پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ 0 213

میان نرخ‌های رسمی و غیر‌رسمی ارز فاصله افتاد

آلارم تشکیل رانت ارزی

آلارم تشکیل رانت ارزی
روز گذشته با کاهشی شدن نرخ ارز در معاملات رسمی صرافی‌ها، زمینه فعالیت معامله‌گران افزایشی فراهم شد و میان دو نرخ موجود در بازار مجددا فاصله افتاد. در حالی که در نخستین روز کاری هفته پس از نزدیک شدن نرخ خرید و فروش ارز در صرافی‌ها به نرخ بازار آزاد، فضای معاملات دلاری به حالت تک‌نرخی درآمده بود، روز یکشنبه با افت نرخ فروش دلار در صرافی‌ها به سطوح قیمتی ابتدای کانال ۴۳ هزار تومانی، نرخ ارز مذکور در معاملات آزاد مجددا افزایشی و وارد کانال بالاتر شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده برخی از تحلیلگران سیاسی-اقتصادی بازار تهران علاوه بر کاهشی شدن نرخ صرافی‌ها، وقایع نیمه‌شب شنبه در شهر اصفهان که منجر به واکنش نیروی پدافندی کشور شد نیز توانسته سطح انتظارات تورمی موجود در میان معامله‌گران را افزایش داده و زمینه‌ساز رشد نرخ دلار آزاد شود.

کارشناسان معتقدند که ایجاد فاصله میان نرخ‌های رسمی و غیر‌رسمی بازار با ایجاد رانت، زمینه‌ساز تمایلات سفته‌بازانه در میان معامله‌گران می‌شود و بازار را از نظم خود دور می‌کند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار در معاملات صرافی‌ها‌ روز گذشته با حدود ۶۸۷ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۴۳ هزار و ۷۶ تومان رسید.

میدان مغناطیسی در بازار یکشنبه

دیروز یکشنبه ۹ بهمن ماه شاخص ارزی در معاملات رسمی و غیر‌رسمی بازار ۲ روند متفاوت را تجربه کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات صرافی‌ها در صبح روز گذشته فعالیت خود را با کاهش قیمت نسبت به نرخ روز شنبه آغاز کرد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم دلار رسمی در روز یکشنبه حدود ۷ پله افت قیمت داشت و در سطوح قیمتی ابتدای کانال ۴۳ هزار تومانی به نوسان پرداخت.

این در حالی است که نرخ همین ارز در معاملات غیر‌رسمی نسبت به نرخ روز شنبه چهار پله افزایش یافت و در کانال بالاتر معامله شد.

«دنیای اقتصاد» در شماره‌های پیشین به دفعات عنوان کرده که وجود شکاف میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی مهم‌ترین عامل به‌هم‌ریختگی بازار و نوسانات قیمتی است، چرا که در این شرایط افراد با خرید ارز در معاملات رسمی و فروش آن در معاملات آزاد کسب سود می‌کنند و همین امر سبب وجود تقاضای کاذب در بازار می‌شود.

مسیر ورود طلا آسان شد، سکه بالا رفت

روز گذشته همزمان با افزایش قیمت دلار در معاملات غیر‌رسمی، نرخ سکه طلا نیز دچار رشد قیمت شد و هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

این در حالی است که روز گذشته روابط عمومی بانک مرکزی از ایجاد تسهیل‌گری در مسیر ورود طلا به کشور خبر داد. به گفته این نهاد بازار‌ساز پس از این شرط الزام به گشایش اعتبار اسنادی برای واردات طلا حذف شد و از این به بعد، وارد‌کنندگان می‌توانند با استفاده از کلیه روش‌ها و ابزارهای پرداخت اقدام به واردات طلا کنند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟