شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تندگویان: برخی خریداران با بهره گیری از نرخ نیما و آزاد، واسطه گری می کنند
پتروشیمی تندگویان در نامه ای به سازمان حمایت اعلام کرد: با توجه به روند نزولی قیمت پایه محصولات تندگویان، متاسفانه کاهش چشمگیر در محصولات تولیدی صنعت پایین دست نمایان نبوده و قیمت برای مصرف کننده نهایی کاهشی نبوده و در خوشبینانه ترین حالت بدون تغییر بوده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، متن کامل نامه تندگویان به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به شرح زیر است:

با عنایت به عرضه محصولات شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در بورس کالا و قیمت گذاری محصولات توسط مدیریت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی بر مبنای قیمت های جهانی و همچنین ارز نیمایی انتظار می رود قیمت نهایی مصرف کننده همسو با قیمت محصولات بالا دست دستخوش تغییرات قرار گیرد.

با توجه به روند نزولی قیمت پایه محصولات پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تنها تولیدکننده محصولات پلی اتیلن ترفتالات در بورس کالای ایران متاسفانه این کاهش چشمگیر در محصولات تولیدی صنعت پایین دست نمایان نبوده و قیمت برای مصرف کننده نهایی کاهشی نبوده و در خوشبینانه ترین حالت بدون تغییر بوده است. مطابق فرآیند قیمت گذاری و تعیین کف عرضه و الزام این شرکت به رعایت انتظار می رود این طرح حمایت گری تا آخرین حلقه زنجیره ارزش مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.

با احترام به تولیدکنندگان واقعی تجربه نشان داده است که بعضی از خریداران با بهره گیری از تفاوت نرخ ارز نیمایی و آزاد به دلیل جذابیت قیمت، اقدام به واسطه گری می کنند که در پی آن ضمن متلاطم نمودن بازار، اثر مثبت کاهش قیمت ها در مرحله ای از زنجیره ارزش مسدود شده و مصرف کننده نهایی از آن نفعی نخواهد برد.

انتظار می رود در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، قیمت محصولات تولید شده از PET با قیمت این محصولات تغییرات همسو داشته، تا این طرح حمایت گری ضمن موفقیت  و اثرگذاری مثبت بر چرخه تولید و اقتصاد، فضای سوداگری را محدود نماید تا سود حاصل از کاهش قیمت ها به عموم جامعه تسری یابد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهدی چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱
قیمت بازار پت از نزدیک 50 هزار تومان در تابستان به حدود 38 هزار تومان رسیده و اساسا در این فصل کششی در بازار نیست تا واسطه ها از آن برای بالا بردن قیمت استفاده کنند. حتی ماه های گذشته که وضعیت اقتصادی به آشفتگی امروز نبود، قیمت بازار با قیمت خود تندگویان برابر هم شده بود!!
منظورشان از این سخنان عجیب چیز دیگری باید باشد که دیر یا زود خواهیم فهمید. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟