سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دو قیمت متفاوت امروز S65 ها در بورس کالا
امروز برای کالای S65 دو قیمت در بورس کالا دیده می شود: یکی قیمت پایه و دیگری قیمت پتروشیمی آبادان!

به گزارش ویکی پلاست، در حالی که پتروشیمی آبادان در قیمت گذاری هفته گذشته، با توسل به بند 5 ماده 5 دستورالعمل تنظیم بازار، قیمت گذاری محصولات خود را از روال معمول خارج کرده، امروز برای محصول S65، دو قیمت در تابلوی بورس کالا دیده می شود!

قیمت S65 اروند و بندر و غدیر با قیمت 236,470 ریال و قیمت S65 آبادان با قیمت 326,315 ریال! به عبارتی قیمت آبادان 8 هزار و 984 تومان معادل 38 درصد بالاتر از قیمت پایه S65 اروند و بندر و غدیر است.

در هفته گذشته دو محصول S57 و S70 با 53 و 49 درصد افزایش به ترتیب 342,300 و 332,520 ریال قیمت گذاری شدند و امروز محصول S65 آبادان نیز با 38 درصد افزایش نسبت به گرید مشابه تولیدی بندرامام، غدیر و اروند 326,315 قیمت گذاری شده است.

با نگاهی واقع بینانه، قیمت آبادان می تواند سیگنال افزایشی به بازار بدهد و مشخص نیست چطور سیاستگذار دست به چنین کاری زده که یک کالا برای تولیدکنندگان مختلف، قیمت های متفاوتی داشته باشد و آیا بدعتی که با کالای ABS تبریز بنا نهاده شده و بعد به آبادان و سنگین دورانی تبریز کشیده شده، آیا به سایر کالاها تسری پیدا می کند؟

و سوال مهم‌تر تا چه زمانی این پتروشیمی ها مجازند که خارج از قاعده معمول، محصولات خود را قیمت گذاری و در بورس کالا عرضه کنند. 

15 تیرماه امسال بود که دفتر توسعه اقدام به نظرخواهی برای بازنگری دستورالعمل تنظیم بازار کرد و از ذینفعان خواست تا یک ماه بعد، یعنی نیمه مرداد، نظرات خود را به این دفتر ارسال کنند اما از آن مکاتبه خبری نشد و همچنان در بر پاشنه دستورالعمل سال 1399 می چرخد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟