پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۳۵ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی
سامانه‌های نوین آبیاری امسال در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی اجرا شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرگزاری مهر، مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری معاونت آب و خاک امروز دوشنبه در حاشیه نخستین روز از آغاز به کار هفتمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای گفت: از این ۳۵ هزار هکتار اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مربوط به انواع روش‌های آبیاری مانند قطره‌ای، تیپ و زیرسطحی، حدود ۴۰ درصد مربوط به سامانه‌های کم‌فشار و مابقی در زمینه روش‌های آبیاری بارانی است.

فریبرز عباسی، مجموع اراضی آبی که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند را ۲.۶ میلیون هکتار عنوان کرد.

وی با بیان این که توسعه سامانه‌های آبیاری با راندمان بالا در اولویت اصلی معاونت آب و خاک قرار دارد، اظهار داشت: در مرحله بعد ماشین‌های آبیاری که از راندمان و یکنواختی توزیع آب بالاتری برخوردارند در اولویت‌های توسعه‌ای ما هستند.

عباسی افزود: با توجه به ظرفیت‌های توسعه‌ای موجود در زمینه خدمات فنی و مهندسی، تولید تجهیزات و لوازم، پیمانکاران و مشاوران ذی‌صلاح، در صورت تأمین به موقع اعتبارات می‌توانیم سالانه تا ۴۰۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی آبی کشور اجرا کنیم.

وی توسعه فناورانه در زمینه سامانه‌های نوین آبیاری را از دیگر اولویت‌های این معاونت دانست و گفت: تلاش می‌کنیم آخرین تکنولوژی‌ها در زمینه سامانه‌های نوین آبیاری را از نظر تجهیزات و لوازم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی داشته باشیم.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری معاونت آب و خاک افزایش عملکرد، افزایش بهره‌وری آبیاری و کاهش مصرف آب آبیاری را از مزایای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری برشمرد.

وی در مورد تخصیص اعتبارات نیز تصریح کرد: امسال کل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری نزدیک به ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان تاکنون حدود ۲۵ درصد معادل ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

عباسی با اشاره به این که تخصیص جدید نیز برای سامانه‌های جدید در راه است، گفت: نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تخصیص ابلاغ شده که با پرداخت این مبلغ میزان تخصیص به ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

عباسی یکی از ویژگی‌های هفتمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای را حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و اظهار داشت: در این نمایشگاه غرفه‌ای را به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده‌اند./ وزارت جهاد کشاورزی


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟