پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 14 فروردین 1402/ شماره 725
عناوین خبری امروز: قیمت گذاری در 13 بدر, اعلام قیمت روزانه دلار نیمایی با 28.500, افت هزار و 500 تومانی دلار آزاد

سال نو مبارک
با تبریک سال 1402 و آرزوی سالی توأم با سلامت و موفقیت، اولین فایل از رادیو ویکی پلاست سال جدید را تقدیم شما می کنیم.

قیمت گذاری در 13 بدر
قیمت های پایه در روز تعطیل 13 فروردین و با دلار 28.500 تومان محاسبه منتشر شد. در حالی که هفته قبل، علی رغم همه قوت قلب های مسئولین در اظهارنظرهای اسفند، دلار نیمایی از 28,371 به 36,485 تومان رسید و همه را شوکه کرد، این هفته هم، با وجود اینکه قرار نبود قیمت پایه منتشر شود، اعلام قیمت های جدید با دلار 28.500 تومان، همه رو شوکه کرد. بر اساس شنیده ها، این اقدام، دستور فوری از نهاد ریاست جمهوری بوده که چنین، یک دستگاه دولتی را در روز تعطیل، ملزم به انتشار قیمت های جدید پایه، با نرخ 28.500 تومان می کند. بعد از تغییر هفته قبل دلار، رایزنی های زیادی توسط اتحادیه سراسری و افراد و تشکل ها با وزارت صمت و نهادهای بالا دست انجام شده و این تغییر عاجل را می توان، به نتیجه رسیدن پیگیری های چند روز گذشته دانست.
اما پایین آمدن قیمت ها، چه اتفاق مهم در پی دارد. معاملات هفته قبل تولیدکنندگان و رقابت های انجام شده، با دلار 36,485 تومان بوده و هنوز مشخص نیست تکلیف معاملات هفته قبل چه می شود؟ بر اساس اطلاعات ویکی پلاست، معاملات هفته قبل باید تسویه شود و خریداران و فروشندگان می توانند با یکدیگر، تفاهم کنند.

اعلام قیمت روزانه دلار نیمایی با 28.500
روش محاسبه دلار نیمایی، کنار گذاشته شده و محاسبه قیمت های پایه، بر اساس فروش حواله کالاهای اساسی سامانه سَنا و با قیمت 28 هزار و 500 تومان انجام می شود.

افت هزار و 500 تومانی دلار آزاد
دلار که دیروز در مجموع 550 تومان کاهش داشت و بازار را با 53 هزار و 350 تومان به پایان رسانده بود، امروز را افزایشی آغاز کرد اما در ادامه شاهد ریزش سنگین بود. دلار با قیمت 53 هزار و 500 تومان معاملات را شروع کرد و تا مرز 54 هزار تومان هم پیش رفت اما مجددا کاهشی شد و در نهایت دلار آزاد تا ساعت 15 با 1500 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 52 هزار تومان پیشنهاد می‌شد.
هر دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلای کشور، نسبت به آخرین قیمت روز کاری قبل، بدون تغییر بود و 40 هزار و 200 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها نیز، تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 42 هزار و 844 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به پنجشنبه 107 تومان کاهش دارد.

تغییر در قوانین فروش اسکناس با کارت ملی
از امروز، فروش دلار دولتی با کارت ملی از روش پرداخت اسکناس به خریدار به روش واریز به حساب ارزی خریدار تغییر کرد. بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، جزئیات فرایند مذکور به زودی اعلام می شود.

قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها با ارز 28 هزار و 500 تومانی
دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با ارز 28 هزار و 500 تومانی محاسبه می‌شود.

شروع هفته برنت با 84 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را پشت مرز 80 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با 4 دلار افزایش و قیمت 84 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 14 به 84 دلار و 55 سنت رسید. این افزایش به دنبال خبری بود که بر اساس آن، عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس کاهش بیشتر تولید نفت خود را حدود 1 میلیون و 160 هزار بشکه در روز اعلام کردند.

رُشد 11 هزار واحدی بورس تهران در آغاز هفته
بعد از رشد 118 هزار و 251 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را با رشد 11 هزار و 236 واحدی و صعود به 2 میلیون و 89 هزار واحد آغاز کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟