جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ 0 271

نرخ ارز روند کاهشی را ثبت کرد

بیانیه صف‌شکن دلار

بیانیه صف‌شکن دلار
همزمان با انتشار بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی کشور و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نرخ ارز در معاملات غیر رسمی بازار تهران دچار نوسانات کاهشی چشمگیری شد و به کانال قیمتی ۵۲هزار تومانی بازگشت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، پیش‌تر عده‌ای از تحلیلگران ارزی بازار تهران پیش‌بینی کرده بودند که درصورت انتشار اخبار مثبت در زمینه بهبود روابط ایران با آژانس انرژی اتمی، احتمال مشاهده روندهای کاهشی در نرخ ارز وجود دارد؛ چراکه بهبود روابط ایران و آژانس می‌تواند در آینده به بازگشت طرفین قرارداد برجام بر سر میز مذاکره منجر شود و در نتیجه سمت و سوی انتظارات در میان فعالان بازار تغییر خواهد کرد. همزمان با کاهش دما دلار در معاملات غیر رسمی، روز گذشته روند قیمت‌ها در مرکز مبادله ارز و طلا کشور نیز کاهشی بود.

بر این اساس نرخ هر برگ اسکناس دلار آمریکا با حدود یک‌هزار و ۲۳۷تومان کاهش نسبت به نرخ روز ابتدایی هفته به رقم ۴۳هزار و ۵۷۹تومان رسید. در این میان گزارش‌های حاصل‌شده از بازار سکه و طلا نیز خبر از کاهش نرخ در بازار این فلز گرانبها دارد.

شروع ریزش‌ها در بازار ارز؟
دیروز یکشنبه 14اسفند ماه روند نرخ ارز در معاملات رسمی و غیر رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. هر برگ دلار آزاد با افت قیمت 2هزار و 50تومانی نسبت به نرخ روز شنبه در سطح قیمتی 52هزار و 550تومانی معامله شد. نرخ ارز مذکور در معاملات رسمی مرکز مبادله نیز افت یک‌هزار و 237تومانی را تجربه کرد و به پله ششم کانال 43هزار تومانی رسید.

تحلیلگران و فعالان بازار تهران بر این باورند که دلیل اصلی کاهش دمای ارز در بازار روز گذشته را می‌توان در انتشار بیانیه مشترک از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته‌ای کشور یافت. درحالی‌که از اواخر شهریور ماه سال جاری با کمر نگ شدن چشم‌انداز مثبت از نشست‌های هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، دست فعالان افزایشی بازار بالا رفته و انتظارات تورمی حرف اول را در میان معامله‌گران می‌زد، روز گذشته پس از انتشار اخبار مربوط به سفر رافائل گروسی، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی، سمت و سوی انتظارات تا حدودی تغییر کرد.

تحلیلگران بر این باروند که در صورت حل شدن اختلافات موجود میان ایران و آژانس انرژی، چشم‌انداز اینده روابط خارجی کشور روشن‌تر شده و با مطرح کردن احتمال کاهش سطح تحریم‌های اقتصادی از کاهش نرخ ارز سخن می‌گویند؛ چراکه درصورت کاهش تحریم‌های موجود و افزایش حجم تجارت خارجی کشور، ورود ارز به کشور نیز افزایش یافته و این بالا رفتن سطح عرضه موجب افت قیمت می‌شود. اثر افت قیمت ارز در بازار روز یکشنبه در بازار سکه و طلا نیز منعکس شد و نرخ قطعات مختلف خانواده سکه دچار نوسانات کاهشی شد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در واپسین معاملات روز گذشته دچار افت قیمت یک‌میلیون و 150هزار تومانی شد تا در کانال 29میلیون تومانی معامله شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟