جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

قیمت پایه تالار داخلی بورس کالا به مرور زمان از دلار جدا می شود
کانال کامودیتی ها با انتشار تصویری از نامه وزارت صمت به گمرک در مورد صادرات محصولات فلزی نوشت: قیمت پایه تالار داخلی بورس کالا به مرور زمان از دلار جدا و وابسته به قیمت‌های کشف شده در معاملات قبلی بورس می شود. این الگو در متن پیشنویس قانون برنامه هفتم نیز آورده شده و در مورد زنجیره فولاد اجرایی شده و شاهد نوسانات ارزی و بین المللی کمتری در این حوزه نسبت به سایر بخش‌ها هستیم.

به گزارش ویکی پلاست در متن پست کامودیتی ها تغییراتی که باید توسط معاملات گران به دلیل افزایش اختلاف نرخ ارز رسمی و بازار و ریسک توزیع رانت غیرتولیدی مد نظر قرار گیرد، به شرح زیر است:

1- تفکیک تالارهای داخلی و صادراتی در بورس کالا با فرمول قیمت پایه متفاوت مواد اولیه مصرف کنندگان نهایی ایرانی صرفا از طریق تالار داخلی و از طریق افزایش عرضه و با درصد رقابت کمتر تامین می شود.

2- قیمت پایه تالار داخلی بورس کالا به مرور زمان از دلار جدا و وابسته به قیمت‌های کشف شده در معاملات قبلی بورس می شود. این الگو در متن پیشنویس قانون برنامه هفتم نیز آورده شده و در مورد زنجیره فولاد اجرایی شده و شاهد نوسانات ارزی و بین المللی کمتری در این حوزه نسبت به سایر بخش‌ها هستیم.

3- برای صادرات محصولات کامودیتی، قیمت پایه بر مبنای دلار رسمی و نرخ بین المللی بوده و لازم است مواد اولیه مصرفی از رینگ صادراتی بورس کالا خریداری شده باشد. اتصال سامانه بورس کالا و گمرک در این خصوص برقرار شده است.

4- صرفا شرکت‌هایی که اقدام به عرضه محصولات تولیدی در تالار داخلی بورس کالا می کنند، امکان خرید مواد اولیه از تالار داخلی بورس را دارند (متناسب ضرایب وزنی).

وجود ارز چند نرخی همواره دردسر ساز و عامل توزیع رانت و بی ثباتی است. حدود 50 درصد کامودیتی‌های تولیدی کشور صادراتی بوده و ریسک عرضه داخلی با دلار 28500 و صادرات محصول با نرخ دلار مبادله ای و آزاد بالا بوده و نیاز به مدیریت دارد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهدی شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
چند سال پیش اتفاقا در دوره ای چنین کاری انجام دادند. نتیجه این بود که قیمت پایه فقط افزایش پیدا می کرد!!!!
به هر حال وزرا و روسای جدیدی آمده اند و لازم است هر ایده مزخرفی که نتایج افتضاحش قبلا آزمایش شده، مجددا توسط مسئولین جدید آزمایش شود.البته موش بدبخت(که ما باشیم) متاسفانه از آزمایشات قبلی هنوز زنده است و ناچار است تکرار فضاحت ها را چند باره و چندباره تحمل کند! ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟