دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

وضعیت بازار پلی اتیلن ترکیه بعد از دو زمین لرزه مهیب
در ترکیه روز دوشنبه دو زمین لرزه مهیب با مرکز کوهرامانمراس و به دنبال آن پس لرزه های متعدد رخ داد. حدود 13.5 میلیون نفر در 10 شهر در جنوب شرقی آناتولی، از جمله قطب های صنعتی بزرگ غازیانتپ و هاتای به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از chemorbis، وضعیت فوق العاده در این منطقه اعلام شد و جریان گاز از طریق استان های آسیب دیده متوقف شد. عملیات در پایانه صادراتی جیهان در حالی که جریان نفت از طریق خط لوله کرکوک-جیهان قطع شده بود، به حالت تعلیق درآمد. بریتیش پترولیوم آذربایجان بارگیری نفت خام از بندر جیهان ترکیه را فورس ماژور اعلام کرد. آتش سوزی که در بین کانتینرها در بندر اسکندرون رخ داده بود، کنترل شد اما تا روز پنجشنبه ادامه داشت.

چندین تولیدکننده در منطقه تولید را به دلیل اختلال در تامین گاز و برق متوقف کردند در حالی که بیشتر کارخانه ها و انبارها به پناهگاهی برای پذیرایی از بازماندگان تبدیل شده اند.

در بازار واردات، عدم فعالیت معاملاتی منجر به تغییر قیمت‌ها به صورت فرضی در هفته به هفته شد. قیمت‌های خاورمیانه آخرین بار در 1200-1230 دلار در هر تن برای LDPE و 1140-1170 دلار در هر تن برای فیلم LLDPE C4 و HDPE CIF ترکیه، مشروط به 6.5 درصد عوارض در هفته اول فوریه ارزیابی شد. فصل تعمیر و نگهداری در منطقه منجر به افزایش بیشتر از حد انتظار در مقایسه با ژانویه شد.

پلی اتیلن سبک فیلم LDPE ایالات متحده آخرین بار در 1180-1200 دلار در هر تن CIF ارزیابی شد، مشروط به 6.5 درصد عوارض، در حالی که فیلم LLDPE C4 و فیلم HDPE در مقایسه با هفته قبل به طور تصوری در 1120-1150 دلار / تن نگهداری شد.

در بازار HDPE 100، پیشنهادات کره جنوبی کمی بالاتر در 1320-1350 دلار در هر تن برای طبیعی و 1390-1420 دلار در هر تن برای CIF سیاه، بدون عوارض ارزیابی شد. این سطوح از هفته گذشته بر اساس تحکیم محتاطانه در آسیا به همراه دسترسی محدود از خاورمیانه به ترکیه بازبینی شد. یک تاجر گزارش داد که قیمت لوله HDPE 100 ایران 40 دلار در هر تن افزایش یافته است.

بازار محلی LDPE همچنان بین 1600-1650 دلار/تن در انبار سابق ترکیه ارزیابی می شود. مالیات بر ارزش افزوده HDPE و LLDPE بطور تخمینی بین 1480-1550 دلار در هر تن با همان شرایط باقی ماندند.

در مناطق دیگر، واردات محدود به بازارهای پلی اتیلن آسیایی ادامه داد، در حالی که افزایش قیمت اتیلن در ماه فوریه، تولیدکنندگان اروپایی را تشویق کرد تا علیرغم شرایط تقاضای پایدار، افزایش قیمت ها را اعمال کنند.

چشم انداز

با توجه به آمادگی ترکیه برای التیام زخم‌های پس از زلزله‌های ویرانگر، انتظار می‌رود تجارت رزین در کوتاه‌مدت خاموش بماند. فعالان بازار، وضعیت عملیات بندر اسکندرون را که آسیب ساختاری دیده است، زیر نظر خواهند داشت. در بلندمدت، انتظار می‌رود که با آغاز بازسازی منطقه جنوب شرقی آناتولی، تأثیر پروژه‌های سرپناه، جاده و زیرساخت ظاهر شود. تحلیلگرانی که تأثیر بلندمدت این زمین لرزه ها را بر اقتصاد ارزیابی می کنند، کاهش 1 تا 2 درصدی در رشد تولید ناخالص داخلی ترکیه در سال 2023 را پیش بینی می کنند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟