بهین یاب EPS ها نشان می دهد از بهمن ماه 1401 تا کنون، تقریبا هر یک ماه، وضعیت انبساطی ها در حال تغییر به بهین یاب و غیربهین یاب بوده است.

عرضه پت بطری به صورت تلفیقی از اول خرداد
در تصمیم دیگری، کمیته تخصصی پتروشیمی به علت رقابت های سنگین روی محصولات پت، مقرر کرده است 7 هزار تن عرضه تلفیقی پت بطری از اول خردادماه 1402، به مدت 3 ماه و به صورت آزمایشی انجام شود. پیش از این، عرضه های پت بطری 5.500 تن بود که با افزایش 1500 تنی، از ابتدای خرداد، کف عرضه های پت بطری به 7 هزار تن افزایش خواهد یافت.

با عرضه تلفیقی پت های بطری، قیمت های این محصول نیز به شکل تلفیقی خواهد بود و بالاتر از نرخ های پایه مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، محاسبه و مبنا قرار می گیرد.

صادرات کامپاند فقط توسط تولیدکنندگان واقعی
با افزایش اختلاف نرخ دلار قیمت های پایه و دلار آزاد، صادرات کامپاندها افزایش قابل توجهی پیدا کرده و از همین رو، بر اساس بند 6 مصوبات کمیته تخصصی، مقرر شده است صادرات کامپاندهای پلیمری، صرفا توسط تولیدکنندگان، مجاز باشد.

تولیدکنندگان کامپاند مکلف به اخذ شناسه اختصاصی و ثبت اطلاعات تولید، فروش و صادرات در سامانه جامع تجارت با درصد شفافیت ماهانه بیش از 70 درصد باشند.

شیوه نامه تشخیصی پیشنهادی انجمن مستربچ و کامپاند در خصوص اجرای سازمان استاندارد و نظارت گمرک، مبنای عمل خواهد بود. نتیجه جلسه در خصوص تعیین ارزش پایه گمرکی محصول کامپاند در وزارت صمت تشکیل و به کمیته تخصصی، گزارش خواهد شد.

دانلود فایل PDF

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟