پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بهره‌برداری از واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز
واحد پلی‌پروپیلن پتروشیمی تبریز با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلار با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل تامین اجتماعی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نیپنا، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح واحد پلی‌پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریز اظهار کرد: یکی از پیشران‌های اقتصادی در کشور ما صنایع پتروشیمی است که در کشور بسیار اثرگذار بوده و بخش صادرات را به خوبی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های واحد پلی‌پروپیلن پتروشیمی تبریز، گفت: احداث و راه‌اندازی این واحد کار فوق‌العاده سختی بود که به همت پتروشیمی تبریز انجام شد و با این اتفاق یک کار چندجانبه در پتروشیمی تبریز انجام شده است که از همه تلاشگران و فعالان در این حوزه تشکر می‌کنم.

سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری برای بهره‌برداری از واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز
سیاوش درفشی مدیرعامل پتروشیمی تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه بزودی تاریخ پتروشیمی تبریز روزهای پرباری را در دل خود ثبت خواهد کرد، اظهار کرد: پتروشیمی تبریز با به‌کارگیری قوای جمعی برای راه‌اندازی واحد پلی پروپیلن می‌کوشد که بی‌شک احداث این واحد با وجود تمام فراز و نشیب‌ها قدرت پتروشیمی تبریز را در دنیای رقابت پلیمری افزون‌تر خواهد کرد و راه‌اندازی واحد پلی پروپیلن تنوع محصول و مطمئنا افزایش مشتریان را در پی خواهد داشت.

وی افزود: ارزش افزوده بالای حاصل از تبدیل پروپیلن به پلی پروپیلن و وجود خوراک مازاد پروپیلن در مجتمع، شرکت پتروشیمی تبریز را بر آن داشت تا در سال ۱۳۹۷ پروژه‌ای به ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید پلی پروپیلن در سال را تعریف کند که قرارداد اخذ لیسانس، انجام مهندسی پایه تفصیلی و تدارکات آن به‌صورت EP+C با دو شرکت چینی منعقد شد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز اضافه کرد: فرآیند تولید پلی‌ پروپیلن در این واحد به صورت BATCH BULK POlymerization بوده و محصول آن پوردر پلی پروپیلن از نوع هموپلیمر و گریدهای با کاربرد تزریقی، پوشش کابل، لوله و الیاف می باشد.
وی ادامه داد: از مزایای این تکنولوژی نسبت به فرآیند پیوسته می توان به سرمایه گذاری کمتر، عملیات بهره برداری انعاطاف پذیر و الزامات کمتر کیفیت خوراک اشاره کرد.
درفشی گفت: این واحد دارای بخش‌های عملیاتی "پیش تصفیه خوراک" ، "آماده‌سازی کاتالیست" ، "پلیمریزاسیون" ، "بازیافت گاز پروپیلن" ، "ذخیره، هموژناسیون و نقل و انتقال پودر" ­­­­­­­­و "بسته‌بندی و انبار محصول" است.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز خاطرنشان کرد: سرویس‌های جانبی مورد نیاز پروژه از جمله برق، آب و بخار، نیتروژن و هوای ابزار دقیق از ظرفیت موجود داخل مجتمع تامین شده است.

وی ادامه داد: در طول اجرای این پروژه ضمن ارتقای دانش فنی و توسعه و بهبود آن با اتکاء بر توانمندی مهندسین پتروشیمی تبریز از تکنیک‌های مهندسی ارزش نیز در کاهش هزینه‌های احداث و بهبود کیفی بهره برده شده است.

درفشی تصریح کرد: در این پروژه با رعایت نکات ایمنی نزدیک به یک میلیون نفر ساعت، کار بدون حادثه انجام شده است.

وی گفت: مزیت اصل فناوری انتخاب شده، مناسب بودن آن برای ظرفیت تولید پایین و توجیه‌پذیری میزان سرمایه گذاری است.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز تصریح کرد: برای راه‌اندازی واحد پلی‌پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریز با ظهرفیت ۳۰ هزار تن در سال تحت لیسانس شرکت ENCO چین در ۳۲ ماه ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و هزینه شده است.

پلی پروپیلن که با نام اختصاری PP شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین و پرمصرف‌ترین پلیمرهای دنیا است که برای نخستن بار در دهه ۱۹۵۰ در مقیاس آزمایشگاهی تولید شد. این پلیمر، بزرگترین مصرف‌کننده پروپیلن است که ابتدا از طریق پلیمریزاسیون به روش زیگلر-ناتا و با سختار n(CH۲CH(CH۳)--) تولید و در سال ۱۹۵۴ تولید آن به صورت صنعتی آغاز شد. از ابتدای تولید این پلیمر، برآورد شد که هزینه تولید پلی پروپیلن یا همان PP از پلی اتیلن یا PE کمتر است.

براساس این گزارش، پلی پروپیلن در تولید محصولات تولیدکنندگان مواد اولیه پلاستیک، محصولات تولیدکنندگان مستربچ و محصولات تولیدکنندگان گرانول پلاستیک کارآیی دارد. / روابط عمومی پتروشیمی تبریز


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟