جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۸ فروردین ۱۴۰۲ 0 1633

نکاتی مهم در مورد مصوبه هیئت وزیران برای محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی ها

دولت نرخ خوراک پتروشیمی ها را افزایش می دهد؟

دولت نرخ خوراک پتروشیمی ها را افزایش می دهد؟
کانال کامودیتی ها در پستی، به نگرانی های ناشی از مصوبه هیئت وزیرات برای محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی ها با نرخی بالاتر از 28.500 تومان پرداخت و نوشت: احتمال دارد واحدهای پتروشیمی از طریق انجمن کارفرمایان درخواست تداوم نرخ 28,500 را برای تسعیر ارز تا زمان شفاف سازی فرمول نرخ خوراک کنند.

به گزارش ویکی پلاست، کانال کامودیتی ها با اشاره به عدم اطلاع رسانی فرمول قیمت دلاری خوراک گاز طبیعی نوشت:

1- فرمول قیمت دلاری خوراک گاز طبیعی هنوز اطلاع رسانی نشده و واحدهای پتروشیمی نگران این هستند که اجازه فروش آنها با نرخ پایه 36,600 به‌جای 28,500، دست دولت را برای تغییر نرخ 5000 تومان گاز به یک نرخ دلاری با قیمت غیرمنطقی باز کند.

2- واحدهای پتروشیمی روزانه 70 میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف می کنند (خوراک و سوخت) و بسته به اینکه فرمول ارزی قیمت گاز طبیعی به چه میزان از نرخ صادراتی ایران و یا نرخ گاز در اروپا تاثیر گیرد، اثرات اصلاح 28 درصدی تسعیر نرخ ارز، می‌تواند عامل افزایش هزینه بین 17 الی 50 همت (هزار میلیارد تومان) برای این حوزه شود. به این رقم اضافه کنیم 1.7 میلیون بشکه نفت روزانه دریافتی پالایشگاه‌ها و 10 درصدی خروجی این واحدها (برآورد) که در قالب خوراک مایع و ... به پتروشیمی ها تحویل می شود و از رشد نرخ تسعیر ارز تبعیت می کند.

3- مشخص نیست اصلاح 28 درصدی نرخ پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، رشد هزینه های خوراک (بند پیشین همین پست) را پوشش دهد، چون با وجود عرضه محصولات با نرخ دلار 28,500، در گذشته شاهد رقابت از سوی خریداران و کشف نرخ دلار بعضا در محدوده 36,000 تومان و بالاتر بودیم و اصلاح نرخ پایه، عملا از میزان رقابت می کاهد.

احتمال دارد واحدهای پتروشیمی از طریق انجمن کارفرمایان درخواست تداوم نرخ 28,500 را برای تسعیر ارز تا زمان شفاف سازی فرمول نرخ خوراک کنند. نرخ خوراک پتروشیمی ها بر روی قیمت گاز طبیعی فولاد و سیمان و سایر صنایع انرژی بر نیز تاثیر مستقیم دارد و لذا کل صنایع باید بروی این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟