جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 29 آبان 1401/ شماره 644
عناوین خبری امروز: توازن پایه ها در کاهش و افزایش, استراحت دلار در میانه کانال 35 هزار تومان, عدم تغییر جدی قیمت‌ها در بازار

توازن پایه ها در کاهش و افزایش
سی‌امین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز یکشنبه 29 آبان 1401 در حالی اعلام شد که جدول مقایسه ای پایه ها، به دو گروه مساوی کاهش و افزایش، تقسیم شد. نیما باز هم رکورد جدیدی ثبت کرد و میانگین هفتگی به 27,711 تومان رسید. نیمای قیمت های پایه نسبت به هفته قبل، 177 تومان یعنی 65 صدم درصد افزایش داشت. رفته رفته با افزایش قیمت بیشتر دلار نیمایی، شاهد اثرگذاری این شاخص مهم در قیمت های پایه هستیم.
امروز در سمت افزایشیِ پایه‌ها، پلی استایرن معمولی با 4.5 درصد، 1,428 تومان نسبت به هفته قبل رشد قیمت یافت و در صدر گروه افزایشی ها ایستاد. به دنبال صعود قیمت پایه پلی استایرن معمولی، قیمت آن در بازار هم 1700 تومان افزایش داشت.
در کمال ناباوری و در حالی که قیمت پی وی سی در همه بازارهای نشریه آیسیس، کاهشی بود، در قیمت های امروز بین 1.7 تا 2.4 درصد رشد قیمت پیدا کرد. گرید S65، امروز 467 تومان افزایش قیمت داشت.
اما در سمت مقابل و در گروه کاهشی ها، پ پ شیمیایی MR230 با 3 درصد کاهش، 1,012 تومان نسبت به هفته پیش، کمتر قیمت گذاری شد.

استراحت دلار در میانه کانال 35 هزار تومان

بعد از آنکه دلار آزاد، روز گذشته را با قیمت 35 هزار و 380 تومان به پایان برد، امروز بازار را اندکی افزایش و 35 هزار و 420 تومان ادامه داد و در میانه کانال 35 هزار، توقف کرد. دلار در صرافی ملی هم بعد از افزایش 1,307 تومانی دیروز، امروز بدون تغییر باقی ماند و 30 هزار و 753 تومان قیمتگذازی شد. در بازار متشکل ارزی هم، دلار توافقی، با 33 هزار و 276 تومان معامله شد.


عدم تغییر جدی قیمت‌ها در بازار

با توجه به ترکیب کاهش و افزایش قیمت های پایه، قیمت های بازار امروز ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بود ولی در نگاهی اجمالی، به جز پلی استایرن های معمولی و مقاوم و تزریقی ها، سایر گروه ها، تغییرات مهمی نداشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم و سنگین تزریقی صعودی بودند و بین 100 تا 1000 تومان رُشد را ثبت کردند و سایر کالاها بدون تغییر و در کاهای محدودی تا 300 تومان کاهش ثبت شد. در گروه پ پ های نساجی، کالاهای mfi بالا 100 تا 300 تومان افزایش داشتند و در مقابل کالاهای mfi پایین 100 تا 300 کاهش را رقم زدند. پ پ های شیمیایی نیز امروز روندی افزایشی داشتند و تا 2500 تومان رُشد را رقم زدند. گروه پی وی سی نیز، تا 200 تومان افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد.

پیش بینی اورهال پارس تا نیمه دی!
بر اساس اطلاعات ویکی پلاست، اورهال پارس که تا پیش از این تصور می شد تا اوایل آذرماه به پایان برسد، به نیمه دی کشیده شده است. پتروشیمی پارس از ابتدای شهریورماه امسال وارد تعمیرات اساسی شد و در چند نوبت، تاریخ تولید را به تعویق انداخت. کمبود منومر استایرن، بازار تولیدکنندگان پلی استایرن انبساطی را به التهاب کشید و از هفته قبل، پی استایرن های وارداتی در بورس کالا عرضه شدند.

رفت و برگشت شاخص کل به کانال 1 میلیون و 400 هزار
بعد از ریزش 20 هزار و 421 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز بورس تهران معاملات را افزایشی به پایان رساند د و شاخص کل در خاتمه معاملات با 11 هزار و 555 واحد رشد، به 1 میلیون و 404 هزار واحد صعود کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟